Как е правилно да се хване волана на прав път?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 04 май 2007 15:27


Има много митове в тази област, да не забравяме че колите се променят, не са само еърбеговете, но и сервотата - предавателните числа на кормилните уредби днес са доста по-малки, това също има значение.

Например преди с москвича държах винаги на "2 без 10", защото при неговото голямо предавателно число на волана, това беше наистина най-доброто - можеш да завъртиш най-много без да си кръстосваш ръце, да прихващаш и т.н.

Обаче с пасата със серво, това вече не е така, както и да го държиш, стига да е здраво може да направиш достатъчно рязък завой - повече не ти трябва така или иначе.

Сега из града обикновено държа на 2 без 10 (някак по-удобно е, може и навик да е), навън - долу в дупките (4 без 20) - по-малко се уморяват ръцете. Еърбег нямам, така че не ми дреме за този тип съображения. :-)

Иначе съм скапвал задна гума при около 150 - колата се разтресе зверски, но продължи да си държи пътя перфектно. Никакъв проблем не беше да се удържи. В това отношение тежките коли са по-добре - тогава пасата наистина ме изкефи. :-)




Потребителски аватар
Сашо Белята
Мнения: 1748
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Мнениеот Сашо Белята » Пет 04 май 2007 16:16


аз не държа волана като карам ..... че за кво мие :lol: :lol: :lol: .Майтапа на страна ще си призная.В града държа волана отдоло в средата с дясната рака а лакатя на лявата е подпрян на ръба на вратата и с левите пръсти държа волата на без 15,а извън града на 2 без 10 :arrow:


Потребителски аватар
gb777
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 02 авг 2006 6:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gb777 » Съб 05 май 2007 10:35


Когато вдигнете свободно ръце напред с отпуснати длани ще видите ,че 10 и 10 е най -спокойното от анатомична гледна точка положение. :) всяко извъртане на дланите в друг ъгъл е звързано с мускулно напрежение ,което колкото и минимално да е, се натрупва във времето. Както се изморява десния крак на дълъг път (заради постоянното натискане на газта) сравнен с левия. А иначе дали създателите на еърбега са го направили така че да разбиват носовете на шофьорите? :) ))) В града карам с една ръка а другата е на скоростите а на дълъг път 10 и 10. :)


Потребителски аватар
Ким
Мнения: 163
Регистриран на: Съб 14 апр 2007 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот Ким » Съб 05 май 2007 18:56


Аз си ги слагам на 4 без 20, знам, че не е правилно, ама никой не ми прави забележка :041: Само извънградско - 2 без 10


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Съб 05 май 2007 19:47


Карам си както ми е удобно - какво значи "правилно"? Това са ала-бализми! Сигурността е важна, но всички знаем, че не може човек в продължение на 2,3,4,500 км да си държи ръцете в едно и също положение!


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Съб 05 май 2007 20:10


trunner написа:Карам си както ми е удобно - какво значи "правилно"? Това са ала-бализми! Сигурността е важна, но всички знаем, че не може човек в продължение на 2,3,4,500 км да си държи ръцете в едно и също положение!


Може, всичко е въпрос на тренинг :wink:
Правилна означава, че така е най-добре се държи (или че ти дава най-добра информация за пътя, възможност да реагираш и да коригираш), някой ако иска може и с оная работа да си подпира волана, ама не това е въпроса.

Да ти кажа мен най-много ме дразни като видя някой да е хванал волана с една ръка на 12часа и да е счупил китка.
Е няма по-селско от това, вярвай ми, да не говорим, че е супер неправилно и т.н.
Доста хора съм гледал как карат и как ме возят и съм стигнал, до извода, че тези дето държат волана постоянно с едната ръка на 12часа, са най-куците и слаби шофьори :wink: тука излючвам фактора самоувереност и т.н


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Съб 05 май 2007 20:49


Това със счупената китка на 12 часа наистина е селско - подкрепям!


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Нед 06 май 2007 14:27


Как е правилно да се хване воланa...


Ей те тoя барем това трябва да знае... :twisted: mhihi


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Вто 08 май 2007 14:43


какви са тeзи часовници тука бре :lol: :lol: :lol: аз имам електронен и карам на 6 без 10 :wink:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 08 май 2007 18:26


Kaто карам спокойно, т.е. на магистрала или прав път, обикновено лакътя ми е подпрян на вратата, и държа волана с лявата ръка на около 10ч. Дясната обикновено или държи дистанционното, или вкл. скорости, или е на крачето на момичето на съседната седалка :lol:
Не бих казал, че реакцията ми при екстремна ситуация се забавя от това. Много пъти ми се е случвало да стане нещо непредвидено, и за части от секундата ръката ми вече е на 3ч, а другата вече е почнала маневрата.
Ако карам планинско ръцете са ми на 9:15 винаги. Много устойчив захват, и имаш 1 пълен оборот на волана без да го пускаш (по половин в двете посоки), което в повечето случаи е напълно достатъчно за завой, контриране и т.н.
10:10 на мен ми е адски неудобно, никога не съм карал така.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 08 май 2007 18:35


zmej написа:
Как е правилно да се хване воланa...


Ей те тoя барем това трябва да знае... :twisted: mhihi

Сега го гледах това.. Трябва да си ебати ненормалника да си паркираш колата острани на пътя, на който се провежда рали :shock :shock :shock :lol:


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 08 май 2007 19:47


Голфърската стойка си е идеална


Brain
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

3 без 15

Мнениеот Brain » Сря 09 май 2007 18:39


3 без 15 е правилният отговор ! Защо на формула 1 воланите са с конструкция позволяваща захват само 3 без 15 ? Ми представятели си волана да е кнструиран за поза "увиснала китка" на 12 часа 8)


Потребителски аватар
Birdie
Мнения: 798
Регистриран на: Съб 24 юли 2004 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ, Младост-1
Контакти:

Мнениеот Birdie » Сря 09 май 2007 22:40


R@do написа:Голфърската стойка си е идеална


И аз така си мисля :lol:
Абсолютно сериозно 8)


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Сря 09 май 2007 23:03


При по висока скорост задължително волана с две ръце. Аз го държа на 11 и 20. Малко нестандартно, но волана ми е такъв. Но съм забелязал, че като карам по магистрала с над 100 и стискам много яко волана. Чак ми се изпотяват ръцете. А в града едната ръка на лоста а другата някъде наоколо.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта