Гори ли колата повече ако са включени светнилите ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пет 11 май 2007 18:14


За нас малко, ама за ония с чаршафите по главите хич не е малко...




Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Гори ли колата повече ако са включени светнилите ?

Мнениеот MITKO_DVD » Пет 11 май 2007 19:28


Adnan написа:От търсачката нищо не изкочи.
Някой има ли идея дали разхода се увеличава след пускане на светлините къси през деня?

Да ,увеличава се разхода за крушки mhihi mhihi mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Пет 11 май 2007 20:23


vladko_g40 написа:
luboveliki написа:абе гори повече??????не се излагайте!!!!
гори си повече, но не можеш да го усетиш :wink: то са някакви грамове :D


ако предположим, както е по неофициални данни в софия ежедневно се движат 1 000 000 автомобила... и ако всичките горят по 5 грама повече, заради включените светлини...колко литра се изгарят повече...колко ли печелят от нефтохима :stll think:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 11 май 2007 21:17


Хайде сега всички,които имат MFA,да натиснат копчето MFA,контакт,връщаме,държим,палим и си гледаме моментния разход при включени и изключени светлини.
Да,включените светлини "изгарят" повече гориво,когато става въпрос за коли с компютър,като компютъра е длъжен да спазва някакви определени обороти на празен ход.Изхабяването на повечко гориво е само на празен ход (чакане на светофари и прочие),когато се движим разходът се изразява в по-малка мощност/въртящ момент.


Потребителски аватар
vodoo
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vodoo » Пет 11 май 2007 21:58


понеже немците са педанти, когато се отнася до разходи, техния институт по техники на каране(грубо преведено) е провел изследване за разхода на автомобила при каране с дневни светлини. изводите са публикувани в ауто билд бр 40/2005г. какво казват хората : за стари автомобили при каране на къси - 0.150 л/100 км повече. за модерни автомобили със заводски вградена система - LED - 0.02 л/100км, крушки с нагреваема жичка - 0.052л/100км.
немци :D :D :D


Потребителски аватар
Bahama man
Мнения: 1229
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
Автомобил: VW Polo 1998
Двигател: AEF

Мнениеот Bahama man » Съб 12 май 2007 13:55


Според мен ако динамото си зарежда добре няма да има някакъв по- голям разход на гориво,не ми се вярва светлините да качват разхода.


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Съб 12 май 2007 20:38


абе теоретично гори повече,ама на практика единствения разход са си крушките!!!


Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот pacoboy » Съб 12 май 2007 21:51


luboveliki написа:абе теоретично гори повече,ама на практика единствения разход са си крушките!!!
:да:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Нед 13 май 2007 21:56


всеки електроконсуматор в автомобила взима електроенергия от алтернатора по време на движение.
най- сериозните от тях са фаровете , вентилатора на парното, вентилатора на радиатора, отоплението на задното стъкло, отоплението на седалките ако има такова.
груба сметка от някви експериментатори а-ла авто билд (не помня къде го четох) показва че включването на тия всичките неща вдига разхода с има-няма 0.5/100
само фаровете зависи от колата но около 0.2 л


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 14 май 2007 9:23


От нищо нещо не става. Всеки пуснат ел.консуматор оказва някакво влияние на разхода, и няма значение дали е на градско или не.

Ток за съжаление на може от нищо да се произвежда, в случая се произвежда от бензин/газ/дизел, при това се произвежда чрез ДВГ, който е с много ниско КПД.

И аз съм чел че е около 200мл/100км. Не е много, ама що да ги даваш и тези пари? :-) Така че всякакви идеи за ДЛР и т.н. си заслужава да се реализират преди следващата зима. :-)


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пон 14 май 2007 13:57


Добре едно просто въпросче : явно е че в града си гори па макар и малко.
Но какво става когато караш на магистралата с 2500-3000 оборота тогава алтернатора от тези обороти не мисля че някак трябва да усети някакви си 2*35W(Предни къси фарове) + 2*10W (Задни светлини) ?
Аз по принцим коментирам дизел но определено при бензина 2500 = 4000 - 4500 оборота най вероятно ?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 14 май 2007 13:58


Adnan написа:Добре едно просто въпросче : явно е че в града си гори па макар и малко.
Но какво става когато караш на магистралата с 2500-3000 оборота тогава алтернатора от тези обороти не мисля че някак трябва да усети някакви си 2*35W(Предни къси фарове) + 2*10W (Задни светлини) ?
Аз по принцим коментирам дизел но определено при бензина 2500 = 4000 - 4500 оборота най вероятно ?


4x5W габарити + 2x55W къси :idea: 130W не са чак толкова малко :wink:

ааа имаш и интериорно осветление и осветление на таблото може и 140W да дойде накрая.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пон 14 май 2007 15:25


L&R написа:4x5W габарити + 2x55W къси :idea: 130W не са чак толкова малко :wink:

ааа имаш и интериорно осветление и осветление на таблото може и 140W да дойде накрая.


Ако изчислим : Iз = Pз / ( Uз * Fp )
Iз = 140W / ( 12V * 0.83 ) = 14.05 Amp. :shock :shock

Прав си колега 14.05 A вече е сериозно!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 14 май 2007 15:55


Оборотите и скоростта нямат никакво значение! При всички положения електрическата енергия трябва да се произведе, което е за сметка на горивото (освен когато се спускаш по нанадолнище :-) ).

Не знам как по-просто да се обясни това. :-) Не може да се произвежда ток от нищото (за съжаление)! :-)

Като включиш фаровете, генератора почва да се върти по-трудно и товари допълнително двигателя. Съответно се увеличава и разхода. Тези 130W, които отчитайки триенето и неидеалния КПД на генератора са и повече постоянно трябва да се произвеждат от двигателя.


Потребителски аватар
veritas
Капитан пустиняк
Мнения: 2565
Регистриран на: Чет 26 апр 2007 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот veritas » Пет 18 май 2007 12:10


Едва осезаемо бе човек не се стряскай



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта