
LPG или метан? Кое е за предпочитане?
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
LPG или метан? Кое е за предпочитане?
Първо да кажа, че съм използвал търсачката!
Колата ми е Пасат 1.8 моно. 90 к.с. Карам предимно градско - по около 1500 км. на месец и около 10 000 км. извън градско на година. Никога до сега не съм използвал алтернативно гориво и съм в дълбок размисъл какво да взимам. Моля Ви помагайте!

- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
Метанът е по-евтин, обаче заема много място и бутилките тежат. Уредбите са по-скъпи заради бутилките. Пропан-бутанът е малко по-скъп (на 100 км ще ти идва разлика 3-4 лв с метана), бутилка можеш да си сложиш на мястото на резервната, можеш и 20 л. в багажника. Уредба свястна на пропан трябва да ти излезе не повече от 400-500 лв. Като динамика лично мое наблюдение е, че и на метан и на пропан динамиката на колата е сходна. А, щях да забравя, за метана - на опредлен период от време (5 г. май беше) трябва да се смъкват бутилките и да се проверяват. Ако излизаш извън България, метан станции ще намираш много по-трудно от пропан-бутан. Успех!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И на LPG е нужно на 5 години да се сваля бутилката за преглед, преди седмица точно това правих с моята.
Друга тема е че може и да се направи прегледа по фискален метод.
Иначе избора не е лесен - метана е евтин, а това е много важно, защото най-съществения разход покрай колата е горивото! Всичко друго е второстепенно.
Лично аз ако сега трябваше да слагам уредба също доста щях да се колебая за метан. Единствено би ме спряло това че покрай вилата посточнно пътувам с (пре)товарена кола, возя цимент, винкели и кво ли не, и ми трябва товароподемност и обем, които тежките и големи бутилки ще ми отнемат.
Метан станциите не са чак толкова малко, не е проблем човек да се организира така че основното каране да му е на метан. Дори и да се случи да се наложи да минеш на бензин, това ще е вероятно на извънградско, а в такъв режим разхода е малък.
Основния недостатък на метана са тежките и големи бутилки, но има неметални, които са по-леки, но и по-скъпи.
Като цяло метана може би е по-перспективен вариант.
Обмисли добре нещата:
LPG - много станции, евтина уредба, малка и лека бутилка;
метан - евтин, малко станции (засега), по-скъпа у-дба, тежки и големи бутилки;


Иначе избора не е лесен - метана е евтин, а това е много важно, защото най-съществения разход покрай колата е горивото! Всичко друго е второстепенно.
Лично аз ако сега трябваше да слагам уредба също доста щях да се колебая за метан. Единствено би ме спряло това че покрай вилата посточнно пътувам с (пре)товарена кола, возя цимент, винкели и кво ли не, и ми трябва товароподемност и обем, които тежките и големи бутилки ще ми отнемат.

Метан станциите не са чак толкова малко, не е проблем човек да се организира така че основното каране да му е на метан. Дори и да се случи да се наложи да минеш на бензин, това ще е вероятно на извънградско, а в такъв режим разхода е малък.
Основния недостатък на метана са тежките и големи бутилки, но има неметални, които са по-леки, но и по-скъпи.
Като цяло метана може би е по-перспективен вариант.
Обмисли добре нещата:
LPG - много станции, евтина уредба, малка и лека бутилка;
метан - евтин, малко станции (засега), по-скъпа у-дба, тежки и големи бутилки;
psstv18rp написа:LPG - много станции, евтина уредба, малка и лека бутилка;
метан - евтин, малко станции (засега), по-скъпа у-дба, тежки и големи бутилки;
И аз да добавя,Газ- бутилката ми тежи 20 кг,с 55лт газ ,става една торба цимент. Като заредя пак увисва задницата .Минавам 600км 52лв
Метан- две бутилки с капацитет 7 кг -заредени - 60 кг,минаваш според зависи км може 100 може и 160 .-7лв ,същите километри като на газ -28-30 лв.
Бе ти си знаеш най-добре ама лафа да става.
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
vladtod® написа:psstv18rp написа:LPG - много станции, евтина уредба, малка и лека бутилка;
метан - евтин, малко станции (засега), по-скъпа у-дба, тежки и големи бутилки;
И аз да добавя,Газ- бутилката ми тежи 20 кг,с 55лт газ ,става една торба цимент. Като заредя пак увисва задницата .Минавам 600км 52лв
Метан- две бутилки с капацитет 7 кг -заредени - 60 кг,минаваш според зависи км може 100 може и 160 .-7лв ,същите километри като на газ -28-30 лв.
Бе ти си знаеш най-добре ама лафа да става.
Tам е проблема , че не знам

Това с газта дето 100 - 160км за 30лв. , че аз и на бензин минавам толкова!
Последна промяна от Geleto на Сря 30 май 2007 21:59, променено общо 1 път.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Geleto написа:vladtod® написа:psstv18rp написа:LPG - много станции, евтина уредба, малка и лека бутилка;
метан - евтин, малко станции (засега), по-скъпа у-дба, тежки и големи бутилки;
И аз да добавя,Газ- бутилката ми тежи 20 кг,с 55лт газ ,става една торба цимент. Като заредя пак увисва задницата .Минавам 600км 52лв
Метан- две бутилки с капацитет 7 кг -заредени - 60 кг,минаваш според зависи км може 100 може и 160 .-7лв ,същите километри като на газ -28-30 лв.
Бе ти си знаеш най-добре ама лафа да става.
Tам е проблема , че не знамЗатова искам мнения, за което съм ви страшно благодарен!
- Ако може и аз да се включа, остани си невеж по въпроса за алтернативните горива и си карай както досега безгрижно и безпроблемно

Geleto написа:vladtod® написа:psstv18rp написа:LPG - много станции, евтина уредба, малка и лека бутилка;
метан - евтин, малко станции (засега), по-скъпа у-дба, тежки и големи бутилки;
И аз да добавя,Газ- бутилката ми тежи 20 кг,с 55лт газ ,става една торба цимент. Като заредя пак увисва задницата .Минавам 600км 52лв
Метан- две бутилки с капацитет 7 кг -заредени - 60 кг,минаваш според зависи км може 100 може и 160 .-7лв ,същите километри като на газ -28-30 лв.
Бе ти си знаеш най-добре ама лафа да става.
Tам е проблема , че не знамЗатова искам мнения, за което съм ви страшно благодарен!
Това с газта дето 100 - 160км за 30лв. , че аз и на бензин минавам толкова!
пич прочети правилно,същите километри както на газ /демек 600/ ще ти струват на метан 28-30 лв.Ще минеш с 30 лв 600 км ама ако си в USA
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При тия цени на бензина не виждам как ще кара "безгрижно".
И на газ може да си кара безпроблемно, аз проблеми нямам например.
А карам на газ от 94г.
Само трябва на читави газаджии да попадне (на моите коли уредбите сам съм си монтирал и настройвал винаги).
А за разхода - аз (комби 1.8 моно) на газ на извънградско харча по около 8л/100км, на градско 10-12/100 (много зависи от типа градско и т.н.) На бензин разхода би бил по-нисък, но не много.
А разликата в цената на горивото е доста съществена.

И на газ може да си кара безпроблемно, аз проблеми нямам например.


А за разхода - аз (комби 1.8 моно) на газ на извънградско харча по около 8л/100км, на градско 10-12/100 (много зависи от типа градско и т.н.) На бензин разхода би бил по-нисък, но не много.
А разликата в цената на горивото е доста съществена.

- threeseries
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пон 31 юли 2006 8:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Frankfurt/Шумен
- Контакти:
На газ колега аз като, си купих колата "Тя е Пасат Б4 2Е " мислех да си продам газовата а тя е заводско BRC ама като видях разликата при разхода на парички за бензин онемях съотношението бензин-газ е 1:2 в полза за газта а и градско ми харчи 9 -11 л. зависи как я настапвам иначе извън градско на 7л. вече я засичах няколко пъти. Просто нямa да сбъркаш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 25 госта