Необходимо ли е винаги да има бензин?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 29 май 2007 11:33


j90 написа:Всички колеги сте прави,но най важното е и важи за всички видове газово-бензинови двигатели е да с епокарват често по малко на бензин,иначе става една доста френдове си изпатиха от цинцарене така се разсъхва че после е доста неприятно!Аз съм с карборатор и всяка сутрин и вечерсъм на безин за по 1-2 км!

после протича бензина от съединенията и се запалваш!Другите бели отделно!




Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Вто 29 май 2007 12:01


psstv18rp написа:Трябва да има, най-малкото защото винаги може да ти свърши газта неочаквано (ако са те преебали на някоя газостанция) или просто да ти се повреди нещо по АГУто.

Ако помпата се върти постоянно или пали на бензин - то е ясно че трябва да има.

И друг момент - не само трябва да има бензин, но той трябва да се подменя все пак. Т.е. - да се покарва по малко на бензин, така че поне веднъж на 2 месеца да доливаш.
Иначе бензина си променя характеристиките, леките фракции се изпаряват и това което остава разлага гумените детайли в помпата и всичко гумено в резервоара. А остатъците от разложената гума засират филтъра и цедките на помпата, от което тя се претоварва. Така разложената гума цапа страшно и се чисти много трудно, само с коресилин!

Казвам го от личен опит - старата ми помпа я вадих и разглабях, и след като я почистих от разложената гума (2 литра коресилин и после 2 седмици ходех с черни ръце!) изкара още година преди окончателно да сдаде, а беше спряла да помпа бензин и виеше мъчително (виенето след почистването също изчезна).

Гумените демпфери вътре напълно се бяха разложили и бяха задръстили цедката с гадна лепкава чернилка, а също и уплътнителя на капака на резервоара се бе разложил и в резултат се бе засрала външната цедка.
И всичко защото като сложих АГУто резервоара беше почти пълен, и с този бензин сетне изкарах 2 години. :-)



Ако не е спряла помпата, бенца си променя структурата (от топлината минавайки през двигателя) и става като "ацетон" - разяжда всичко. Помпата блокира!
Мой колега до сега не може да го разбере това и не си спира помпата - тия дни ще купува трета!!!


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Чет 31 май 2007 12:58


Много ми е интересно какво ще направиш ако ти свърши газта???Аз почти не следя колко имам и като ми придърпва си пускам на бенз до най-близката газостанция...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 31 май 2007 13:52


Ако нямаш бензин или нямаш работеща бенз.помпа ще следиш колко ти е газта за да не ти свърши, то е ясно. Не е нужно да имаш индикатор - ползваш си километража.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 31 май 2007 13:54


Не ми се вярва че пък чак за секунди изгаря помпата ако остане на сухо (без бензин), моята е оставала с часове и дни дори на сухо и пак си работи .


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Чет 31 май 2007 13:55


blagoykata написа:Ако не е спряла помпата, бенца си променя структурата (от топлината минавайки през двигателя) и става като "ацетон" - разяжда всичко. Помпата блокира!
Мой колега до сега не може да го разбере това и не си спира помпата - тия дни ще купува трета!!!

Ами може да поспорим на тази тема:
Би ли отговорил -> когато караш само на бензин, не се ли върти в същия кръг бензина(с малко изключение на този който се изгаря)
Това което преебава помпата и уплътненията си е по дефолт в бензина -> обикновенно е не добре филтриран толуол.


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Чет 31 май 2007 22:30


madmen написа:
blagoykata написа:Ако не е спряла помпата, бенца си променя структурата (от топлината минавайки през двигателя) и става като "ацетон" - разяжда всичко. Помпата блокира!
Мой колега до сега не може да го разбере това и не си спира помпата - тия дни ще купува трета!!!

Ами може да поспорим на тази тема:
Би ли отговорил -> когато караш само на бензин, не се ли върти в същия кръг бензина(с малко изключение на този който се изгаря)
Това което преебава помпата и уплътненията си е по дефолт в бензина -> обикновенно е не добре филтриран толуол.


Винаги съм готов да поспорим - нали така се ражда истината :wink:
Сам си си отговорил на въпроса - бензина се изгаря и не го достига момента на скапване (ако се кара само на бензин, или поне сутрин и вечер да се пали и гаси на бенц - идеята е да се изразходва наличното количество и да се сипва нов).
За преебаването на помпата - разглобявал ли си помпа, която се е скапала?!


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 01 юни 2007 7:37


blagoykata написа:Винаги съм готов да поспорим - нали така се ражда истината :wink:
Сам си си отговорил на въпроса - бензина се изгаря и не го достига момента на скапване (ако се кара само на бензин, или поне сутрин и вечер да се пали и гаси на бенц - идеята е да се изразходва наличното количество и да се сипва нов).
За преебаването на помпата - разглобявал ли си помпа, която се е скапала?!

Грешен отговор. Много малка част от това което постъпва се изгаря.

Помпата ми работи, резервоара ми е почти винаги над половината, карам на газ близо 35-40 хил. км. годишно и така вече три години. Карам около 10% на бензин (на 100км/10 са на бензин) :twisted: Сипвайте качествени горива и не вярвайте на разни самозвани газаджии, че като спрете помпата ще и удължите живота с 50 години.

п.с. отварял съм помпа на кола(същата като моята) карана само на бензин -> пораженията бяха отчайващи. :twisted:

А по темата -> най-малко 15-ина литра бензин в резервоара са добре.


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Пет 01 юни 2007 10:31


madmen написа:Грешен отговор. Много малка част от това което постъпва се изгаря.


Не става въпрос за процентното съдържание на бензина отиващ за изгаряне и обратния, който се връща в резервоара!
Смисъла е, че общото количество бензин в резервоара трябва да се изгаря за определено време (15л за 2-3 месеца, примерно), а не да го оставяш да циркулира постоянно през кръговете ,карайки само на газ без да ти е спряна помпата! Защото тогава става явлението "ацетон" и се спича помпата!

На предишната си кола и аз бях допуснал такава грешка, но вече си знааааам :wink:


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 01 юни 2007 11:08


blagoykata написа:Смисъла е, че общото количество бензин в резервоара трябва да се изгаря за определено време (15л за 2-3 месеца, примерно)

:beer Аз 20-30 литра бензин ги горя за 2-3 месеца , като карам почти само на газ :twisted:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 01 юни 2007 13:21


Циркулацията не е важна според мен. Дори и да ти е спряна помпата, от бензина се изпаряват леките фракции (по-новите коли имат с-сма за улавяне и изгаряне на изпаренията, по-старите - вентилация през която излизат навън) и това което остава разяжда гумените части. Няма значение дали помпата работи - в инжектора бензина няма да се загрее съществено, тъй като инжектора е на пътя на студения въздух и не се загрява много, освен това потока бензин през него е голям. Имам предвид моно.

Отварял съм моята скапана помпа - бяха се разяли напълно някой гумени детайли (демпферите), а други бяха непокътнати. Подозирам че и производителите имат вина - икономии явно се правят и не навсякъде се ползва достатъчно устойчива гума.

Така че според мен бензина трябва да се разходва и да не се оставя да застои с месеци без значение спряна ли е помпата или не.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 13:48


Абе колеги леките фракции на петролните деривати не са ли по-добри органични разтворители?.....


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 01 юни 2007 17:30


E, някой химик може би може да обясни кое точно съединение разлага гумите, но дори на него ще му е трудно, защото не всички гуми се скапват а само някой, както забелязах покрай моята помпа...

Но е безспорен факт че стария и застоял бензин го прави това.


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Мнениеот Hertz » Съб 02 юни 2007 7:54


psstv18rp написа:E, някой химик може би може да обясни кое точно съединение разлага гумите, но дори на него ще му е трудно, защото не всички гуми се скапват а само някой, както забелязах покрай моята помпа...

Но е безспорен факт че стария и застоял бензин го прави това.

Е неизбежно е да има стар бензин, на месец сипвам по 3 пъти за по 10 лева което прави 15 литра някаде и винаги остава няква част от стария бензин :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 03 юни 2007 17:08


Е ти като наливаш новия нали се сещаш , че стария се омешва :lol:
Тва да не е брашно, та да седи старото на дъното само :D



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта