Brix написа:Едно е да знаеш, че таксиметровите шофьори са глупави хора, шофори кроманьонци, ниско културни същества с ампутиран усет за лична хигиена. Съвсем друго е когато представител на тази пасмина те посрещне с мощен удар в предната лява врата в десет сутринта в понеделнишката утрин. Което се случи на брат ми миналия месец. Есетествено хомобакшишус си отнесе акта за отнемане на предимство, а за нас останаха главоболията да търсим части за обезобразения Фолксваген на брат ми. Но това са си бели кахъри. Пихме по една студена бира вечерта и си казахме – добре, че се размина само с уплахата. Но за точно този бакиш това беше анадър дей ат уърк, както се казва. Защото човека има цифром и словом регистрирани 28 ПТП-та. Ами кажете ми сега, приятели, защо такива камикадзета се движат по пътищата? И какво трябва да се случи на идиот като този за да му бъде отнета книжката? Да помете някоя детска количка сигурно или нещо такова. Но това е друга тема. Мисълта ми беше за бакшишите като цяло. Би трябвало да ги наричам “таксиметрови шофьри”, но би било комплимент да наричаш бакшиша така. Защото “таксиметров шофьор” звучи като професионалист, а ние всички знаем, че са далеч от професионализма. Нека щриховаме набързо образа на хомо бакишишус.
Начинът им на управление на автомобила. В общия случай повечето от тях след продължителен стаж по пътищата придобиват някаква увереност, че могат да правят каквото си искат. Като Нео в Матрицата. С малка удурмавка повечето от съветите на Морфей към господин Андерсън могат да бъдат апликирани и върху бакшишите. “Някои от правилата могат да бъдат заобикалян, други откровено нарушавани”. “Не се опитвай да преминеш на червено. Осъзнай истината, че няма никакъв светофар”. С други думи наглостта и неграмотния шофьорлък на хомо бакшишус е в правопропорционална връзка с натрупания стаж като шофьор. От тук идва извода, че нещата по принцип ще стават все по-страшни, бакшишите все по нагли, а уменията им да нарушават правилата за движение ще станат все големи достигайки предела на физическите ограничения на света в който живеем.
Качеството им на живот. Зависи от това колко голям и комфортен е автомобила, който имат честта да тероризират. Но и в най-добрия случай на тяхно разположение са всичко на всичко една седалка и прилежащата към нея възглавничка, както и климатика и радиото в колата. Последното би имало огромна полза за ограмотяването на бакшиша ако разбира се слушаха качествените радиостанции. Но това изисква внимание и съсредоточаване, както и заинтересованост и любознателност. Все качества, които са чужди на бакшиша. На тях им е кеф да заредят диска с чалгите и да си тананикат, докато в главите им изникват картини как Ивана им върти сладка свирка или си правят турска чекия между гърдите на Гергана. Някои хай-тек бакшиши обаче жертват някой и друг лев за да си купят портативни телевизорчета, в които да се пулят докато висят като сополи по пиаците. Така са в течение със сапунените сериали и дневните есемес игри. През времето, когато не е в жълтата си кочина хомо бакшишус прекарва времето в сън в дома си и при добро желание се къпе и бръсне, както цялата останала част от човечеството. Някои от екземплярите по незнайни причини имат семейства и деца, които възпитават според техния си ограничен светоглед. Приятелския кръг на бакшиша включва ортака с когото пърдят в една седалка и няколко колеги с които се знаят от времето, когато бензинът беше по 80 стотинки. Бакшишът обича да пие кафе и да чете вестник, който е закупен съвместно още двама трима колеги за икономия. Вестникът по правило е или жълт ежедневник или непретенциозен седмичник, написан на смилаем за мозъчето на бакшиша стил. Някои екземпляри си купуват по-отбрани вестници, които четат за да покажат пред колегите си по-високия си коефициент на интелигентност, въпреки че нищо не разбират, а ако случайно разберат го интерпретират неправилно. Хомо башишус обича дългите кафета и хамбургерите с много кетчуп, пада си по промоциите на дюнери и ароматизаторите елхички, които приглушават телесната им миризма. Старите ароматизатори закачат на удобно място в багажника докато не станат твърди като ламарина или не им изгният ластичетата. Бакшишът, колкото и мизерен да бъде, винаги е педантичен по отношение на външния вид на автомобила си. Винаги реве за промоции и намаления по автомивките, защото си мисли, че редовният клиент заслужава да бъде издигнат на пиедестал, колкото и смешен оборот да прави. Бакшишът никога не пълни резервоара или газовата бутилка догоре. Башишът винаги преувеличава за икономичността на автомобилът му. Бакшишът винаги се държи свойски с клиентите, защото приемат автомобила, който управляват за своя неприкосновена територия, а пътникът за гост. Бакшишът обаче винаги лепи надписи като “тук не се пуши” или “не блъскай вратата”. Така той защитава собствената си територия. Погрешно е схващането, че това е израз на загриженост към автомобила, защото ако беше така нямаше да му цедят оборотите на първа. Бакшишът винаги товари пътниците със своите си проблеми, защото смята че това е един от важните обществени въпроси, които заслужават да бъдат коментирани, но същевременно е единствения проблем по който може да се чувства достатъчно компетентен за да дискутира и не на последно място това е начин клиентът да му влезе в положението и да му остави някоя стотинка отгоре.. Бакшишът винаги е наясно с конструкцията на автомобила, средния разход на всеки един автомобил и претендира, че винаги е направил добър избор по отношение на своя си. Бакшишът никога няма дребни пари. Бакшишът обича бакшишите. Бакшишът винаги е оригинален и остроумен, когато вози пияни момичета.
Бакшишът има много силно чувство за колективизъм и притежава стадни наклонности. Готов е да се отзове на всеки зов на свой колега и да отстоява каузи, за които е подразбрал, че трябва да се отстояват. Любимото място за отстояване на интересите на хомо бакшишус е пред парламента, където незнайно защо се вика яростно “оставка”. Попитани защо, хомо бакшишуси, отделяйки се като водачи на стадото учредяват комитети, където мислят какво точно да поискат от хората, които не могат да удовлетворят техните искания. Според хомо бакшишус държавата трябва да им постави бронирани прегради в автомобилите и паник бутони с които да се защитават от недобросъвестни клиенти. Хомо бакшишусите смятат, че когато една съпруга на техен колега убие детето си е виновна държавата. Бакшишите са крайно докачливи на тема сигурност на работното място и смятат че професията им е една от най-опасните. Поради тази причина бакшишът винаги носи в колата си цепеница или нож, които по правило държи под седалката или в багажника. Башишът винаги намира начин да удари или охлузи автомобила си, за което той не е виновен. Бакшиша смята, че за всичко е виновна държавата.
И след като очертах някои от странностите на хомо бакшишус сигурно ще си кажете: е, не е баш така. Съжелявам – грешите. Точно така е. Ако има някъде хора, които карат жълти коли и не попадат в тази група на хомо бакшишус тях аз наричам таксиметрови шофьори. За съжаление обаче са прекалено малко за да могат да върнат достойнството на своята професия, защото има твърде много бакшиши и твърде малко истински шофьори на таксита.
Бай ви Боян



Дали бакшишите се грижат за колите си ....
- teo_ss
- Мнения: 477
- Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Хомобакшишиус
- Birdie
- Мнения: 798
- Регистриран на: Съб 24 юли 2004 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ, Младост-1
- Контакти:
Много добър профил е направил колегата - пропуснал е само начина на обличане - потник или фланелка (лятото) задължително в тъмен цвят, за да се пере по-рядко, анцунг от женския пазар AdiBas, купен за 5.50 след дълъг пазарлък с мангалите....и еспадрили модел 90-те години на миналия век, позашити на скъсаните места със съвсем друг цвят конци....на босо естествено...
- moleo
- 0888
- Мнения: 755
- Регистриран на: Сря 30 авг 2006 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Birdie написа:Много добър профил е направил колегата - пропуснал е само начина на обличане - потник или фланелка (лятото) задължително в тъмен цвят, за да се пере по-рядко, анцунг от женския пазар AdiBas, купен за 5.50 след дълъг пазарлък с мангалите....и еспадрили модел 90-те години на миналия век, позашити на скъсаните места със съвсем друг цвят конци....на босо естествено...
профила му е изваден от приказките някаде. Написал го е, както му изнася. С две думи :
- Да има много такива хора отговаряйки на профила, но има и съвсем нормални хора , които излизат на работа, както всеки от нас.
- Когато са набедени лошо им се пише, един път сторено винаги ще ги мислят за царвули, а това не е така. Има всякаква измет но не всички са такива.
- Аз работя също с клиенти и няма да ви казвам на какви отрепки попадам, е какво да кажа че всички са такива ли ?
Друга страна на въпроса е следната - много високи данаци, такси, лизинги изисквания ( които понякога се заобикалят и за това има боклуци като описания по-горе ) и не ясно регламентиран закон. Когато останат 5 фирми с наистина качествени шофери, минали тестове, а не платили, когато не се взимат с извинение селяни дошли да изкарат някой лев, като шофер и нямат стаж, когато се изчистят Ок мирчик и Ок супершанс тогава ще се оправят нещата.
Познавам не 1-2 таксиметрови шофери, които са наистина доста стойностни хора.
- Volkov
- Мнения: 1704
- Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
- Автомобил: Golf 3 20 Jahre
- Двигател: 2.0 16V ABF
- Местоположение: София
През живота си съм се возил точно 4-5 пъти на такси, най-пресния пример ще дам, преди 1 година на миналите балове, ми се наложи да си взема такси, обаче по-интересното е че го взех с мисълта че знае къде да ме закара!!! Уви грешал съм много здраво, та избирам си аз най-добре изглеждащото такси на седянката и се качвам вътре какво гледам!!!
Некъв млад човек, и си казвам на акъл е това момче ще ме закара сигурно е наясно, тругваме ние казвам му аз адреса, като казвам му аз първо за къде съм той ми казва: "качвай се няма проблеми ще го намериме", по пътя където имаше сфетофари и таксита спрели на тях всичките ги попита за мястото, да не говориме че бяхме спрели на сфетофара на Ректората посока паметника Левски, та за мое нещастие до нас беше спряло друго такси и вътре се возеха 2 наистина готини мацки, и тоя като почна отвори прозореца и почна да вика по тях, "ще ви скъсам ей" и темподобни, аз потънах от срам искаше ми се да не съм жив!!!
даже на шофьора на другото такси му стана неудобно и се притесни!!!
Е какво да кажа, аз съм се возил на такси много малко но в 100% от случайте попаднах на хомобакшишус от описание на Бай Ни Боян!!
Некъв млад човек, и си казвам на акъл е това момче ще ме закара сигурно е наясно, тругваме ние казвам му аз адреса, като казвам му аз първо за къде съм той ми казва: "качвай се няма проблеми ще го намериме", по пътя където имаше сфетофари и таксита спрели на тях всичките ги попита за мястото, да не говориме че бяхме спрели на сфетофара на Ректората посока паметника Левски, та за мое нещастие до нас беше спряло друго такси и вътре се возеха 2 наистина готини мацки, и тоя като почна отвори прозореца и почна да вика по тях, "ще ви скъсам ей" и темподобни, аз потънах от срам искаше ми се да не съм жив!!!
даже на шофьора на другото такси му стана неудобно и се притесни!!!
Е какво да кажа, аз съм се возил на такси много малко но в 100% от случайте попаднах на хомобакшишус от описание на Бай Ни Боян!!

- vaalentin70
- Мнения: 153
- Регистриран на: Пон 01 яну 2007 3:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Във всяко стадо си има и черни овце,но според мен при таксиджиите-"белите" са малцинство.
Мога да кажа че,редовно им ползувам услугите.
И само веднъж съм попадал на такси което да е на"6" :външен вид на колата и водача,чисто и подредено вътре,вежливо и културно отношение към клиента,безопасно и ефективно шофиране,издаване на бон.
Но,имам Х броя неприятни спомени от срещи с "жълтата мафия" когато шофирам.Последния път ми се наложи да се спасявам с бяг от място на ПТП,в което бях неволен участник-виновен според мен и според катаджиите беше таксиментърджията.
Затова си мисля,че всичко се отнася до характера на водача и до фирмената политика на таксиметровата фирма.
Мога да кажа че,редовно им ползувам услугите.
И само веднъж съм попадал на такси което да е на"6" :външен вид на колата и водача,чисто и подредено вътре,вежливо и културно отношение към клиента,безопасно и ефективно шофиране,издаване на бон.
Но,имам Х броя неприятни спомени от срещи с "жълтата мафия" когато шофирам.Последния път ми се наложи да се спасявам с бяг от място на ПТП,в което бях неволен участник-виновен според мен и според катаджиите беше таксиментърджията.
Затова си мисля,че всичко се отнася до характера на водача и до фирмената политика на таксиметровата фирма.
- bobo7
- форумно КГБ
- Мнения: 9453
- Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател: AGN
- Местоположение: София
- Контакти:
Па удри ги!Милослав написа:reinhard написа:По-лошо от бакшиш е само маршрутка(джия)
Ами моето мнение е че в последно време най-опасни са шоферите на градския транспорт.Все по - често ме засичат разни тролеили рейсове, ама хич даже без да им пука ... А все пак да те засече рейс икарус не е какда те засече лека кола ....
Бакшишите са що годе ОК , много им се дразня само че повечето не пускат пътепоказатели ...
Аз се дразня на маршрутките че карат с 10 км/ч - чакат да ги спре някой,спират внезапно без мигачи,тръгват внезапно без мигачи,нагли престроявания изобщо по всякакъв начин създават рискови ситуации.Вчера на кръстовището на Интерпред щеше да на направи катастрофа с внезапно спиране.Преди години се возих на маршрутка (единствения ми път) на която и се откачи задния мост в движение с около 60 км/ч..................
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Абе има ама са много много голяма редкост за съжаление.Един ден се качвам в една Соната от тез новите на О'кея и професионално изкривяване слушам .а то трака та си е ебало мамата....викам на човека земи си смени карето бе човек това е последен стадий то трака на право камо ли н азавой..а той вика ебал съм му мамата шефа да си я оправя,аз съм на рента
е за кво говорим 95 % от таксиджийте и маршруткаджийте са мърлячи и мангали който са пълни олигофрени 




- VW-fenka
- Мнения: 3007
- Регистриран на: Съб 31 мар 2007 20:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London
- Контакти:
vaalentin70 написа:Във всяко стадо си има и черни овце,но според мен при таксиджиите-"белите" са малцинство.
Така е за съжаление.Попадала съм на много свестни таксиметрови шофьори,но рядко

MITKO_DVD написа: 95 % от таксиджийте и маршруткаджийте са мърлячи и мангали който са пълни олигофрени
И смърдят на пот


MITKO_DVD написа:Абе има ама са много много голяма редкост за съжаление.Един ден се качвам в една Соната от тез новите на О'кея и професионално изкривяване слушам .а то трака та си е ебало мамата....викам на човека земи си смени карето бе човек това е последен стадий то трака на право камо ли н азавой..а той вика ебал съм му мамата шефа да си я оправя,аз съм на рента![]()
![]()
е за кво говорим 95 % от таксиджийте и маршруткаджийте са мърлячи и мангали който са пълни олигофрени
има и сериозна група бивши затворници

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта