Замина ми турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Замина ми турбото

Мнениеот ABSOLUT » Чет 17 май 2007 0:32


Преди два дни на връщане от Айтос, вече на магистралата колата ми почна да пуши и да не върви. От напълно нормална работа на двигателя за около 10-15 км тотално сдаде багажа. Не можеше да развие повече от 2000об. и не вдигаше над 80-90 км/ч. Минах в авариината и започнах да карам бавно с около 50 км/ч. По едно време, на 80-и км на магистрала Тракия започна да мига лампата за маслото и да пищи зумера. Първата бензиностанция която стигнах беше един Петрол, ама от тия неясните от средата на 90-е години, не като тия модерните сега. Само да поясня, маслото ми е такова:
http://www.ltbmotorsports.com/mooemspoi.html
Единственото подобно масло което продаваха беше такова:
http://www.prista-oil.com/technical/products.php?a=read&pid=54&l=bg
Купих си и долях около 400мл. и лампата спря да мига. След 15 км пак почна да пищи и мига и долях още около 400мл. От там до София не мигна повече. Отидох в сервиз и като махнахме тръбата, която идва от дебитомера и влиза в алуминиевия охлюв се виждаше оста на турбината и едната перка. Като я хванах с пръсти се клатеше по 3мм във всяка посока, оста се беше счупила. Причината за счупването не можаха да ми я кажат, но се предполага че е поради старост. Между другото на отиване към Айтос карах доста бързо през цялото време, стигнах за 3 часа, по магистралата карах с около 160-170, а извънградско с около 120км/ч. Беше спешен случай, бързах за това:
http://img.data.bg/i.php?id=374689
Слава Богу, че човека е жив и здрав и се отърва без драскотина.
Може би и това каране да се е отразило, защото я вкарвах непрекъснато в обороти
Та точно тази перка на турбината беше надрала алуминиевия охлюв от вътрешната страна. Така че не става да се купи само ново вътрешно тяло (което пак си струва към 900лв.) и да се използват охлювите от счупената турбина. Остава нова турбина за 1200лв. или някоя секънд хенд за 400-500лв., което пък не е никаква гаранция и не е ясно дали няма да се счупи скоро пак. Търся си, така че ако някой чуе нещо да се продава, да ми прати едно ЛС.
Сега си мисля, няма ли да е възможно да се сложи турбина с променлива геометрия, от двигателя с 110кс., защото се продаваше една за 400лв. Най-малкото което се сещам е, че на тази турбина има да и се управлява геометрията, а не wastegate. И не знам дали компютъра може да се справи или трябва и специално програмиран чип за този двигател. Дайте си мненията, защото колата още е в сервиза и не съм решил какво да правя.




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 17 май 2007 1:17


Питай ники7878, той имаше заминала турбина на неговия кошник ;)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 17 май 2007 7:55


Съжалявам че не е точно по темата (засега не мога да помогна с турбина), но според мен турбината не си е "заминала" заради това бързо каране, а заради бързото гасене след такова каране - винаги когато се кара с над 2000 об./мин, задължително поне 1-2, до 5 минути работа на празен ход преди гасене. Пиша го за да го има предвид колегата след като се уреди с турбина, а също и другите, които четат.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Чет 17 май 2007 8:02


gr_kanev написа:Съжалявам че не е точно по темата (засега не мога да помогна с турбина), но според мен турбината не си е "заминала" заради това бързо каране, а заради бързото гасене след такова каране - винаги когато се кара с над 2000 об./мин, задължително поне 1-2, до 5 минути работа на празен ход преди гасене. Пиша го за да го има предвид колегата след като се уреди с турбина, а също и другите, които четат.


Извинявам се колега но защо ? Нали това е когато двигателя е загрял и за да не залепнат буталата ...


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 17 май 2007 8:06


Наистина е препоръчително да се остави турбината да свали налягането след яко ръчка, не е задължително на място, просто може последната минута, две преди спиране да се кара в ниските обороти.
За турбината мисля няма да има проблем, въпросът е обаче, че при ники7878 и при Дон Хуан Голфа и старите и новите турбини са с променлива геометрия, а тук не е така.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Чет 17 май 2007 8:08


Ааааааааааа да свали налягането :idea: :idea: :idea:

Баси благодаря :shock


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 17 май 2007 8:31


компа не може да се справи с управлението на турбо с променлива геометрия :!:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 17 май 2007 8:53


niks76 написа:компа не може да се справи с управлението на турбо с променлива геометрия :!:

Което означава, че ще трябва чип - стандартен, или писан за конкретното возило?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 17 май 2007 13:33


Недобро смазване /причините може да са много/ и яко настъпване /160-170/ за продължително време спокойно могат да си доведат до това което се е получило. Моя съвет е да търсиш най-изгодната оферта /от чужбина/ за нова турбина и то същата като твоята вместо да се впускаш в приключения с незнаен край :)


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 17 май 2007 14:41


от фв ДИЛЪРА тук една турбина за 1З струва 546.47 евро;като това е цена с отстъпка
беше само информативно :wink:


Потребителски аватар
veritas
Капитан пустиняк
Мнения: 2565
Регистриран на: Чет 26 апр 2007 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот veritas » Чет 17 май 2007 15:39


gr_kanev написа:Съжалявам че не е точно по темата (засега не мога да помогна с турбина), но според мен турбината не си е "заминала" заради това бързо каране, а заради бързото гасене след такова каране - винаги когато се кара с над 2000 об./мин, задължително поне 1-2, до 5 минути работа на празен ход преди гасене. Пиша го за да го има предвид колегата след като се уреди с турбина, а също и другите, които четат.
Много си прав колега,но много хора незнаят и за това им се чупят торбаланите!!!!!


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Чет 17 май 2007 16:19


Само да вметна , че така турбото не сваля налягане , а температура.
Идеята е да се понижи температурата на турбината с цел маслото в лагерите и да не се коксува от високата температура.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Чет 17 май 2007 16:27


naka_76 написа:Само да вметна , че така турбото не сваля налягане , а температура.
Идеята е да се понижи температурата на турбината с цел маслото в лагерите и да не се коксува от високата температура.


Точно така! И затова е особено важно и с какво масло се кара. Не като марка, а като спецификация, одобрена от производителя на двигателя.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 17 май 2007 17:51


Като резултат от прекалено високи температури или изгасване на двигателя без да се предвиди време за охлаждане, на турбокомпресора се наслагва нагар. Препорачително е двигателя да работи 2-3 мин. на празен ход преди да се изгаси, за да охлади турбокомпресора. Турбината абсорбира топлина в чугуна и това става причина за маслено коксуване на системата. Главните повреди се появяват на пръстена на оста и прорезите. Изтича масло и запушва кухината, след което се получава изкривяване и деформация на отвора.
Копи пейст от - http://www.realturbo.net/faq01_2.html


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 17 май 2007 19:03


Не е лошо да се уточни че това се прави обикновенно след потдържането на сериозни скорости и последвало спиране,че някой ще вземе след всяко градско или междуградско с 80км/ч да седи като кон на празни ясли в колата да я чака да се охлади 5мин :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], licho58 и 132 госта