Дойде и времето и на моята турбина. Проблема е че изби маслото през нея напълни цилиндри, интеркулер и т.н. За щастие няма криви биели.
Проблема е че при палене след престой повече от 6-8 часа пуши бял дим на облаци и после спира. В началото е доста нестабилна, все едно единия цилиндър не работи.
От аварията са минали 1100 км. Около 150 градско не изгори масло, на селското обаче лапна към 500мл. (950 км)
Та сега се чудя от къде да я захващам. Турбината е сменена с нова от Реал Турбо. Възможно ли е от нея да харчи маслото? Дали има шанс да се разбере какво е без да се отваря главата?
Какво ще ме посъветвате вие?
AFN 1.9TDI поражения след маслен(хидравличен) удър
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
gdh написа:Проблема е че при палене след престой повече от 6-8 часа пуши бял дим на облаци и после спира. В началото е доста нестабилна, все едно единия цилиндър не работи.
Дали има шанс да се разбере какво е без да се отваря главата?
Какво ще ме посъветвате вие?
Според мен шанс да се разбере има -> избила гарнитура към охладителната система
Без да се отвори, обаче, 100% гаранция йок!
Съвета май е ясен! Отваряш!
Съжалявам!

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
rk написа:колега този удар в движение на дълъг път ли стана нямаше ли некви неща преди това дет да ти подскажат че нещо не е наред?
В града се случи. На втора загуби леко мощност, а на трета изтропа и загасна. Може би затова се разминах (уж) без сериозни поражения. Подсказки нямах, или и да е имало не съм забелязал. Работеше без грешка старата. Сега с новата колата е осезаемо по-мощна което ще рече че все пак и е било време. Иначе въздушния филтър беше чист, и масло си имаше достатъчно.
Забравих да спомена че антифриза не е мръднал откакто е сменен.
Някой ако е преживявал подобно нещо нека сподели. Колко време/км след проблема е "номално" да припушва при палене докато системата се изчисти от избилото масло?
Rabbit_TDI написа:Аз доколкото знам маслен удар само при мръсен филтър става.При тебе доста трябва да е текло да запуши кулера и да иде в мотора
Преди 2000 км бях сменил масло и филтър. Ако е било от него не трябва ли лампата за маслото да светне? Знае ли някой къде се намира датчика за маслото и дали е само един или два

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
rk написа:колега този удар в движение на дълъг път ли стана нямаше ли некви неща преди това дет да ти подскажат че нещо не е наред?

Ето, това според мен е много добре зададен и важен въпрос.
Моля всеки, който знае за някакви "предварителни симптоми" или методи които биха подсказали, че подобен процес е започнал, да ги опише (по възможно подробно).
Е, ето още един аргумент, който ме кара да се чуствам доволен, че изкарах картерните газове по един маркуч извън двигателния отсек, а там където се сливаше с пресния въздух затапих с тапа от Пещерска (т'ва съвсем сериозно).Rabbit_TDI написа:... Като се запуши въздушния филтър а турбината бачка и дръпва масло през отдушника за картерните газове и така удря в мотора.
Ами при мен (както и при много други модели мисля) картерните газове се "хващат" от нещо като мущук - отдушник на капака на клапаните (най-горната част на двигателя). От там посредством къса тръбичка се подават след въздушния филтър и преди студения охлюв на турбото. Истината е, че тези картерни газове съдържат някакво количество на маслени пари, които преминават през турбото, но след кулера започват да преминават от газообразно в течно състояние, което от своя страна води до характерното омасляване на въздухопровода и всичко, което следва по пътя по-нататък. Най-гадното става обаче, когато тези маслени пари или кондензирало вече масло се смеси със саждите от EGR-a и "напреднат" към смукателния колектор. Получава се ебати съставката от омазнени сажди, които като изстинат и се спекат ... един колега беше публикувал чудесни снимки за почистването на смукателния колектор. И тъй като при моя двигател пълното изолиране на EGR е невъзможно, прецених, че мога да му спестя поне маслените изпарения. Освен това, след всичко, което прочетох за т.нар. вентилиране на картера (т.е. това, което описах до момента) се прави основно и единствено с цел предпазване на околната среда, екология и все други такива хубави идеали, които обаче съществуват в едни по-други държави и една по-друга Европа (както аз и викам).dani_94 написа:Искаш ли да опишеш интервенцията, която си направил малко по-подробно...
Благодаря предварително
Та от мущука от който излизат картерните газове от капака на клапаните ги "хванах" с един температуро-устойчив (по каталог му дават до 130°С) гъвкав, кофриран PVC шлаух, Made in Germany, 100% оринигълдъ - справки колегата nii (от тези, които ползват за полагане на електрически кабели на сградни инсталации). И от там, далеч от всякакви топлинни изтичници или въртящи се предмети (една от перките на радиатора е в близост), малко фантазия и свински опашки - маркуча излезе почти по средата под купето горе-долу там където свършва скоростната кутия. Входа на картерните газове или мастото където те се подават заводски след въздушния филтър и преди студения охлюв на турбото затапих с най-обикновенна тапа от Пещерска гроздова - фитна чудесно, даже малко зор видя да влезе (но-о-о-о ...

Ами това е, надявам се да съм бил ясен и изчерпателно подробен. Както прочетох написаното тук от колегата Rabbit_TDI, по този начин, освен всичко описано до тук, значително съм и намали (даже направо съм унижтожил) риска поради задръстен въздушен филтър турбото да засмуче масло през връзката за вентилиране на картера. Не, че бих се докарал до такова състояние на задръстване на въздушния филтър, че турбото да почне да смучи въздух през картера (което общо-взето трудно мога да си го представя..., ма кат' се замисля що па да не е невъзможно), но ... човек никога не знае. Както и аз не знам какво ли ще стане ако турбото ми смукне тапата от Пещерска

- boisan
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
това е хубаво дето си го направил штом като двигателя е поизносен пуши през отдушника и добре си извел омасления пошек но там кадето си сложил тапа "Пещерска" е по добре да поставиш един спортен филтър леко конусовиден за да може турбото да не се затормозява от недостиг на въздух заштото то е изчислено през какви отвори да смуче 

boisan написа:това е хубаво дето си го направил штом като двигателя е поизносен пуши през отдушника и добре си извел омасления пошек но там кадето си сложил тапа "Пещерска" е по добре да поставиш един спортен филтър леко конусовиден за да може турбото да не се затормозява от недостиг на въздух заштото то е изчислено през какви отвори да смуче

Евала за идеята! Не ми беше хрумвала, само незнам дали ще намеря толкова малък някъде! Ако си виждал някакви такива спортни филтри (между другуто от значение е да е с "изход" горе-долу колкото тапа от Пещерска) подскажи моля те!
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Rumen написа:boisan написа:това е хубаво дето си го направил штом като двигателя е поизносен пуши през отдушника и добре си извел омасления пошек но там кадето си сложил тапа "Пещерска" е по добре да поставиш един спортен филтър леко конусовиден за да може турбото да не се затормозява от недостиг на въздух заштото то е изчислено през какви отвори да смуче![]()
Евала за идеята! Не ми беше хрумвала, само незнам дали ще намеря толкова малък някъде! Ако си виждал някакви такива спортни филтри (между другуто от значение е да е с "изход" горе-долу колкото тапа от Пещерска) подскажи моля те!
Имаш дебитомер най-вероятно преди тапата.Той няма да отчете въздуха от филтъра и ще ти обеднее сместта.По-добре с тапата

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 136 госта