Не знам темата дали е за тук или за 'Направи си сам'... ако трябва- местете!
Туй като навремето спорехме с един колега дали датчика на ABS-ите е индуктивен или на Хол (като на запалването) сега пускам и малко снимки на разкостен такъв, че да потвърдя мнението си
Датчика се състои от бобинка:

и магнит с магнитопроводни пластинки:

Влизат едно в друго ето по този начин:


Т.е.- индуктивен е!
Белята при мен стана когато се наложи да си сменя главината заради превъртял лагер.
Обикновенно датчика така зверски е клеасал, че излиза на парчета, или поне порядъчно размазан и неработещ!
Внимателно изтърках на шмиргел поразплескания метален корпус, покриващ бобината и го свалих. Видя се къде, в резултат на смачкването се е прекъснал проводника. Започнах да развивам намотките, броейки ги и стигнах до числото 941.
Обадих се на едно приятелче, дето навива трансформатори и така се сдобих с лакиран проводник с дебелина 0.05мм. (толкова си е дебел проводника)
Навих изброените 941 навивки и запоих краищата на новия проводник към останалия там оригинално.
След това с помоща на пистолет с разтопен полиетилен (викат му топъл силикон) и датчика, който Letajanta ми беше пратил (за съжаление, също неработещ) си направих формичка за корпуса на датчика.
Напулних формичката с 'течен метал' (епоксидна смола с алуминиеви стружки) и цопнах вътре датчика.
Получи се ето това:


Ако има някой друг дивак като мен, дето тръгне да си ремонтира датчика, да знае, че диаметъра на тялото му е Ф18мм.
Уточнявам, че това е заден датчик. Предния няма издадената напред работна глава, а тя е челото на датчика.
Използвам още веднъж възможноста да заявя, че датчиците на ABS-а не се влияят от кал, камъни, клони или каквито и да било други замърсявания, както съм срещал да ме убеждават разни 'майстори' в сервизите.
Той сработва единствено и самои на метал, и то магнитно мек метал (желязо). Няма да сработи и на неръждавейка, мед, злато или др. такива