Аванспроцесор за АГУ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Аванспроцесор за АГУ

Мнениеот DAXC » Пон 07 май 2007 22:15


Освен Вентото имам и Лагуна, която карам на бензин. В последно време ми се върти идеята да я газофицирам. Влязох във форума на рено за да прочета, дали има някаква специфика при слагането на АГУ. Ровичкайки попаднах на нещо доста интерено.

Аз да допълня, че ако си на газ има много добро и евтино решение за теб. Колега от форума който работи в БАН е разработил аванс процесор който оптимизира работата на колата, променяйки предварението и дава очевидно по-добро ускорение. Това е евтино решение и доста ефективно според мен. От оптимизирането на работа спада и разхода. Момчето се казва Румен. Той ти го монтира и настройва.


От няколко дена се каня да пиша подробно за гърменето във входящия колектор (кихане).
Изключително неприятно и понякога скъпо струващо явление.
Причините са коментирани но ще ги изброя пак.
Свещи,кабели,дистрибуторна капачка,палец,бедна смес,клапан.
Клапана е последен в списака не случайно.
Все пак преди да се тръгне за ремонт на глава е нормално да се сменят консумативите.
Моите наблюдения са на едн случай от дистрибуторна капачка
десетинна от свещи.
Във това влажно време дистрибуторната капачка прави конденз. Въпреки че изглежда добре едно забърсване със суха салфетка няма да й навреди.
Добре е да се монтират клапи "кихалки" от които ударната вълна да излиза от затворения обем за пълните инжекции задължително!
Без тях тя пак си излиза но трошейки разни пласмаси.

Механизма на взрива е следния:
Най често отслабената искра не успява да запали горивната смес.
Тя се запалва по късно когато се отваря изпускателния клапан .
По късно когато се отвори всмукателния клапан огъня се прехвърля във смукателния колектор.
А там има няколко литра въздух и горивна смес във съотношение идеално за взрив.

Каква е връзката със аванс поцесора ще кажат модераторите.

Ами кола (такси) която гърми от време на време след слагане на аванс процесор почва да гъми "при всяко потегляне".
Освен това колкото е по голям аванса
толкова "по на всяко потегляне" има гръм.
Причината е че при по голям аванс запалването на сместа е затруднено допълнително от по ниското налягане съответно температура.


Извесно е че монтирането на газова уредба повишава изискванията към изрядноста на запалителната система.Корекцията на аванса (без значение по какъв начин се прави) действа във същата посока уви.

Всичко прилича малко на договор с дявола.
"Ще караш евтино но никаква немарливост по запалването.Ще върви като на бензин но трява да си изряден."

.........................................

Ще кажа с уточнението че нямам претенции за майстор.
Имам по неволя натрупани емпирични и теоретични знания.

Разстоянието на електродите е компромис между "вървене" и надежно запалване на горивната смес.

Колкото по голямо е разстоянието толкова по голям обем е пъвоначалното запалване.Фронта на пламъка започва от по голяма повърхност.
Това е предпоставка за по пълно изгаряне. Повишен въртящ момент и икономия.

Освен това двигателя става по нечувствителен към точния аванс.
Това последното съм го чел но не съм го експериментирал.

Разсоянието на електродите не може обаче да се увеличава безкрайно
Ограничението е от възможностите на бубината да осигори нужната енергия за мощна искра.
Работейки свеща разстоянието непрекъснато се увеличава докато в един момент искрата не успява да пробие от там и двигателя почва да прекъсва и гърми.
Да не збравяме че към това растояние се добавя и растоянието между
палеца и дистрибуторната капачка!

Свивайки електродите компенсираме износването на палеца и дистрибуторната капачка. Освен това намаляме изискванията към изолацията на вече остарелите кабели. Вероятноста от прекъсване и гърмене се свежда до минимум. Затова този трик се практикува масово от газаджиите. За тях е важно да си нямат проблеми с клиентите.
А че няколко кончета са окуцели.. какво от това нали и без това слагайки газ се примиряваш че ще караш по спъната кола.

.......................................

Мойта кола е с вграден комутатор в бобината.
Двубобинните ситеми на меганите и сцениците.
Които са без комутатор не могат да използват този аванс процесор.
Ако са с вграден комутатор (някои опели са така) Сонати и др.
Трябва да слагат два процесора.

.....................................

Може би най добре е аз да обясня. Ще опитам народно.
ЕКУ-то казва на бобината " на техен си език" кога да има искра.
Момента на искрата е много важен и ЕКУ-то си го определя в зависимост от температурата на мотора, натоварването, оборотите, наличието на детонации и др.
Всичко това е много добре оптимизирано за работа със... бензин!
Понеже пропан-бутана гори по-бавно от бензина а метана МНОГО по-бавно.
Времето за изгаряне на горивната смес не е достатъчно.
И горенето продължава да е интензивно и след края на работния ход на (движение на буталото надолу)
Започва такт изпускане отварят се изпускателните клапани и покря тях
преминава пламък които ги прегаря заеедно със клапановите гнезда.
Фолклора твърди че температурата на горене на газта е по висока от температурата на горене на бензина и затова когато човек си газифицира колата се приготвя да сменя по често гърнета.
И е в очакване за ремонт на глава и клапани.
Всъщност температурата на горене на газта е с 50 градуса по ниска от тази на бензина.
Проблема е че енергията на горенето не се усвоява изцяло за въртене на мотора а отива да топли атмосферата причинявайки горните неприятности.
Аванс процесора се монтира "между ЕКУ-то и бобината" следи кога
ЕКУ-то иска искра и казва на бобината да я произвежда ПО РАНО.
По този начин горивната смес се пали по рано и има време да изгори
когато трябва.
В резултата от по-пълното усвояване на топлината енергия се увеличава въртящия момент.
Усещането е за по добро ускорение при старт.
Работата на климатика не се усеща.
Колата изтегля по добре на висока предавка с малки обороти.
Позволява каране с по малко натискане на педала на газта което е ключа към икономията.
Корекцията на аванса я има само когато колата е на газ.
На бензин се запазват оригиналните настройки.
Всички корекции на аванса които прави ЕКУ-то се предават след аванс процесора към бобината без значение дали е на газ или бензин.

................................

Стигам до извода че най-голям ефект има на най-спънатите коли.
И колкото по спъната е колата толкова по голяма трябва да е корекцията на аванса.
Имайки впредвид връзката по бедна горивна смес по бавно горене.
Няма разминаване междо теория и практика.
Горното важи за пропан бутан

За метан без корекция на аванса си е кошмар. Без значение каква е горивната смес.




Коментарите на хора които са си сложили авансрегулатор:

Днес ходих при Румен (от нашия форум) да ми сложи аванспроцесор. КОлата ми е Лагуна 1.8 моно 95коня на метан. Беше като спънат кон. нито ряз, нито нищо...просто си вървеше бавно и славно...трудничко набираше.
Винаги съм бил скептик за аванспроцесорът, но от днес вече не. Нека не прозвучи като реклама за Румен и не ми махнат съобщението, но наистина съм потресен от резултата ))) Колата върви като на бензин, а всъщност е всъщност е на газ. Сега ще засека разхода и ще пиша.
Румене златен си ))



Какво смятате, дали може дакова нещо да се ползва за нашите машини?




qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 07 май 2007 23:16


Да и ТАП за VW е АЕБ DIS92.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пон 07 май 2007 23:24


qnis3 написа:Да и ТАП за VW е АЕБ DIS92.

не успях да те разбера


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 08 май 2007 8:11


Ако не се лъжа,но при нашите VW-та (при моноинжекцията) същата работа върши и едно даване на по-голямо предварение от делкото при работа на газ. А според колегата DELTA :wink: при мономотроника това предварение може да се "бара" и по електрически път като се промени съпротивлението във веригата на температурния датчик за входящият въздух:)

Но не незнам как стоят нещата при моторите с пълна инжекция,за там може би вече се налага и ТАП :?: :roll:


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Вто 08 май 2007 8:20


jetspark
потърси тази дума във форума, може за същия човек да иде реч?


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 08 май 2007 9:13


restless написа:jetspark
потърси тази дума във форума, може за същия човек да иде реч?

Не става на въпрос за джетспарк


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Вто 08 май 2007 10:25


Andrian_VT написа:Не става на въпрос за джетспарк
джетспарка не е ли точно адванс процесор?
дай някакви координати на човека от бан :)


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 08 май 2007 11:20


В рено форума е регистриран с ник rumen. След запитване, отговори, че освен за рено, имал разработка и за ФВ.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта