
шум и вибрации при работа на вентилатора за парното_ Решено
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
шум и вибрации при работа на вентилатора за парното_ Решено
Пасат В3. От известно време има сериозен шум и вибрации като пусна вентилаторчето. Вибрациите се предават почти по цялото табло. Чувстват се осезателно и при врътките за парното. Иначе врътките си работят. Къде се намира това вентилаторче. Какво се сваля за да стигна до него. Как е закрепено, може ли нещо да се е разхлабило и развило - изобщо коментирайте, дайте акъл ( обяснявайте като на пълен лаик с две леви ръце
)

Последна промяна от spokomen на Съб 26 май 2007 19:06, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Разгледах подробно в ръководството къде точно се намираз тази гад вентилатора.Както е жабката под нея има нещо като кора.Развиваш я нея и отдолу лъсва корубата на внетилатора.Не мога да видя обаче как точно е закрепен.
Та идеята ми е такава - вероятно има някакъв боклук който се е замотал в перката и я разбалансира заради което има вибрации и шум.
Самата перка представлява цилиндър с диаметър около 10-тина см (поне от снимката така ми е вижда спрямо мащаба на другите детайли) с витла и е възможно нещо да се е забило вътре.
Също така не виждам как е закрепен мотора ама може да се е разкачил по някакъв начин или да има друг механичен проблем....разглоби го и виж за какво иде реч.
Успех!
П.с. съжалявам че не съм качил сминка на това за което говоря ама нещо още не ми е ясно как точно се постват снимки във форума (май става само с линк към самата снимка ама като ми на комп-а в ръководството трудно).
Все пак ако искаш драсни едно ЛС с е-мейл и ще ти пратя да погледнеш за какво иде реч.
Та идеята ми е такава - вероятно има някакъв боклук който се е замотал в перката и я разбалансира заради което има вибрации и шум.
Самата перка представлява цилиндър с диаметър около 10-тина см (поне от снимката така ми е вижда спрямо мащаба на другите детайли) с витла и е възможно нещо да се е забило вътре.
Също така не виждам как е закрепен мотора ама може да се е разкачил по някакъв начин или да има друг механичен проблем....разглоби го и виж за какво иде реч.
Успех!
П.с. съжалявам че не съм качил сминка на това за което говоря ама нещо още не ми е ясно как точно се постват снимки във форума (май става само с линк към самата снимка ама като ми на комп-а в ръководството трудно).
Все пак ако искаш драсни едно ЛС с е-мейл и ще ти пратя да погледнеш за какво иде реч.
- Dart
- Мнения: 259
- Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
След като отвориш капака на двигателя и застанеш срещу него, ще видиш една пластмасова черна кора,която се намира до предното стъкло. Държи се на едни щифтове,които като ги завъртиш я освобождават от ламарината на коша , където е закрепена. Под тази кора се намира вдясно от теб механизма за чистачките,а в ляво е вентилатора/където е пасажерското место/. В зависимост от късмета ти, или първо ще видиш решетка и филтър , които трябва да махнеш или директно самият вентилатор. От тук е най-лесният и удобен достъп за почистване на гадости попаднали във вентилатора. Точно под жабката има един маншон / от някаква мека пластмаса / където е тялото на вентилатора, но демонтажа на маншона е свързан с разглобяване на таблото,което е доста по-трудно. Успех в работата!
- Dart
- Мнения: 259
- Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
След като отвориш капака на двигателя и застанеш срещу него, ще видиш една пластмасова черна кора,която се намира до предното стъкло. Държи се на едни щифтове,които като ги завъртиш я освобождават от ламарината на коша , където е закрепена. Под тази кора се намира вдясно от теб механизма за чистачките,а в ляво е вентилатора/където е пасажерското место/. В зависимост от късмета ти, или първо ще видиш решетка и филтър , които трябва да махнеш или директно самият вентилатор. От тук е най-лесният и удобен достъп за почистване на гадости попаднали във вентилатора. Точно под жабката има един маншон / от някаква мека пластмаса / където е тялото на вентилатора, но демонтажа на маншона е свързан с разглобяване на таблото,което е доста по-трудно. Успех в работата!
Разбити втулки,вероятно.
Вентилатора е под жабката.
Държи се на 3 рапидки.
Сваля се поличката под жабката,сваля се жабката,развива се таблото отстрани/за да можеш да измъкнеш вентилатора/
и имаш достъп,приблизително 20 см. му е диаметъра,няма как да го объркаш
Откачаш буксите на захранването,развиваш рапидите....
Провери състоянието на четките.
Ако не си сигурен в това което правиш,занеси го на сервиз
На "Сливница" и "Раковски" има доволно количество сервизи.
Повече от 30 лв. няма да е ремонта включващ - смяна на четки и втулки.
Вентилатора е под жабката.
Държи се на 3 рапидки.
Сваля се поличката под жабката,сваля се жабката,развива се таблото отстрани/за да можеш да измъкнеш вентилатора/
и имаш достъп,приблизително 20 см. му е диаметъра,няма как да го объркаш

Откачаш буксите на захранването,развиваш рапидите....
Провери състоянието на четките.
Ако не си сигурен в това което правиш,занеси го на сервиз

На "Сливница" и "Раковски" има доволно количество сервизи.
Повече от 30 лв. няма да е ремонта включващ - смяна на четки и втулки.
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря на всички отзовали се. Оказа се елементарно. Сваля се само поличката под жабката - 4 рапидки. Аз свалих и жабката за да мога по лесно да стигна до куплунга, за да изключа вентилатора, но не е задължително. Самия вентилатор се сваля като се хване отдолу и се завърти лекичко обратно на часовниковата стрелка. След това се дърпа внимателно надолу и можеш да си го занесеш в къщи и да го разгледаш. Оказа се парче изкуствена кожа или нещо много подобно на нея с рамери 10 на 5 сантиметра. Не знам как е попаднало вътре- определено не е през решетката на филтъра защото няма как да мине оттам. След като го изхвърлих и почистих вентилатора - всичко заспа.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], plamen1234 и 63 госта