Ел. люк за Vento

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Ел. люк за Vento

Мнениеот katri » Съб 19 май 2007 17:52


Моето Vento го купих със счупено копче, това дето отваря и затваря ел. люка.Не знам дали преди да се счупи копчето люка е работел ,но сега естествено не работи.Няма го вътрешния патрон на копчето,останал е само корпуса.Намерих този майстор дето пише за него във форума и той ми каза,че без това копче не може да се пусне мотора на люка, защото вътре имало някаква електроника, а самото копче е много скъпо и трудно се намира.
Та въпроса ми е : има ли някакъв начин да се приспособи някакво друго копче, което да замени оригиналното(знам,че копчето е трипозиционно, ама каква електроника има в него нямам идея)?
Някой може ли да ми каже откъде в Пловдив евентуално мога да си намеря такова копче и какво ще ми струва?




Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri » Нед 20 май 2007 9:52


Ако някой знае откъде да намеря ел. схемата за управление на люка нека да сподели!


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Нед 20 май 2007 10:28


юлюка шом е свалено копчето според мен му е счупен плъзгача обикновенно от лявата страна а копчето зависи от люка ако е стандартен няма нищо вътре . дано да не съм прав но до сега здрав без копче не сам важдал


Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri » Нед 20 май 2007 10:51


Моята първоначална реакция беше същата като твоята, но майсторът каза друго, каза че най-вероятно водача е здрав проблема бил само в копчето, но все пак докато не се пусне сервомотора нищо не може да се каже.
Между другото и на мен не ми се вярва в копчето да има някаква електроника, май искаше да се закача само, да не гожорим че ми искаше 200 кинта за ремонта.Аз за 200 кинта не електроника.... ,ами цял компютър ще си купя:)


Потребителски аватар
rossko
Мнения: 688
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 13:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Мнениеот rossko » Нед 20 май 2007 15:18


Колега и аз имах съвсем същия проблем като тебе самоче на голф3 и копчето си е съвсем обикновенно без никви електроники в него пробвал съм с две жици и двигателчето ми работеше и после нещо се прецакаха редукторите в него първо си купих копчето само от човек за 5 лева а сега ще си вземам и моторчето за 25 и накрая всичко излиза на 30 лева и си щастлив кви 200 лева ти разпраят дане би да е с тавана? :wink:


Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri » Нед 20 май 2007 20:02


Ами аз само измерих на пластинките на копчето,които се виждат вътре в корпуса дали има напрежение и се оказа ,че такова няма, ама знам ли може копчето да прекъсва минуса, а не плюса.
Ти как така си го пробвал с жички, дай някаква схема ако можеш.
Не се сещам откъде да си намеря оригинално копче, ама все пак имам някакви елементарни електротехнически познания, та мисля че бих могъл да приспособя един обикновен три или повече позиционен ел. прекъсвач за целта.


Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri » Пон 21 май 2007 19:58


Е баси и тъпия люк, не стига че не работи, но взе че ми се намокри и тавана от него в тоя дъжд - явно гумените уплътнения не уплътняват добре.Не знам какво да правя вече с него - уж за хубаво е сложен пък само проблеми с него.Да взема да го намажа със силикон по ръбовете а.... и да забравя за него - вие какво ще кажете, струва ли си да се занимавам изобщо с него.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 21 май 2007 20:11


люка не е водоустойчив или херметически затворен ...това да не тече се основава на леген и четири дренажни тръбички ......предните две излизат във всяка от предните врати при пантите, другите две са отзаде под бронята ....проверявайте през няколко месеца дали не са се запушили да не се наводните, зашушват се тръбичките, препълва се легена ...хайде в купето !!!!!


Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri » Пон 21 май 2007 20:36


И как да ги проверя тези тръбички дали са запушени, къде се запушват най-много, предполагам в горната си част при легена.
И като люка ми е блокирал в момента и не мога да го отворя , какво мога да направя според теб Tyan?


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Пон 21 май 2007 20:40


шестограмче и голямо въртене на ръка докато изтръпне!


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 21 май 2007 20:44


katri написа:И как да ги проверя тези тръбички дали са запушени, къде се запушват най-много, предполагам в горната си част при легена.
И като люка ми е блокирал в момента и не мога да го отворя , какво мога да направя според теб Tyan?


ами отвори вратата и виж дали течат .... подават им се гумените израстъци ...стисни ги и виж каква боза ще потече ;)


Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri » Пон 21 май 2007 21:00


Стискам, ама нищо не тече , значи ли 4е са запушени?


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 22 май 2007 0:33


след като горе има вода а долу не ;) ..орвори люка назаде сипи малко вода ..ще видиш отворите на каналите във всеки от ъглите на шибедаха отпреде, сипи малко водица и виж дал итече... можеш да ги продухаш или прокараш някаква тел, но внимавай да не откачиш нещо!!!!


Потребителски аватар
katri
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri » Сря 23 май 2007 20:54


Тази вечер успях да отворя люка ръчно - свалих пластмасовата капачка и с шестограмчето врътках на ръка.Какво установих обаче:
1. Като завъртях в посока, обратна на часовниковата стрелка и двата водача се плъзгат равномерно напред, вследствие на което задната част на люка се надигна нагоре.До тук на мен всичко ми се стори нормално.
2. Когато реших отново да затворя люка завъртях шестограмчето в посока на часовниковата стрелка и установих, че десния водач се движи назад,но левия изостава(не се движи, а остана на място), вследствие на което дясната страна на люка се затваряше, а лявата не.Тогава с една отверка му помогнах на левия водач и той се върна назад, като така успях отново да затворя люка.
Та въпросът ми е: От всичко горенаписано следва ли заключението, че левия водач ми е счупен - как така в едната посока се движи нормално,а в другата не иска да се движи?
Трябва да отбележа ,че визуално не можах да установя някаква повреда на водача.Може би проблема да е в ролката - знам ли, ама трябва да знам все пак какви действия да предприема за в бъдеще


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Сря 23 май 2007 22:18


казах левия .съвет ;затвориго и забрави за него плъзгач няма да намериш а люк под 120лв маи няма и когато вали тръгваи с ляв завои така събралата се вода се излива върху пътника на дясната седалка и става голям смях



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], TheEx0rcist и 83 госта