Здравейте колеги,
През февруари смених филтъра на купето и заредих с фреон в Алком сервиз на Каблешков в Борово.Сложиха ми допълнително контрастно в-во във фреона ,за да проверят за изтичане.След три дни колата отиде пак в сервиза и стоя няколко дни.Не ми казаха да е имало теч.След две-три седмици климатроника пак отчете грешка,пробвах да включа на охлаждане-не охлажда.Явно фреона е изтекъл.
Бях решил да не се занимавам,но жегите дойдоха и не се издържа в колата! Дайте съвет кой може да ми реши проблема ?
Благодаря предварително!
Климатроник на В4-проблем
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 7:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Здравейте отново.Започнаха жегите и се наложи да включвам климатроника.Пасата е модел 3BG.Обаче студено не духа.По това,което прочетох,а и ми казаха хора ,които имат климатик или климатроник,няма фреон.Така ли е наистина,цялата ли система се зарежда или само се допълва?Казаха ми че се сменял филтър някакъв и се "продухва" системата?благодаря Ви за отговорите!
gomor написа:Здравейте отново.Започнаха жегите и се наложи да включвам климатроника.Пасата е модел 3BG.Обаче студено не духа.По това,което прочетох,а и ми казаха хора ,които имат климатик или климатроник,няма фреон.Така ли е наистина,цялата ли система се зарежда или само се допълва?Казаха ми че се сменял филтър някакъв и се "продухва" системата?благодаря Ви за отговорите!
Братле от много неща може да е
тръгнал електромагнит
храбави връзки по инсталацията на климатика (ел. инсталацията)
затягащ компресор
релета
менте бушони
и тн.
са на боб ли да фърлям за да разбера какво му е
отиди при грамотен автоелектро техник да ги провери тези неща не се мъчи сам .
Която и да е машина за зареждане на климатици не винаги успява да хване изпускането на фреон с вакумен тест за това са измислили този UV тонер който се слага заедно с фреона и се просветлява с UV лампа за да се види дали наистина инсталацията е плътна .
Дехидратора задължително нов с него компромиси не се правят. ако искаш разходи се до специализиран сервиз, да се почисти компресора с препарат да го заредят с необходимото PAG масло и да го запечатят до монтажа процедурата ти е подарък .
пп. Отговарям ти кратко и ясно обратният процес на Карно (термо помпа) е неприложим в автомобилните климатични инсталации и в инсталации които работят с полухерметични компресори и НЯМА автоклиматик който да работи на принципа на термопомпата фреоните които се използват за този процес са доста по различни R 22 , R 407 , R 410a и тн. а автомобилните климатици са само на R 12 по старичките и на R 134a по новите при които работата като термопомпа е неприложима.
Надявам се да съм задоволил любопитството ти .
- vergo
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблема е решен.Оказа се спукан кондензатор (радиатор ) на климатика. След пълнене на системата с фреон и ултравиолет четири полета от питата на радиатора пропускаха .От там и загубата на фреон !В АЛКОМ СЕРВИЗ не са ми сложили и грам ултравиолет .Преди да напълним системата светихме с лампа за евентуален теч,но не открихме нищо !!! А теч имало ,но нямало ултравиолет да индикира.Така,че колеги НЕ ХОДЕТЕ ДА СИ РЕМОНТИРАТЕ КЛИМАТИЦИТЕ В АЛКОМ СЕРВИЗ на Т.Каблешков.Там за пълнене,смяна на филтър и работа ми взеха 150 лв !
Благодаря на SUMISTA за отношението и експресната работа !
При него нов кондензатор,пълнене с фреон и ултравиолет,тест три пъти на системата и работа-348 лв.
Ако стария кондензатор на някой му трябва -да пише ,но няма да е много ефективен след ремонта който трябва да му се прави-една трета от капацитета му не работи.
Благодаря на SUMISTA за отношението и експресната работа !
При него нов кондензатор,пълнене с фреон и ултравиолет,тест три пъти на системата и работа-348 лв.
Ако стария кондензатор на някой му трябва -да пише ,но няма да е много ефективен след ремонта който трябва да му се прави-една трета от капацитета му не работи.