
Gosho Karburatora
Здравейте фенове на автомобилния спорт. Казвам автомобилен спорт а не Драг рейсинг, защото първите стъпки в точенето на бегачки съм започнал в далечната 1985г. като механик на най добрия рали съзтезател в нашия град Иван Иванов(2108), където сме участвали в републиканския пистов и високопланински рали шампионат, като класиранията ни са били в тройката. От тогава не съм спирал да се усъвършенствам в тази област. С това отговарям на някои въпроси, откъде ми са познанията по точенето на автомобили. Имайте в предвид, че това ми е любимото хоби. Избягвам да взимам участие във форума понеже има много некомпетентни изказвания и неоснователни критики по някои въпроси. Много от момчетата имат повърхностни познания как се точат бегачки. За да направиш силен автомобил се иска страшно много работа, много технически познания и не на последно място парите. Не бих постигнал тези резултати ако не бяха моите спонсори „Златан и Ивелин Златеви” и „Арно Ратс”, които повярваха в моите възможности и ми помогнаха финансово. При мен главно не ми достигат парите, защото знам какво трябва да направя. Бих ви казал, че Ладовия двигател е проектиран преди около 37 г., като все още с не малко видоизменения позволява да се изтискат доста коне от него. Двигателят на Лада 21213 няма край на наточване. Винаги може да се измисли нещо, с което да му се вдигне мощността. Времето от 12,832 сек. не се дължи само на двигателят. Да не забравяме и останалите фактори, които имат не малко значение за Драг рейсинг съзтезанията, като например олекотяването (без да се засяга сигурността на автомобила), задното задвижване, гумите, диференциала, скоростната кутия и много тънкости, които правят автомобила по-бърз. Не забравяйте и четирите карбуратори (там съм много добър), които са голям фактор от мощността на двигателя.
Изискванията за рали и Драг рейсинг съзтезанията са различни, затова рали автомобилите(там са най-добрите механици) нямат шанс за първите места, така е в целия свят. На момчетата, които искат да се съзтезават на официални съзтезания по Драг Рейсинг бих им казал: правете всичко което може да направи автомобила по-бърз на 402м и не е забранено от правилника на БФДР, като се съобразявате със сигурността на автомобила. Ако, на някои не му се дават много пари и труд - билета е само 6лв.
По повод кубатурата на двигателя Ви заявявам най отговорно, че двигателят ми е под 2000 кубика. Ако има някой колега съзтезател претенции за кубатурата да постъпи според правилника на БФДР и веднага ще отворя двигателят за да се провери кубатурата му. Не ми тежи отварянето на двигателя защото от първото си участие на Божурище съм нямал съзтезание до сега, на което да не съм разглобявал основно двигателя и да не направя все по нещо, за да му увелича мощността.
Този вид съзтезания ги чака голямо бъдеще.
Извинявам се ако съм засегнал някого.
С уважение Гошо Карбуратора.