Газстанциите крадат?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 04 юни 2007 10:04


joro_tt написа:
Emo написа:
joro_tt написа:Това дето го е написал колегата емо на теория е вярно - колкото по висока е скоростта в тръбопровода налягането пада и може да стигне до под нялягане на насищане.
Ма тъй както си го обяснил излиза че след помпата има една тръба и отива директно в резервоара.
Има бая арматура по тва трасе.
Мехури се образуват още в помпата.
И ако не се отделят по накакъв начин и с каквато и скорост да зареждаш файда никаква - та той затова се слага "газоотделителя"
А относно това колко за загрява газта лятно време в маркуча и се разширява мога да ти покажа не един превъртял манометър 25бар.
Прав си за това че при зареждане налягането нама как да не падне.


Това, което съм написал е това, което се случва в ясните категории на познатите нам науки.

Арматурата след помпата няма отношение към скоростта на потока през регистриращия прибор.

Това за мехурите и помпата, дето си написал е някак неясно, ако го обясниш ще съм ти признателен.

За това колко се нагрява газта в маркуча и колко се разширява ще го проверя в таблицте за термодинамичното състояние на пропан-бутана.


Ти сам казваш ще газа в помпата кавитира в слукателното трасе ами това едната причина за образуването на балончетата.
Втората причина е пак външната температура.
Как си мислиш тези външните тръбопроводи при помпата като се нагреят дали не се създават условия газа вътре да започне да се изпарява.Ако си обръщал внимание на много газстанции точно тези тръбопроводи са изолирани с термо изолация, за да се предпазят от нагряване.
Та за тез балончета говоря че трява да се отделят.
Относно разширяването на пропан бутана, имам инфо: 1% на 6 градуса
Целзий


За мехурчетата сега чети внимателно, че не е просто, а по разсъжденията ти виждам, че работата с кавитацията не ти е ясна. Помпите според принципа си на работа и устройството си биват различни видове, центробежни, бутални, струйни (ежекторите) и секви други. Помпите, които се използват за транспортиране на течности (в случая втечнен пропан-бутан) са обикновено центробежни (не винаги, но в нашия случай на колонките за LPG са такива). Та наш'те помпи, предават механичната енергия от вала си посреством т.нар. 'работно колело' на флуида който минава през тях. В следствие на това налягането на флуида се увеличава с някаква стойност, която стойност се нарича напор на помпата. Количеството на преминаващия през помпата (изпомпвания) флуид е обратно пропорционално на разликата в налягането му преди и след помпата, тази зависимост е основна характеристика на помпата. При някой мощни помпи налягането на флуида на входа и може да падне под налягане на насищане, което да доведе до изпарение на течността (кавитация, за т'ва вече знаеш от предишния пост), в която преминавайки през каналите на работното колело, повишавайки налягането си парните мехури мигновено кондензират. Кавитацията предизвиква хидравлични удари върху работното колело, които го разрушават (материала ерозира). За да се предотврати това може да се увеличи налягането на флуида преди основната помпа, това се прави или като тя се разположи ниско спрямо резервоара, където това е технологически възможно или чрез бустерна помпа (просто друга помпа преди основната), която осигурява кавитационният запас на основната помпа.

Основния извод е следният:
Кавитацията в помпата единствено и само уврежда самата помпа, след помпата няма парна фаза, мехури от пропан-бутан или балончета както им казваш. Така, че помпата няма отношение към деформираните показания на измервателния прибор.

Последното ти изречение няма да коментирам, просто трябва да се чете повечко:
'Коефициент на обемно разширение на течната фракция, % на 1°С за:
- пропан (С3Н осем, егати емотиконите) - 0.003;
- бутан (С4Н10) - 0.002;

Успех.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 04 юни 2007 23:19


Виждам типичен сблъсък на теоретик и практик. :-)

Ако действително съществува газоотделителна система в газостанциите (а явно има), то мисля че обяснението на joro-tt е по-вярно в конкретния случай (за кражбите), защото явно блокирането на тази система ще доведе до прокарване на газообразна газ в бутилките ни, без да е съществено как се е появила тя.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Вто 05 юни 2007 9:12


psstv18rp написа:Виждам типичен сблъсък на теоретик и практик. :-)

Ако действително съществува газоотделителна система в газостанциите (а явно има), то мисля че обяснението на joro-tt е по-вярно в конкретния случай (за кражбите), защото явно блокирането на тази система ще доведе до прокарване на газообразна газ в бутилките ни, без да е съществено как се е появила тя.


Практик-теоретик, т'ва пък как го измисли, аз карам на пропан-бутан, така че на 'секи три дни имам точно толкова практически занимания колкото и 'секи 'практик' (както обичаш да му казваш). Също така съм далеч от идеята да споря с когото и да било за каквото и да било, особено ако от това не произтича някаква материално измерима полза за мен (създаване на експертизи и тяхното оспорване е част от това с което изкарвам кинти, та го възприемам за работа), просто споделих мнение основано на това, което съм прочел и знам от книгите, подкрепено от преките ми наблюдения при редовните ми 'практически занимания' при зареждане на автомобила ми с LPG.

Жоро ми изпрати принципна схема на връзките и арматурата на LPG станция (мерсаж за което). Ако искаш мога да ти я препратя да си я разгледаш сам, пък ако разбереш нещо повечко от нарисуваното за колонката да си жив и здрав да ни го разкажеш.

. . . . ииии последно от мен по тая тема . . . .

Това какво ти вкарват в бутилката няма никакво значение, защото под напора на помпата парите ще кондензират, така или иначе и количеството на течната фаза ще се ограничи по ниво от клапана на поплавъка (както и да ти сипват в крайна сметка ще имаш едно и също количество течна фаза в бутилката вски път когато зареждаш 'до горе') съществено е какво минава през отчитащия пробор, който работи на обемен принцип, тук е 'заровено кучето'.

Успех на всички.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 05 юни 2007 11:26


Хехехе, очаквано, и потвърждава мнението ми. :-)


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 05 юни 2007 11:53


Emo написа:Това какво ти вкарват в бутилката няма никакво значение, защото под напора на помпата парите ще кондензират, така или иначе и количеството на течната фаза ще се ограничи по ниво от клапана на поплавъка (както и да ти сипват в крайна сметка ще имаш едно и също количество течна фаза в бутилката вски път когато зареждаш 'до горе') съществено е какво минава през отчитащия пробор, който работи на обемен принцип, тук е 'заровено кучето'.

Успех на всички.

Мисля,че това е накратко и точно есенцията на тази тема.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 05 юни 2007 12:21


Колегата H2O е прав.Аз също работя с гориво (метан - газ) при нас има много корекций в зависимост налягане температура надморска височина и оделно един коефициент.
По принцип някъде трябва да е писано и законово да се спазва - налягане на газта LPG при зареждане, еди колко си бара. Аз знам че трябва да е 10. когато е повече усилието върху клапана който казва че бутилката е напълнена е по-голямо и естествено че продължава да ти пълнят бутилката.
Когато ти пълнят бутилката на по ниско налягане, газта е доста по- разредена.
Пропан бутана и по конкретно бутана силно се влиаят от температурата.
Примерно бутана при -5 градуса започва сам да се втечнява, затова и слагат пропан който се втечняава при доста по-ниски температури, нужен да изтласка бутана.
Проблема е че и там има съотношение ама никой не го спазва.
Тази тема е много обширна и много може да се говори, но че лъжат лъжат - ние трябва да внимаваме и да си правим сметките!!!


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Сря 06 юни 2007 13:59


Emo написа:Основните изводи от сичките тия писания са следните:
1. зареждане на празна бутилка 'за десет кинта' е най-яката набутвация;

Сега ако кажеш с 2 думи защо? Защото налягането в бутилката е най-ниско тогава?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 06 юни 2007 14:15


restless написа:
Emo написа:Основните изводи от сичките тия писания са следните:
1. зареждане на празна бутилка 'за десет кинта' е най-яката набутвация;

Сега ако кажеш с 2 думи защо? Защото налягането в бутилката е най-ниско тогава?


Ти сам си си отговорил, но за протокола 'да'.

Успех.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Сря 27 юни 2007 14:20


Колеги, не знам дали сте забелязали ама на колонките има и едни стъкълца(може и не на всички) . Та на тези прозорчета не се ли вижда течният пропан бутан преди да влезе в маркуча и от там в бутилката? Все си мисля,че ако има някаква измама с газови фази там трябва да гледаме и да се видят някакви мехурчета.


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Вто 07 авг 2007 14:29


абе аз да кажа къде да НЕ зареждате с газ:
http://www.bgmaps.com/map.asp?sid=6c0cb ... &start.y=0
Като идвате по Черковна и правите десен завой, веднага на ъгъла ОМВ-то .
4-5 пъти подред зареждах там "догоре" , а не не за 20лв - разходът ми излизаше 10/100 - а дотогава бях свикнал да очаквам не повече от 9.
Върха беше преди 2 седмици, когато за 130км "изхарчих" 22 литра :shock
Е, реших да не дигам скандал, заредих на Петрол, разходът се оказа 8.5-9 ... няма нужда да коментирам :(

Последна промяна от restless на Сря 08 авг 2007 7:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bate_pe60
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bate_pe60 » Вто 07 авг 2007 21:37


от всичко което изчетох схванах само:
да зареждам гас само от ОМВ, така ли ?


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Skruji » Чет 09 авг 2007 15:18


Аз от ОМВ не съм доволен. Но пък с Лукоил и Петрол не съм имал проблеми. Винаги пълня догоре за да засичам и ми харчиоколо 7-8л. Някога като карам повече градско и 9л. Така че е май кой както случи :)


Потребителски аватар
bate_pe60
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bate_pe60 » Пет 10 авг 2007 14:52


аз пък рекох да пробвам от омв и не ми хареса как "върви "" колата ми с тая газ... :(


Потребителски аватар
Stefanoz
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 04 яну 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Stefanoz » Пет 10 авг 2007 20:50


Днес видях Кълвача-газ да зареждат Екото...и от днес ме загубиха като техен клиент...Някой колега ако желае мога да му дам картата за отстъпка :wink:


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Съб 11 авг 2007 13:14


евала на колегата EMO и колегата JORO TT - :bowdown



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта