Passat B5 1.8T - светят му лампи по таблото и други въпроси

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Passat B5 1.8T - светят му лампи по таблото и други въпроси

Мнениеот jivkojj » Чет 17 май 2007 22:36


Здравейте, купих си Пасат Б5 - 1.8Т AEB, 11.1997-ма преди около 3 седмици и досега навъртях към 300КМ основно градско и ми възникнаха няколко въпроса.
Колата тези дни ще я карам за смяна на ремъци, филтри и т.н., така се случи че не можах да свърша тая работа веднага, но доколкото разбирам май е било добре, че така се получи и се сблъсках с някои проблеми. Та накратко :
- свети ми предупреждението за водата на чистачките, въпреки че е пълно казанчето. Струва ми се че в началото не светеше (при пробното каране), а в последствие светна.
- днеска се случи следното - запалих колата и веднага почна да мига лампата за прегряване на водата и да пищи. Стреснах се угасих и пак запалих - същата работа. Викам си да го пробвам 1км как е, така или иначе двигателя е съвсем студен. покарах малко (лапата си мигаше, термометъра беше на 0) и пак погледнах - двигателя си беше съвсем студен на пипане. След 3-тия опит не се появи предупреждението и аз подкарах колата. По време на карането (около 20км - бавно) ми направи впечатление че темометъра или показва 0 или отиде до към 60 град и после пак 0. След 2-3 часа пауза пак нямаше предупреждения, но термометъра пак показваше странно - напред назад, после по едно време отиде на 90 и там остана. Имам чувството че температурата се регулира правилно, но лампата и термометъра се побъркват нещо. Антифриз има достатъчно.
Въпроса е дали може да има връзка между лампата на водата на чистачките, лампата за водата в радиатора, термометъра - т.е. дали компютъра се ебава или проблема е в датчици. Иначе колата си върви нормално, не се чуват странни шумове.

Втория въпрос ми е - как мога да сваля кората на задна дясна врата - тонколоната не работи, а и имам подозрение че колата е ударена там и после е правена. Има ли тънкост или само с дърпане става?

Третия въпрос - трябва ли с ремъка и ролката да сменя и водна помпа при положение че не се чува шум?

Четвърти въпрос - как да изкарам филтъра на климатика - махнах капака дето го покрива, но пласмасата дето е по дължината на стъклото пречи да го изкарам, как се маха пласмасата или става да го издърпам някакси. В описанието гледах че не се маха самата пласмаса, но аз не успях заради риска че ще скъсам филтъра.

Благодаря на отзовалите се! :)




Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот raziel » Пет 18 май 2007 8:03


Относно филтъра на климатика, от дясната страна имаш един болт които се развива след това се издърпва една пластмаса. и отдоло е филтъра, вадиш и слагаш нов.
Ходи на диагностика и ще ти кажат всичко.
А за ремъци да не смениш при нова кола трябва да си луд..
После като недеай се боже стане нещо ще се 4удиш що си спестил 500лв за сметка на 5000 :)


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Пет 18 май 2007 8:19


За колоната на вратата - не бързай да махаш кората (не че е трудно). Първо провери кабелите между купето и вратата. Ще ги видиш там в един гумен маншон. Аз имах същият проблем и се оказа просто прекъснат кабел там на свивката.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 18 май 2007 8:51


По въпроса за филтъра за климатика - значи по упътвания дават да се свали пластмасата под рамената на чистачките (тази, дето е по цялата ширина на предното стъкло) и самите чистачки. Обаче аз (с моите "кебапчета") се справям и без това (мързела движи прогреса). Развива се с "кръстата" отвертка видата на капака, и този капак се маха. Филтъра вече се вижда. Той се задържа от два "палеца" - извити пластмаси над него, в двата края, ляв и десен по посока на движението на колата. Стария го дърпаш смело - и да се скъса, нали ще го сменяш ? Новия се намества внимателно. Но дори и да не го сложиш съвсем "херметично", не е толкова фатално - така или иначе прахоляци и др. мизерии пак ще си влизат. Ама ако държиш всичко да ти е перфектно, може да се постараеш.
Успех !


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 800
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот KGL » Пет 18 май 2007 9:23


Аз да кажа за колонката. Има 2 винта под ръкохватката на вратата и един отдолу. Отвиваш ги и леко напъваш с нещо плоско, за да изкараш внимателно пласмасовите държачи. После повдигаш, за да освободиш от бутона за заключване на вратата и след това откачаш контактите на лампата, заключването и малката горна колонка до лоста за отвяряне на вратата ако имаш такава. Има вероятност колоната във врата да е капсолована в пластмасов цилиндър който е занитен за ламаринения капак на вратата.

В неделя ще напиша със снимки как съм сменил колонка на задната врата, защото моята гъгне гадно


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пет 18 май 2007 16:35


Благодаря на отговорилите ми!

За лампите се разбрах като сменят ремъците и филтрите да погледнат и ПЦ-то и датчиците. Намерих през един колега хора дето работят във завода на VW в Касел и си имат частна работилница за през уикенда (става дума за Германия където и живея в момента). Надявам се те да кажат по-точно.
Мерси че казахте за корите и филтъра - аз ги мъчих да ги дърпам, пък то чалъм имало. Тея дребните работи трябва сам да си ги правя щото дерят яката тука.
За водната помпа не разбрах дали трябва да се сменя ако още не се е обадила, пък не се доверявам на тукашните майстори щото каквото и да питам - все трябва да сменям, то по-хараби нова кола да си купя, а не тая дъртата :).

Сетих се за още нещо което също доста ме притеснява - става дума за гуменото уплътнение на стъклото на предната дясна врата - отодлу. Подало е няколко см. до толкова, че мога да погледна през процепа дето се е образувал и да видя чарковете :(. Лесно ли се сменя и как, че ако го оставя така ще ми заминат механизмите за затваряне и двигателя на стклото от дъждовната вода. Не мога да разбера от какво се е получило така, но е или ръжда - усеща се като се пипа по гумата как скърца или са пробвали с някоя вечер да отварят колата с тел и затова да е цъфнало в комбинация с ръждата. Това че съм в Германия не е никаква гаранция, че няма да ми я отворят и да ми откраднат касетофона :(. Случвало се е на колеги и то по-често от колкото на мен в БГ.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 18 май 2007 18:57


За водната помпа - нямам си понятие как е на бензиновите, но е твърде вероятно да е като на дизела - сменя се със смяната на ангр. ремък, защото ако не е тръгнала, е твърде вероятно да се случи скоро, а за да се стигне до нея се разглобява пак наред - просто се използва че всичко е свалено така или иначе за смяната на агренажа.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Re: Passat B5 1.8T - светят му лампи по таблото и други въпр

Мнениеот 20vTurbo » Съб 19 май 2007 0:18


Здрасти,

1. В казанчето за водата на чистачките, най от долу има датчик който гледа колко вода имаш и понякога се зацапва от боклуци (ако някой тарикат е сипал вода от градинарскиат маркуч). За да го махнеш и изчистиш махаш лявото колело и кората под калинка, развиваш 3 болта и си готов. После го промии и прочисти хубаво и пробвай как работи. В най лошият случай ще трябва да го смениш но и това не е голям проблем.

2. За лампата на температурата: Това си е всеизвестен проблем на AEB и ATW двигателите. Датчика за темпмературата на охладителната течност се намира точно зад двигателя и се сменя супер лесно. Само махаш скобата вадиш стария, слегаш новия и си готов. Не ти триабват никакви инструменти освен една плоска отверка за да тръгне скобата ако е клейасала. Мисля че за твойта кола беше син демек ето този:

Изображение

Ето ти и по подробни упътвания и снимки ама на английски: http://www.taligentx.com/passat/mainten ... empsender/

3. Кората на вратите се сваля започвайки от долу с плоска отверка и най-вероятно ще изпочупиш пластмасовите щипки така е че е добре да се снабдиш преди това с няколко такива. Те са доста евтини.

4. Много е препоръчително да смениш и водната помпа, почти всички така правят и като видиш как ще разглобят колата за ангренажният ремък ще разбереш защо.

5. Филтъра на климатика си го изкарваш директно след като махнеш капачката с отверка, но БЕЗ да махаш голямата пластмаса под предното стъкло. И да скъсаш стария като го вадиш не е проблем, а новия просто го натикай внимателно и това е.
Изображение
Също така забележи мястото на синият датчик за температурата между двигателя и акумулатора.

Виж това: http://www.taligentx.com/passat/mainten ... binfilter/

Успех и пиши ако трябва още помощ.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Сря 23 май 2007 11:55


Благодаря отново за отговорите, и особено на 20vTurbo!

Сега се връщам до България и няма как да се занимавам с колата, но въпросния датчик за температура го намерих (наистина е синия), понатиснах кабелите му и не е правил проблем засега. Ако пак почне да прави пак мизерии ще го сменя.
Иначе ще сменят с ремъка и водна помпа и ще погледнат казанчето на чистачките докато ме няма. Останалите работи ще ги боря като се върна след 2-3 седмици, че кола си купих колко време вече стана, а не мога да си я покарам и да и се порадвам като хората :oops:


Потребителски аватар
dimoboy
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimoboy » Сря 23 май 2007 13:36


jivkojj написа:
Сетих се за още нещо което също доста ме притеснява - става дума за гуменото уплътнение на стъклото на предната дясна врата - отодлу. Подало е няколко см. до толкова, че мога да погледна през процепа дето се е образувал и да видя чарковете :(. Лесно ли се сменя и как, че ако го оставя така ще ми заминат механизмите за затваряне и двигателя на стклото от дъждовната вода. Не мога да разбера от какво се е получило така, но е или ръжда - усеща се като се пипа по гумата как скърца или са пробвали с някоя вечер да отварят колата с тел и затова да е цъфнало в комбинация с ръждата.


Ръжда е колега и при това често се случва. Самото уплътнение е гумено, но отвътре е с метална ламаринка която ръждясва с времето. Сменя се много лесно - просто се развива страничното огледало за да се освободи триъгълната пластмасова планка под него и след това уплътнението просто се изважда с дърпане.

Понеже се постави въпрос за местопложението на температурния датчик, искам да попитам някой може ли да ми каже къде се намира датчика за външната температура при моя двигател. Става въпрос за темп. на околната среда, която се изписва на борд компютъра.


Потребителски аватар
drakano
Мнения: 225
Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
Автомобил: S6 2.2TQ ABT
Двигател: AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drakano » Сря 23 май 2007 16:04


Колеги от седмица съм собственик на Passat 1.8/125 с газов инжекцион, въпроса който в момента ме вълнува е в кой сервиз могат да ми сменят ангренажният ремък и водната помпа без да ме одерат като магаре.Благодаря предварително.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 23 май 2007 17:03


drakano написа:Колеги от седмица съм собственик на Passat 1.8/125 с газов инжекцион, въпроса който в момента ме вълнува е в кой сервиз могат да ми сменят ангренажният ремък и водната помпа без да ме одерат като магаре.Благодаря предварително.

Колега виж тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=46897
... и за в бъдеще отваряй нова тема вместо да задаваш въпрос в чужда тема която няма нищо общо, защото тука модовете пердашат :dummy:


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Вто 19 юни 2007 14:25


Здравейте,

да си повдигна отново сам темата. Успях да си взема колата най-накрая след смяна на консумативите.
Някои от проблемите се оправиха, други останаха, и се появиха още та да питам патилите.
Значи първо за лампата на водата за чистачките. Оказа се, че сензора изобщо не е толкова трудно достъпен - издърпва се ухото зад левия мигач и самия мигач излиза и през дупката се достига вече сензора. Значи изкарахме самата клема на сензора и я дадохме на късо, но пак сигнализира, че няма вода. Има ли някъде още букси от където да минава тоя кабел по пътя за таблото, или централна букса, може би там е клеясало :?
Другия (потенциален) проблем е климатроника. Смениха ми ремъка и ролката му, но като го пусна почва да вие нещо. Майстора каза, че било по всяка вероятност вътре в компресора (май за съединител нещо спомена) но засега така да карам докато се развали съвсем, после щял да го смени. Стресна ме със сума от рода на 350Евро без работата. При вас как е, като го пуснете чуват ли се шумове/виене или само си променя оборотите двигателя?
И последен засега въпрос - продава ли се отделно само меката връзка на ауспуха или трябва да купувам комплект с тръбите от 2-те и страни нацяло?


Потребителски аватар
mitaka
Мнения: 27
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 2:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот mitaka » Вто 19 юни 2007 17:05


Понеже се постави въпрос за местопложението на температурния датчик, искам да попитам някой може ли да ми каже къде се намира датчика за външната температура при моя двигател. Става въпрос за темп. на околната среда, която се изписва на борд компютъра


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Вто 19 юни 2007 17:23


Погледни горе-долу по средата под бронята. По точно черната декоративна решетка под бронята. Ама и аз го обясних :oops: Дано го видиш.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта