Помощ за едно Субаро.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
tsok
Мнения: 117
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Помощ за едно Субаро.

Мнениеот tsok » Съб 19 май 2007 10:37


Здравеите колеги автомобилисти,имам въпрос за един много голям проблем.Един колега има Субаро Джъсти , закара го на един калпав маистор да му сменя каретата .Сдвоино предаване е ,маистора му сменил каретата но забравил да маркира местата на карданите един спрямо друг ,и към скоростната кутия ,и към диференциала.Каретата са три.Та въпроса ми е някои знаели каде има стенд за баланс на кардани . В централния сервис на Субаро нямат.А колата се тресе та мамата си трака.Помагаите.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 19 май 2007 10:51


баланс на карадн? за пръв път чувам че след сваляне трябва да го балансираш... на нито една кола досега задно или 4х4 не съм имал случай да балансирам кардан след сваляне или да го бележа или каквото и да е а нито една не ми е тресла после... :roll: :shock
в края на краищата кардана има няколко положения и чрез проба/грешка може да се намести да не тресе.


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Съб 19 май 2007 11:10


Много кофти.Кардана се балансира едиствено от производителя.Май освен да налучквате друго не остава.......


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Съб 19 май 2007 12:25


vaskoto1 написа:баланс на карадн? за пръв път чувам че след сваляне трябва да го балансираш... на нито една кола досега задно или 4х4 не съм имал случай да балансирам кардан след сваляне или да го бележа или каквото и да е а нито една не ми е тресла после... :roll: :shock
в края на краищата кардана има няколко положения и чрез проба/грешка може да се намести да не тресе.

Колегата е дал най сигурния начин :да:


Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Съб 19 май 2007 12:41


Трябва да се пробват всички положения на кардана и ще стане!!! Малко е играчка но... крайния резултат е важен!!! :lol: Успех с карданчето!!!


Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Golf_Blade » Съб 19 май 2007 12:45


vaskoto1 написа:баланс на карадн? за пръв път чувам че след сваляне трябва да го балансираш... на нито една кола досега задно или 4х4 не съм имал случай да балансирам кардан след сваляне или да го бележа или каквото и да е а нито една не ми е тресла после... :roll: :shock
в края на краищата кардана има няколко положения и чрез проба/грешка може да се намести да не тресе.


Васе ако има висящ лагер отдолу по шасито требе преди да се свали да се бележи, защото после тресе да си ебе! Става некво несъответствие в зъбите ако не са по белег ! Ние с бащата сваляхме на буса преди около 3 месеца кардана за смяна на каре и висящ лагери забравихме да бележим двете парчета на кардана! След като го сглобихме обратно и се качихме да пробваме така вибрираше ,че имах чувството ,че таблото ще се разпадне(буса е МБ 307 Д)! След 2 часа сваляне и качване на кардана,към него приложено въртене с по 2,3 зъба напред,назад го улучихме и спря да тресе!

П.П. Колега тоз майстор да не е от онези майстори дето за тях универсалния инструмент "Маруся" 5кг е най доброто средство за отстраняване на повреди? Ако е помогнал на карето да влезне с чук може да го е изкривил и оттам да се получава някакво трептене! :roll:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 19 май 2007 13:02


Golf_Blade написа: Васе ако има висящ лагер отдолу по шасито


е те всички имат (почти) ама тука въпроса е че не на всички се разглабя кардана... иначер си прав-разпаднеш ли кардана на парчета-трябва да се внимава... то затва на ауди лагера не е резервна част а се сменя целия кардан... :wink: :idea:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 19 май 2007 16:11


Колега tsok,
Пише се "Субару"...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 19 май 2007 17:18


На тръбите на кардана има фабрично поставени/приварени/ балансни тежести. Да не би да е паднала някоя тежест от ударите с чука.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 19 май 2007 18:08


не е паднала балансировката ,ама остава само на метода проба грешка да се налу4кат шлиците
единствения завод за карданни валове(за цяла БГ) беше в Кубрат и от 4етири години е "приватизиран"в Русе знам 4е се балансират и в шУМЕН но е калпав баланса


Потребителски аватар
badboy_pl
Мнения: 313
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот badboy_pl » Нед 20 май 2007 9:11


В МЕИ-то балансират кардани.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Нед 20 май 2007 9:52


badboy_pl написа:В МЕИ-то балансират кардани.


точно там! в 1ви блок трябва да търсиш някой от катедра механика!
обаче ми се струва тъпо да се е разбалансирал заради свалянето.
по-скоро не е напаснат добре.а може и да е сложил някое неподходящо каре!


Потребителски аватар
tsok
Мнения: 117
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот tsok » Вто 22 май 2007 19:21


Колега ,за калпави карета въобще не може да става дума.Каретата са TOYO с цена 90 лева броиката купени от официален сервиз на Субару.Това за налучкването ми се струва несериозно ,кардана излиза с шлици ,точната броика незнам но по-малко от 15 неса.Плюс три карета с по четери позиции всяко ,ха смятаите колко общо са позиците на кардана.Колеги ако можете даите малко по -конкретна информация за МЕИ -то.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 22 май 2007 20:11


tsok написа:Колега ,за калпави карета въобще не може да става дума.Каретата са TOYO с цена 90 лева броиката купени от официален сервиз на Субару..


Тук пък защо вярваш ? Няма такова понятие като оригинална част за кола в България. :wink: Точно каре на Toyo оргиналдъ сменах на бус Hiace 2,0л бензин след само 20 000км .Закупено от вносител на уж японски части :wink:


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Вто 22 май 2007 21:45


колега не съм сменял на кола но на камион съм сменял много . та там се гледа да не съвпаднат две неподвижни карета .по точно казано трябва да има съосие.или както се казва да не съвпадат две *твърди карета* дано съм се изразил правилно



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта