Преди два дни на връщане от Айтос, вече на магистралата колата ми почна да пуши и да не върви. От напълно нормална работа на двигателя за около 10-15 км тотално сдаде багажа. Не можеше да развие повече от 2000об. и не вдигаше над 80-90 км/ч. Минах в авариината и започнах да карам бавно с около 50 км/ч. По едно време, на 80-и км на магистрала Тракия започна да мига лампата за маслото и да пищи зумера. Първата бензиностанция която стигнах беше един Петрол, ама от тия неясните от средата на 90-е години, не като тия модерните сега. Само да поясня, маслото ми е такова:
http://www.ltbmotorsports.com/mooemspoi.html
Единственото подобно масло което продаваха беше такова:
http://www.prista-oil.com/technical/products.php?a=read&pid=54&l=bg
Купих си и долях около 400мл. и лампата спря да мига. След 15 км пак почна да пищи и мига и долях още около 400мл. От там до София не мигна повече. Отидох в сервиз и като махнахме тръбата, която идва от дебитомера и влиза в алуминиевия охлюв се виждаше оста на турбината и едната перка. Като я хванах с пръсти се клатеше по 3мм във всяка посока, оста се беше счупила. Причината за счупването не можаха да ми я кажат, но се предполага че е поради старост. Между другото на отиване към Айтос карах доста бързо през цялото време, стигнах за 3 часа, по магистралата карах с около 160-170, а извънградско с около 120км/ч. Беше спешен случай, бързах за това:
http://img.data.bg/i.php?id=374689
Слава Богу, че човека е жив и здрав и се отърва без драскотина.
Може би и това каране да се е отразило, защото я вкарвах непрекъснато в обороти
Та точно тази перка на турбината беше надрала алуминиевия охлюв от вътрешната страна. Така че не става да се купи само ново вътрешно тяло (което пак си струва към 900лв.) и да се използват охлювите от счупената турбина. Остава нова турбина за 1200лв. или някоя секънд хенд за 400-500лв., което пък не е никаква гаранция и не е ясно дали няма да се счупи скоро пак. Търся си, така че ако някой чуе нещо да се продава, да ми прати едно ЛС.
Сега си мисля, няма ли да е възможно да се сложи турбина с променлива геометрия, от двигателя с 110кс., защото се продаваше една за 400лв. Най-малкото което се сещам е, че на тази турбина има да и се управлява геометрията, а не wastegate. И не знам дали компютъра може да се справи или трябва и специално програмиран чип за този двигател. Дайте си мненията, защото колата още е в сервиза и не съм решил какво да правя.
Замина ми турбото
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Съжалявам че не е точно по темата (засега не мога да помогна с турбина), но според мен турбината не си е "заминала" заради това бързо каране, а заради бързото гасене след такова каране - винаги когато се кара с над 2000 об./мин, задължително поне 1-2, до 5 минути работа на празен ход преди гасене. Пиша го за да го има предвид колегата след като се уреди с турбина, а също и другите, които четат.
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
gr_kanev написа:Съжалявам че не е точно по темата (засега не мога да помогна с турбина), но според мен турбината не си е "заминала" заради това бързо каране, а заради бързото гасене след такова каране - винаги когато се кара с над 2000 об./мин, задължително поне 1-2, до 5 минути работа на празен ход преди гасене. Пиша го за да го има предвид колегата след като се уреди с турбина, а също и другите, които четат.
Извинявам се колега но защо ? Нали това е когато двигателя е загрял и за да не залепнат буталата ...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Наистина е препоръчително да се остави турбината да свали налягането след яко ръчка, не е задължително на място, просто може последната минута, две преди спиране да се кара в ниските обороти.
За турбината мисля няма да има проблем, въпросът е обаче, че при ники7878 и при Дон Хуан Голфа и старите и новите турбини са с променлива геометрия, а тук не е така.
За турбината мисля няма да има проблем, въпросът е обаче, че при ники7878 и при Дон Хуан Голфа и старите и новите турбини са с променлива геометрия, а тук не е така.
- veritas
- Капитан пустиняк
- Мнения: 2565
- Регистриран на: Чет 26 апр 2007 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Много си прав колега,но много хора незнаят и за това им се чупят торбаланите!!!!!gr_kanev написа:Съжалявам че не е точно по темата (засега не мога да помогна с турбина), но според мен турбината не си е "заминала" заради това бързо каране, а заради бързото гасене след такова каране - винаги когато се кара с над 2000 об./мин, задължително поне 1-2, до 5 минути работа на празен ход преди гасене. Пиша го за да го има предвид колегата след като се уреди с турбина, а също и другите, които четат.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
naka_76 написа:Само да вметна , че така турбото не сваля налягане , а температура.
Идеята е да се понижи температурата на турбината с цел маслото в лагерите и да не се коксува от високата температура.
Точно така! И затова е особено важно и с какво масло се кара. Не като марка, а като спецификация, одобрена от производителя на двигателя.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Като резултат от прекалено високи температури или изгасване на двигателя без да се предвиди време за охлаждане, на турбокомпресора се наслагва нагар. Препорачително е двигателя да работи 2-3 мин. на празен ход преди да се изгаси, за да охлади турбокомпресора. Турбината абсорбира топлина в чугуна и това става причина за маслено коксуване на системата. Главните повреди се появяват на пръстена на оста и прорезите. Изтича масло и запушва кухината, след което се получава изкривяване и деформация на отвора.
Копи пейст от - http://www.realturbo.net/faq01_2.html
Копи пейст от - http://www.realturbo.net/faq01_2.html
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], licho58 и 132 госта