Различни гуми и сцепление на мокро

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Различни гуми и сцепление на мокро

Мнениеот versace » Пон 18 юни 2007 18:27


Вчера се прибирах от Добрич към Варна. По пътя ме заваля здрав дъжд. Наложи ми се при скорост от 160 км/ч да спра доста интензивно до около 80 км/чи то на надолнище и при спирането ми се стори че задницата ми леко мръдна в страни а и забелязах че и DTC-то ми присветна (демек тракшъна). Като излязох на магистралата пак на мокро се огледах за други коли и нямаше. Направих си експеримент пак да се изправя на спирачките точно на ръба преди да хване ABS-a. Отново задницата ми мръдна съвсем леко.
Гумите ми са Пирели предните са чисто нови (още си личат цветните черти), едната задна е същата като предните а другата е пак Пирели но друг модел. Всички са един размер - 205/50/17. И четерите гуми са с ДОТ за производство от 2006 година т.е. "пресни са"!
До сега това не ми е правило впечатление - такова поведение на колата на сухо ( и на сухо съм спирал интензивно и с 180 км/ч).
Въпросът ми е: Дали това леко помръдване на задницата не се дължи на различното сцепление на задните гуми на мокрото. Как се установява степента на сцепление и ако си купя две нови гуми за отзад, които са различни от предните няма ли пак да не е оптимално интензивното спиране на колата на мокро или сняг?

* Правя уговорката, че наистина спирах много здраво, а под помрудване на задницата имам предвиддва санта или нещо от този род (ако не караш ти колата дори няма да го забележиш).




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 18 юни 2007 18:58


според мен е нормално да има "мръдване" след като отзад си с две различни гуми като шарка. Според мен, ако няма шанс четирите гуми да са еднакви, поне е добре две по две да са от един вид и на еднакви километри. Особенно пък при съвременни автомобили с тракшъни, ABS-и и всевъзможни системи за сигурност ...


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20271
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Пон 18 юни 2007 19:21


Аз отпред съм с Дънлоп FastResponse, чисто нови, а отзад със FireStone.

2 x 2 са еднакви. Задните май са 2005 г. Пробвал съм спиране в екстрамни ситуации и няма никакво мърдане колата. Много хубаво спира и не се суче.

Проблемът ти според мен идва точно от гумите. Другият вариант са спирачките, но това не ми се вярва точно за твоята кола.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пон 18 юни 2007 19:48


Миналата седмица имах подобна случка, оказа се,че от дъждовете малко ми беше блокирал единия спираче апарат /преден/


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Пон 18 юни 2007 20:53


Ако беше пробвал без тракшън щеше да видиш. :shock
Абе хора, като давате толкова пари за коли, що не си ги поддържате както трябва, при спиране в завой и различните предни и задни също имат значение.
Плюс това Пирели не са царе на дъжда, освен ПЗЕРО


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20271
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Пон 18 юни 2007 20:59


Да вярно... BMW не излизат ли само с Дънлоп?!? :roll:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта