проблем с маслото RPдвигател

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
sa6o
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 10 окт 2006 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

проблем с маслото RPдвигател

Мнениеот sa6o » Нед 27 май 2007 23:08


Началото на април смених филтъра и маслото на двигателя. Налях му 10W40 валволин (досега само с такова съм карал 40хил. км).
След стотина километра пробег се наложи да побързам за бургас един ден и напънах пасата по магистралата 160-170. Преди да влезна в Бургас го пуснах по инерция и тогава за първи път ми светна лампата на маслото и се разпищяха едни аларми вътре... Аз го угасих и като запалих всичко беше наред.
Онзи ден пак така карах с 120 освободих от скорост и при последващия завой (десен) пак светна лампата.
Маслото е милиметър под горната черта.
Един колега каза че може да е от филтъра имало някакъв клапан вътре,
другото е да датчика....
А за третото не ми се мисли... :?

кажете си мнението по въпроса БЛАГОДАРЯ




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 27 май 2007 23:36


Ето ти няколко темички за четене, колега:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Първата повече те касае.
Има още много, колега, но в момента не ми се търси.
В "Голф" секцията също има.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 28 май 2007 8:01


И аз бях така.Сменяй маслото с Мотул 4100 power 15W50.
С цел да не ровиш много из форума ще ти напиша с две думи за какво става въпрос :
тея коли имат една система която се разписква като налягането падне под 2 атмосфери при 2000 оборота.Не пречи като писне да си караш така ама все пак не е много препоръчително.
Щом сработва системата вариантите са няколко :
-кофти масло (в градско няма да усетиш подобен проблем а само на дълъг път и то при натоварване на двигателя).
-проблемен филтър - много малък шанс ама не е изключено.
-проблемна маслена помпа ( или износена или с дефект в клапана за максимално налягане).
-най-често срещаната причина е като цяло износването на двигателя и запушването малко или много на магистралите.
При мен се оказа по-лесен проблема - маслото с което карах не издържаше на температурната работа на двигателя и на дълъг път ако загрее колата повечко (около 90 и задържи там) се проявяваше проблема.
Решението :
аз си налях отново обикновенно масло минерално и карах с него около 1000км (с цел промивка на двигателя понеже маслото има миещи качества).След това следва наливане на добавка за почистване на маслените магистрали (има една американска в консерва за около 10-тина лв.).след това източване на цялата тази мизаерия и наливане на Мотул 4100 Power 15W50 и смяна на филтъра разбира се.
Засега 10к съм минал и гадния зумер не съм го чул.
Успех!


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Lisho » Пон 28 май 2007 12:57


Същият проблем.Първоначално зумера го чувах от време на време на магистралата при 130-140 km/h и при последващо изкл. от скорост, а като започнах да катеря Витоша почти на всеки завой се скъсваше да пищи.Като за начало му долях 15W40 (явно предишният собственик на двигателя му бил налял по-тънко масло).Зумера за 350 км докато се приберем до нас го чух 2-3 пъти.Смених маслото+масленият филтър (беше им време), а за по сигурно и датчика на масленият филтър (беше оригиналният с него колата е излязла от фабриката), и всичко се оправи.
Иначе и при мен имаше предположения, че по всяка вероятност се касае за маслена помпа, за електричеки проблем в таблото или в най-добрият случай датчик.
Успех


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 28 май 2007 12:59


Аз сменявах датчиците ама проблема си остана.За електрически проблем в таблото си имаше методика на тестване (някои от колегите я беше шляпнал в моята тема за проблема отпреди няколко месеца).Аз вече 10к не съм го чувал откакто си спиах просто по-стабилно на температура масло.


Потребителски аватар
Anelia
Мнения: 360
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 18:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Anelia » Пон 28 май 2007 17:56


Аз имах същия проблем. Вече е решен с масло "Мотул" 15W50.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 28 май 2007 18:38


Ако искаш си смени маслото както казват колегите,макар че с такива гъсти масла не бих си карал колата тука,особено зимата.По-гъстото масло единствено може да ти помогне ако ти е с големи хлабини двигателя,или ако маслената помпа ти е поизносена и не прави достатъчно налягане,а тя е зъбна помпа и се износва.А какво масло ...
гледай да е от някой официален представител за българия иначе...и да покрива един от стандартите vw norm 500.00 , 501.01, 502.00.Не само мотул има на тази земя,нестига че и скъпо има и други масла.Гледай поне 10лв да е литъра и не по-малко.Пробвай с 15w40, a дойде ли зима минаваш на по-тънко.Ако искаш смени си и датчика да го изключиш като възможност.


Потребителски аватар
Anelia
Мнения: 360
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 18:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Anelia » Пон 28 май 2007 19:21


Danny boy написа:Ако искаш си смени маслото както казват колегите,макар че с такива гъсти масла не бих си карал колата тука,особено зимата.По-гъстото масло единствено може да ти помогне ако ти е с големи хлабини двигателя,или ако маслената помпа ти е поизносена и не прави достатъчно налягане,а тя е зъбна помпа и се износва.А какво масло ...
гледай да е от някой официален представител за българия иначе...и да покрива един от стандартите vw norm 500.00 , 501.01, 502.00.Не само мотул има на тази земя,нестига че и скъпо има и други масла.Гледай поне 10лв да е литъра и не по-малко.Пробвай с 15w40, a дойде ли зима минаваш на по-тънко.Ако искаш смени си и датчика да го изключиш като възможност.

В неговия случай е по-важна цифрата на маслото след W, която показва вискозитета при загрял двигател. А, цифрата преди W е вискозитет при студен. Т.е. 15W50, наистина не е подходящо за зимата, но сега идва лято, нали?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 28 май 2007 19:45


че тогава да си купи лятно масло що всесезонно?SAE 50 например а за зимата зимно,щото според тебе така и така ще го сменя и ще троши пари 2пъти годишно,само че ти ще го сменяш два пъти със всесезонно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 28 май 2007 20:28


Че аз винаги съм си карал колите с масло,чиято предна цифра е 15 и зимата и лятото не съм имал никакъв проблем.Дори да е по-гъсто маслото само дето ще трябва да ми е в ред акумулатора за да не си мъча стартера.Макар че може би много ще ме оплюете не мисля че на двигателя му е много гот да му сменям гъстотата на маслото всеки сезон.Така или иначе при смяна не може да се източи цялото старо масло а и всяко си има характерни миещи качества което си има значение за разграждането на наслояванията по магистралите.Аз лично си карам само с едно и също и съм безкрайно доволен от Мотул 15В50 заради това че колата не го пипа,няма зумери и глупости и дори 10к след наливането си е същото на цвят и пипане :)
Цената за 5 литра е точно 54лв. т.е. около 11-те лева което за мен не е никак скъпо за подобен клас масло.
Също така го дават за високонатоварени двигатели т.е.е е предвидено за нечовешки условия на работа.Съвсем възможно е да има много други масла които да отговарят на същите параметри и да не пищи зумера с тях ама като доста хора са доволни от отношението цена/качество не виждам за какво да откриваме топлата вода и и той като мен да си купува по 5 литра от повечето масла докато попадне на някакво по-нормално.
Успех!


Потребителски аватар
sa6o
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 10 окт 2006 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот sa6o » Пон 28 май 2007 22:07


Благодаря много колеги..
Начетох се из форума на писания по проблема. Мисля да започна с смяна на маслото, филтъра и евентуално датчика. Ако не стане по нататъка ще му мисля..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 28 май 2007 22:13


Двата датчика са общо около 5-6лв.Важно е да спазиш само цвета да е като на оригиналните.


Потребителски аватар
The ReD One
Мнения: 147
Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The ReD One » Вто 29 май 2007 15:09


Колега, измери си налягането на маслото и след това си прави изводи за масло, датчици, филтри, лагери и т.н.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Вто 29 май 2007 20:07


The ReD One написа:Колега, измери си налягането на маслото и след това си прави изводи за масло, датчици, филтри, лагери и т.н.

Това е истината.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Вто 29 май 2007 21:19


Т.е. 15W50, наистина не е подходящо за зимата, но сега идва лято, нали?

Що за глупост написа :roll:


е тука ти го е написал човека
С цел да не ровиш много из форума ще ти напиша с две думи за какво става въпрос :
тея коли имат една система която се разписква като налягането падне под 2 атмосфери при 2000 оборота.Не пречи като писне да си караш така ама все пак не е много препоръчително.
Щом сработва системата вариантите са няколко :
-кофти масло (в градско няма да усетиш подобен проблем а само на дълъг път и то при натоварване на двигателя).
-проблемен филтър - много малък шанс ама не е изключено.
-проблемна маслена помпа ( или износена или с дефект в клапана за максимално налягане).
-най-често срещаната причина е като цяло износването на двигателя и запушването малко или много на магистралите.
При мен се оказа по-лесен проблема - маслото с което карах не издържаше на температурната работа на двигателя и на дълъг път ако загрее колата повечко (около 90 и задържи там) се проявяваше проблема.
Решението :
аз си налях отново обикновенно масло минерално и карах с него около 1000км (с цел промивка на двигателя понеже маслото има миещи качества).След това следва наливане на добавка за почистване на маслените магистрали (има една американска в консерва за около 10-тина лв.).след това източване на цялата тази мизаерия и наливане на Мотул 4100 Power 15W50 и смяна на филтъра разбира се.
Засега 10к съм минал и гадния зумер не съм го чул.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 50 госта