Dancho M написа:Основната съставка на това масло е химичното съединение молибденов бисулфид МоS2. При работата на маслото, от високата температура и от кислорода се получават окиси на молибдена МоО3, който се отличава с висока абразивност и сяра, която е корозионно опасна. От конденза се образува и сярна киселина H2SO4, която от своя страна влиза в реакция с метала - бутала, цилиндри, клапани, валове, кобилици и др. и ги разяжда. Това може да се отрази и ако имате износени гумички на клапаните, защото по канала на изпускателния клапан ще остава масло. При това положение има хубава предпоставка за окисляване, а оттам - за повишено износване на клапана.
А точно за тази легенда написана в руски сайтове говорех, меко казано твърдението е абсолютно безпочвено.
Добавката за масло на Liqui Molly не съдържа MoS2 в прахообразна форма, а става въпрос за една добре утаяваща се суспензия в маслото. В сравнение с моторното масло , MoS2 се прибавя само в малки количества, които не могат да се окислят, тъй като MoS2 е обвит в капсула, а и всяко моторно масло съдаржа антиоксиданти, които предотвратяват окислението на маслото както и на MoS2.
Съдържанието на сяра в MoS2 също не представлява проблем, тъй като моторното масло съдържа вече сяра в алкалното масло, както и в пакета добавки като цинков фосфат в доста голяма концентрация, отколкото в прибавената добавка за масло на LM.
Моторното масло съдържа алкални частици, така варечените TBN Booster, които са в състояние да неутрализират образуващите се киселини при изгарянето преди времето за смяна на маслото, При това TBN Booster не различава дали сярата се образува \произлиза\ от изгарянето на маслото и въздуха или от MoS2, Също толкова невярно е твърдението, че MoS2 се окислява в MoS3 и причинява абразивно износване. Моторното масло съдържа голямо количество пепелообразуващи добавки като например цинков фосфат, калциев фосфат и т.н., които образуват повече пепел отколкото прибавената MoS2 добавка на Liqui Molly.
Представените тук агрументи съответсват на всяка научно доказана основа, тъй като една система, в този случай моторното масло и MoS2 добавка за масло трябва да се разглеждат като едно цяло, а не като отделни компоненти.