Проблем с липса на инфо от Датчика на Хол

Техническа и сервизна информация за Passat
dodimitrov
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с липса на инфо от Датчика на Хол

Мнениеот dodimitrov » Вто 12 юни 2007 23:02


Здравейте колеги,
изчетох мненията свързани с датчика на хол, но мисля, че все още няма конкретни препоръки и решения.
Проблема ми е следния:
Преди около година се сдобих с пасат 1.8моно, ABS, 1991-края. При купуването на колата на бензин не се държеше като хората, но аз веднага монтирах газова и пей сърце - на бензин само я паля и максимум километър два :)
Преди седмица обаче се появи следния проблем - запалвам на бензин и гасне след няколко сек давене, като че ли няма гориво, паля с подадена газ - пак така форсира се и умира (с конвулсии :cry:). Паля си на газ и всичко е наред като загрее си кара на бензин, но липсата на тяга при високи обороти остана. Колата, като че ли някой я дърпа като настъпя да изпреварвам или по баирите - накратко по някое време конете умират и това само на натиснат над половината педал на газта, при леко "гъделичкане" мощността и разхода са прилични.
Проверих следните неща преди да отида на диагностика:
1. темп датчик ок - съпротивление в норми спямо auto data
2. ламбда - ок - напрежение в норми и студена и топла
3. бензинов филтър - сменен
4. бензинова помпа - замерена 1 атмосфера налягане
5. центровка - и двата белега на място
6. маншона на инжекциона здрав
7. понтенциометъра на дроселната клапа - читав - пистите не са изтрити
Друго не се сещам...
След диагностиката компа показа липса на сигнал от датчика на Хол. Според разясненията на компетентното лице датчика или работи или не. Но сигнала не е "от мен до теб" а минава през някои неща (като комутатор например).
Та въпроса ми е как да открия проблемната гад и да я подменя.
Ако някой е успял да реши подобен проблем ще съм много благодарен на съвет. Иска ми се най-накрая да я покарам тая кола с пълна мощност, а не да се лигавя по свтофарите като пенсия :)




Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 12 юни 2007 23:25


Aми, туй чудо май се намира на челото на коляновия вал отпред, струва ми се.
При тройките май е само един, а при мен (петица) има такъв и на разпределителния вал. Под 4-та свещ.

Не е лошо да идеш на диагностика тук: http://catalog.bg/company.php?company=298
На мен там ми го смениха след същите симптоми... :arrow: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=21651

P.S. Изключително е възможно да съм объркал нещо в описанията.
Вярно, инженер съм, но ДВГ-тата все още са ми тъмни... :oops:


Потребителски аватар
VeilSide
Мнения: 856
Регистриран на: Нед 13 авг 2006 5:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VeilSide » Сря 13 юни 2007 0:16


Хол сензорите са два: един на коляновия вал - намира се отпред на блока зад предния тампон(сменя се кофти) другия е в делкото. Ако ти се беше скапал този първия според мен изобщо нямаше да можеш да запалиш. Нищо не ти пречи да замериш съпротивленията. Предполагам имаш Аутодата


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 13 юни 2007 7:20


колеги двигателя му е 1,8 мономотроник и няма два датчика на хол.
а когато са го тествали е дал грешка при незапален мотор вероятно.
Датчика на хол или бачка и колата върви или умира и колата спира - една електромагнитна бубинка е.
Според мене е от нещо друго проблема.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 13 юни 2007 9:59


Когато двигателят е загасен, блинк кода ти дава инфо за проблеми в датчика на хол, но като се запали автомобила нещата се оправят.
Но е добре профилактично да се извади и зачисти куплунга му.


dodimitrov
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dodimitrov » Сря 13 юни 2007 12:35


ChimeyJimmey написа:Не е лошо да идеш на диагностика тук: http://catalog.bg/company.php?company=298
На мен там ми го смениха след същите симптоми... :arrow: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=21651


имаш в предвид, че са ти сменили датчика на хол и нещата са се оправили?
та нали той или работи или не? и ако не е тайна (поне за твоя модел) какви пари е този датчик?


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 13 юни 2007 12:43


Значи, майсторът в "ЮВЕ" изрично ми обясни, че 5-ците имали специална система в компютъра, така че двигателят в такъв случай да работи в авариен режим и да можеш да се дотътриш до най-близкия сервиз. Докато на по-старите модели (май и Опелите рече), умрял ли датчика, хич не можело и да запалиш.
Обръснаха ме 120 кинта за нов датчик, пак "BOSCH", за който 3 дни ме мотаха, че го нямало в София, България, Турция, Китай и изобщо на белия свят...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 13 юни 2007 12:52


Мааамммм... май всички давате частично правилни отговори... поне доколкото ми сигат на мен знанията, де!
Значи: Сигнала от Хол-датчика е един от жизненоважните за работата на мотора информации. Ако се скапе някой от другите компоненти, компа минава в авариен режим и колата продължава да работи, но без Хол-а не става! ( В случая изключвам тези с 2 датика... KR, например)
Да, на ABS-а е един датчика и се намира в делкото, под палеца и под един магнитен екран с процеп (ламаринка)
Ако той спре да подава сигнал, не само няма да има искра на свещите, но и няма да има впръскване от дюзата.
Не съм убеден, че ако е изгасена колата ще даде грешка, но вероятно е така, защото компа няма да отчита промяната в състоянието на датчика ( 0-1) Но то ако не е на контакт, поне, то и компа не е захранен, таааа...
Грешката може да идва и от другаде: моя собственоръчен имобилайзер прекъсва именно тоя сигнал!
Хол датчика като правило не е бобинка. Това с бобината е индуктивн датчик. Хол-а се нарича така, защото работи на принципа на ефекта на Хол (мисля, датски учен) и се основава на натрупването на електрически заряд в кристална структура под въздействието на магнитно поле.
Колега, по спомен налягането на твоят помпа трябва да е минимум 1.2 бара. След 5 минути след изключване на двигателя налягането в системата не трябва да спада с повече от 10%. Освен това, важен параметър е не само налягането, а и дебита на помпата.
Все ми се струва, че от там ще изкочи зайчето... ако не износена помпичка, то постоянно отворен (изпускащ) регулатор на налягането на горивото.
А и комутатора е след контролера, преди запалителната бобина, така, че тя не играе в случая с грешката.

ChimeyJimmey написа:...

ЧимиДжимиЧамиДжоми, ужасно ме кефи ника ти, братче! :lol: :lol: :drunk


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 13 юни 2007 13:21


radotom написа:ЧимиДжимиЧамиДжоми, ужасно ме кефи ника ти, братче! :lol: :lol: :drunk

Литрова бутилка водка за позналия верния отговор!
Или каквото му се пие там... :drinking:

Та, да си обобщя аз...
Имам два такива ХОЛ датчика - един на колянов вал, друг на разпределителен вал.
Симптомите съм ги описал в онази дърта тема и друго не знам, само туй, че като сменихме този под 4-та свещ, колата хукна като нова (демек, той си беше злосторника).

Поздрави на всички!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 13 юни 2007 13:46


Датчика на хол не винаги умира от раз! Възможно е да работи лошо или да работи от време на време. Същото важи и за комутатора на бобината. Вярно е че са електронни компоненти, но не е вярно общоразпространеното мнение че "или работят или не", или че "скапе ли се - край". :-)

Иначе без него двигателя наистина няма да запали по никакъв начин.

За диагностиката - ако просто дадеш на контакт ще ти даде точно такава грешка. Затова се гледа или при работещ двигател, или ако не може да запали - след като се повърти малко стартера.

Сигнала от датчика може да се гледа с осцилограф за да се прецени дали има проблем. Комутатора също може да има вина.

Сигнала от датчика на хол отива директно в ECU-то, което на негова база формира сигнал за комутатора, който може да е отместен във времето спрямо сигнала от датчика, тъй като моно-мотроника може да променя ъгъла на изпреварване.

Факта че на газ работи относително прилично обаче според мен означава че едва ли е от датчика.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 14 юни 2007 9:18


Моя пассат е дизел и датчиците на Хол са във вратите.
Вратите ми са 5,но датчиците са 4.


spam


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 14 юни 2007 10:38


spam spam spam
Да минеш довечера да ги пробваме дали работят ли... :gruebel :gruebel
Даже знам и подходящото дърво! mhihi mhihi mhihi



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bahyr, milench0 и 29 госта