свещи менте или нещо друго (датчик)?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

свещи менте или нещо друго (датчик)?

Мнениеот blue_shadow » Чет 07 юни 2007 20:29


Привет, преди 5-6 месеца колата ми беше почнала да прави следната гавра – когато е загряла не иска да запали – палеше чак като изстине, или ако я бутна. Отидох в сервиз и там намериха проблема – нагоряли свещи менте Bosch + (бяха на не повече от 2 000км). Смениха ми ги (не помня с какви-но за 4бр. дадох около 45лв.) и всичко се оправи. Но сега след около 6 000км. забелязвам, че започва да се появява същата тенденция – преди месец ми загасна колата и трябваше да чакам да изстине, за да запаля. Днес пак не можах да запаля като е загрял двигателя, не стана и с бутане. Добре, че един колега ме дръпна, та запалих.
Въпроса ми е, защо се получава такава гавра и в свещите ли да търся проблема, в бензина ли (карам с 95)....или нещо друго? :dontknow:

Последна промяна от blue_shadow на Пет 08 юни 2007 15:54, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
ChernoGTI
Мнения: 1555
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ChernoGTI » Чет 07 юни 2007 20:33


хихиих да не са ти сложили същите свещи


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Чет 07 юни 2007 20:36


ChernoGTI написа:хихиих да не са ти сложили същите свещи

:lol: нали пред мен правиха процедурата, дори лично аз ги хвърлих старите в един контейнер.


Потребителски аватар
Лъвчо
KMETO
Мнения: 1649
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:58
Автомобил: Passat B5 syncro
Двигател: AFN
Местоположение: Радомир/София

Мнениеот Лъвчо » Чет 07 юни 2007 20:37


ChernoGTI написа:хихиих да не са ти сложили същите свещи


същата марка де :wink:


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Чет 07 юни 2007 20:48


lav4o79 написа:
ChernoGTI написа:хихиих да не са ти сложили същите свещи


същата марка де :wink:

не са същата марка - тва съм 100% сигурен, плюс това тези повече издържаха (но не достатъчно :( )


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 08 юни 2007 9:25


Отиди на диагностика. Да проверят за грешки компа на колата и с газ-анализатор състава на изгорелите газове.
Много мяза на повреден температурен датчик или ламбда-сонда и вероятно гориво-въздушната смес е много богата и оттам трудно палене и нагар по свещите.


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Пет 08 юни 2007 15:51


zdr_spasov написа:...
Много мяза на повреден температурен датчик ...

Днес колата ми изгасна в движение и запали след 10мин, като се поохлади. Вече отидох в сервиз с намерението пак да сменям свещите - но се оказа, че не са толкова нагорели и предположиха, че някой датчик се бъзика и лъже двигателя :( Къде е този температурен датчик и дали ако направи същата гавра, като извадя датчика, или го дам "на късо" колата ще запали, или не може така да се излъже??? Помагайте, че утре мисля да идвам на събора, а в момента до никъде не мога да стигна :(


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пет 08 юни 2007 15:57


Този датчик е на трипътника(при термостата) синия кабелите му са кафяв и сив със зелено(ако не се лъжа) там са два черния е за таблото кабелите му са кафяв и жълт със червено(черния не те интересува за момента). А оборотомер имаш ли?
Синия се води: Engine Coolant Temperature Sensor
Ето ти и показанията на датчика според AUTODATA:
ECT-Sensor (датчик на компа (синия))
0*C - 5000-6500 ома
10*C - 3250-4250 ома
20*C - 2200-2800 ома
30*C - 1500-1950 ома
40*C - 1000-1400 ома
50*C - 725-925 ома
60*C - 540-675 ома
70*C - 380-480 ома
80*C - 275-375 ома
90*C - 220-280 ома
100*C - 170-220 ома

УСПЕХ :D


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 08 юни 2007 16:12


извади му буксата следващият път кат се заинати..
компира че мине у авариен режим и би трябвало да запали..
тоз проблем съм го чувал като чест при VW ама преди 88 после VW зарад това правят т.нар афтербурн да духа вертикопела допълнително след като угасиш колата


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Пет 08 юни 2007 19:00


Преди малко му откачих/закачих датчиците и го покарах докат достигне оптимална работна температура. Палих, гасих 7-8 пъти и всичко беше ОК. Дори го оставих да си работи на място още 15мин., също така форсирах яко и не показа никакъв признак да гасне - не мога да го разбера?
Това са датчиците, нали?
Изображение

П.С. Вентилатора ми работи и след като загася двигателя


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пет 08 юни 2007 22:18


Да синия е за компа :!: Може да се е бил окислил леко и като си го разбутал да е дошъл на мене си :twisted:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 09 юни 2007 12:44


А това като мойто двг бе .... Сега сериозно - и на мен са ми се бъзикали кабелите на тези датчици - вярно е че нямам компютър, но двата датчика са си същите. Веднъж почна да ми мига лампата за температурата и ме паникьоса, а стрелката седеше вертикално като закована..мерих с уреда - 91 градуса. Извадих/почистих/усуках/сложих обратно буксата и от тогава няма такива грижи, така че има доста голяма вероятност от там да ти е бил проблема.


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Нед 10 юни 2007 21:22


Не са нито свещите, нито датчиците - делкото е прецакано и му се губи тока или поне така казаха на елкон -а. В момента ми го ремонтират.

П.С. Благодарности на wili98, който ме дръпна за да запаля точно преди Калояново :bowdown и на Ицо от Пз, който после ме води на елкон. :bowdown



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: zlatkoi и 107 госта