Двигателят е 1.6 D JP. Главата е спукана между всмукателния и изпускателния клапан (на най-тясното място) и на четирите цилиндъра Пукнатините се виждат добре т.е. не са съвсем малки.
Може ли да се завари и ако да - колко ще изкара после? Или да търся глава по моргите, или пък нова? Какви са цените за заварка, за втора употреба и на нова?
То май почти няма глава на дизел дето да е здрава там, но това според някой майстори не било толкова фатално. Номера е да не е спукана от цилиндър към маслена или водна магистрала.
Аз сменях глава на Исузу мотор. Имам 11 цепнатини от бренерите към водните магистрали + задължителните между клапаните и на 4-те цилиндъра. Майсторите твърдят, че не е рентабилно да се прави, но аз още я пазя. Все си мисля, че има някакъв шанс да стане .
колега, какъв ти е проблема с главата тези цепни си ги имат всички дизели на vw, които са на повечко километри глави се заваряват мога да ти дам телефон и да ти обясня нъде се намира аз досега съм носил няколко глави там за заварка и до момента нямат проблем
Хм, относно заваряването на главата при дизеляците , мисля да формулирам отговора така : Да колега , заварява се , защото как ще стигне колата до пазара , на който ще я продадеш , с бутане ? Ако си решил , че няма да я сменяш ( главата де ..) Май това изчерпва всичко......
Благодаря за информацията. Занесох главата в сервиз, където я надуха с компресор (6 атм) във вана с топла вода и за щастие от нито една пукнатина не излязоха мехурчета Главата е здрава! Дадох я на шлайф и остават само клапаните - водачи ако са износени и шлайф. Между другото в сервиза ми предложиха фрезоване на леглата и клапаните. Не съм решил още дали фрезоване или само шлайфане.
Фрезоването на леглата и клапаните също е много важно за добрата и продължителна работа на мотора. Ако имаш вяра на някой майстор, дай му да погледне, да премери полетата и прави наред. Все пак главата е половината мотор и не се сваля всеки ден.