Гори ли колата повече ако са включени светнилите ?
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Гори ли колата повече ако са включени светнилите ?
Adnan написа:От търсачката нищо не изкочи.
Някой има ли идея дали разхода се увеличава след пускане на светлините къси през деня?
Да ,увеличава се разхода за крушки





- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vladko_g40 написа:гори си повече, но не можеш да го усетишluboveliki написа:абе гори повече??????не се излагайте!!!!то са някакви грамове
ако предположим, както е по неофициални данни в софия ежедневно се движат 1 000 000 автомобила... и ако всичките горят по 5 грама повече, заради включените светлини...колко литра се изгарят повече...колко ли печелят от нефтохима

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Хайде сега всички,които имат MFA,да натиснат копчето MFA,контакт,връщаме,държим,палим и си гледаме моментния разход при включени и изключени светлини.
Да,включените светлини "изгарят" повече гориво,когато става въпрос за коли с компютър,като компютъра е длъжен да спазва някакви определени обороти на празен ход.Изхабяването на повечко гориво е само на празен ход (чакане на светофари и прочие),когато се движим разходът се изразява в по-малка мощност/въртящ момент.
Да,включените светлини "изгарят" повече гориво,когато става въпрос за коли с компютър,като компютъра е длъжен да спазва някакви определени обороти на празен ход.Изхабяването на повечко гориво е само на празен ход (чакане на светофари и прочие),когато се движим разходът се изразява в по-малка мощност/въртящ момент.
понеже немците са педанти, когато се отнася до разходи, техния институт по техники на каране(грубо преведено) е провел изследване за разхода на автомобила при каране с дневни светлини. изводите са публикувани в ауто билд бр 40/2005г. какво казват хората : за стари автомобили при каране на къси - 0.150 л/100 км повече. за модерни автомобили със заводски вградена система - LED - 0.02 л/100км, крушки с нагреваема жичка - 0.052л/100км.
немци

немци



- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
всеки електроконсуматор в автомобила взима електроенергия от алтернатора по време на движение.
най- сериозните от тях са фаровете , вентилатора на парното, вентилатора на радиатора, отоплението на задното стъкло, отоплението на седалките ако има такова.
груба сметка от някви експериментатори а-ла авто билд (не помня къде го четох) показва че включването на тия всичките неща вдига разхода с има-няма 0.5/100
само фаровете зависи от колата но около 0.2 л
най- сериозните от тях са фаровете , вентилатора на парното, вентилатора на радиатора, отоплението на задното стъкло, отоплението на седалките ако има такова.
груба сметка от някви експериментатори а-ла авто билд (не помня къде го четох) показва че включването на тия всичките неща вдига разхода с има-няма 0.5/100
само фаровете зависи от колата но около 0.2 л
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
От нищо нещо не става. Всеки пуснат ел.консуматор оказва някакво влияние на разхода, и няма значение дали е на градско или не.
Ток за съжаление на може от нищо да се произвежда, в случая се произвежда от бензин/газ/дизел, при това се произвежда чрез ДВГ, който е с много ниско КПД.
И аз съм чел че е около 200мл/100км. Не е много, ама що да ги даваш и тези пари?
Така че всякакви идеи за ДЛР и т.н. си заслужава да се реализират преди следващата зима. 
Ток за съжаление на може от нищо да се произвежда, в случая се произвежда от бензин/газ/дизел, при това се произвежда чрез ДВГ, който е с много ниско КПД.
И аз съм чел че е около 200мл/100км. Не е много, ама що да ги даваш и тези пари?


- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Добре едно просто въпросче : явно е че в града си гори па макар и малко.
Но какво става когато караш на магистралата с 2500-3000 оборота тогава алтернатора от тези обороти не мисля че някак трябва да усети някакви си 2*35W(Предни къси фарове) + 2*10W (Задни светлини) ?
Аз по принцим коментирам дизел но определено при бензина 2500 = 4000 - 4500 оборота най вероятно ?
Но какво става когато караш на магистралата с 2500-3000 оборота тогава алтернатора от тези обороти не мисля че някак трябва да усети някакви си 2*35W(Предни къси фарове) + 2*10W (Задни светлини) ?
Аз по принцим коментирам дизел но определено при бензина 2500 = 4000 - 4500 оборота най вероятно ?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Adnan написа:Добре едно просто въпросче : явно е че в града си гори па макар и малко.
Но какво става когато караш на магистралата с 2500-3000 оборота тогава алтернатора от тези обороти не мисля че някак трябва да усети някакви си 2*35W(Предни къси фарове) + 2*10W (Задни светлини) ?
Аз по принцим коментирам дизел но определено при бензина 2500 = 4000 - 4500 оборота най вероятно ?
4x5W габарити + 2x55W къси


ааа имаш и интериорно осветление и осветление на таблото може и 140W да дойде накрая.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Оборотите и скоростта нямат никакво значение! При всички положения електрическата енергия трябва да се произведе, което е за сметка на горивото (освен когато се спускаш по нанадолнище
).
Не знам как по-просто да се обясни това.
Не може да се произвежда ток от нищото (за съжаление)!
Като включиш фаровете, генератора почва да се върти по-трудно и товари допълнително двигателя. Съответно се увеличава и разхода. Тези 130W, които отчитайки триенето и неидеалния КПД на генератора са и повече постоянно трябва да се произвеждат от двигателя.

Не знам как по-просто да се обясни това.


Като включиш фаровете, генератора почва да се върти по-трудно и товари допълнително двигателя. Съответно се увеличава и разхода. Тези 130W, които отчитайки триенето и неидеалния КПД на генератора са и повече постоянно трябва да се произвеждат от двигателя.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта