Нов термостат или...?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ivich
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Нов термостат или...?

Мнениеот Ivich » Пон 14 май 2007 9:19


Здравейте колеги,
Най-накрая и на моя пасатор климатика заработи :) , но .... По принципп колата си работеше при висока температура - на дълъг път към 85 градуса да речем. Не знам дали е нормално, но вчера като качвах Витиня и при постоянно включен климатик вдигна към 110 градуса :oops: Спрях за 5 мин и след това продължих без проблем като последния тунел съм го преминал на 1-ва, 2-ра скорост ужас. Въпросът ми е да сменя ли термостата с такъв, който да отваря по рано и да избегна прегряването на колата.
Благодаря предварителна за всяко мнение.




Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пон 14 май 2007 9:47


Tова 110 градуса на мен ми се вижда много, ама преди да го сменяш този термостат трябва да си сигурен в термодатчика и прибора на таблото, че работят нормално и показват/дават реални данни. С мултицет се проверява това, ама не знам кви данни трябва да показва на мултицета :(


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 14 май 2007 9:52


Не мисля че трябва нов термостат. По вероятно е проблема да е от датчика който пуска перката на радиатора.


Потребителски аватар
Ivich
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ivich » Пон 14 май 2007 9:54


Че 110 е много спор няма. Лампата на таблото ми светна и аз спрях, за да не стане по-голяма беля. Но наистина ще взема да проверя датчика. Благодаря за съвета :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 14 май 2007 12:33


Ivich написа:... По принцип колата си работеше при висока температура - на дълъг път към 85 градуса да речем. Не знам дали е нормално, но вчера като качвах Витиня и при постоянно включен климатик вдигна към 110 градуса ...

Първо, 85 градуса въобще не е висока температура за двигателя - нормалната е около 90. За тези 110 градуса "вина" явно има и климатика. Нямам представа на Б3 с климатик как е, но на Б5 има 2 перки - едната се включва винаги когато е включен климатика. Не е лошо да провериш дали са истински тези температури, които показва таблото ти. Като спря при 110 градуса, водата (антифриза де) беше ли завряла ?


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пон 14 май 2007 12:38


gr_kanev написа:Нямам представа на Б3 с климатик как е, но на Б5 има 2 перки - едната се включва винаги когато е включен климатика. Не е лошо да провериш дали са истински тези температури, които показва таблото ти. Като спря при 110 градуса, водата (антифриза де) беше ли завряла ?

С две перки е ,ако не е слаган допълнително климата.Иначе-с една,и радиатора е по-малък,т.е.-нормалния.


Потребителски аватар
Ivich
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ivich » Пон 14 май 2007 14:03


Забравих да уточня, че климатика е допълнително поставян. Има 2 радиатора и 2 перки, като едната (на водния радиатор) се включва на около 90 градуса, независимо дали работи или не климатика.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Пон 14 май 2007 19:22


Ако климатика ти е от В4 то двете перки конструктивно са направени да се въртят заедно. Едната е монтирана на електромотора, а другата перка е свободно въртяща се и е куплирана към първата с тънък трапецовиден ремък (малко "мастер-слейв" история). Провери да не е скъсан ремъка. Тогава ще ти се върти само перката на ел.мотора и напрактика ще се лишиш от половината въздушен поток за принудително охлаждане.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта