загряване, да увелича ли антифриза?

Техническа и сервизна информация за Passat
passatorro
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 31 май 2007 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

загряване, да увелича ли антифриза?

Мнениеот passatorro » Пет 29 юни 2007 9:42


преди 2-3 седмици сменях термостата на мойта В3-ка и явно майсторите са попиляли антифриза. иначе карам основно с антифриз, съвсем малко вода, а след ремонта явно са наляли вътре чиста водица.
вчера в задръстването на околовръстното гонеше 110 градуса и пуснах парното да свали, толкова не помня да е загрявала май... :roll:
ще помогне ли да се поизточи вода и да допълня с концентрат антифриз? :?




Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: загряване, да увелича ли антифриза?

Мнениеот scuba » Пет 29 юни 2007 9:46


passatorro написа:ще помогне ли да се поизточи вода и да допълня с концентрат антифриз? :?


НЕ!!!
Малко под тази тема, има друга за загряването... прочети...


passatorro
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 31 май 2007 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passatorro » Пет 29 юни 2007 10:05


да, видях я, благодаря. пък и клима нямам да ми бърка нещата, явно всичко е наред...


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 29 юни 2007 10:15


Не карай,главно,с антифриз!
Смесвай го с вода в необходимото съотношение!
Над определена концентрация,антизамръзващите и топлоотдаващи свойства на антифриза ,рязко се влошават.Да не стане така,че да пишеше,че ти е замръзнал антифриза ,въпреки,че е много концентриран! :wink:


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Пет 29 юни 2007 10:21


Iavor написа:Не карай,главно,с антифриз!
Смесвай го с вода в необходимото съотношение!
..


И да имаш проблеми с гумените уплътнения после :-)


passatorro
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 31 май 2007 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passatorro » Пет 29 юни 2007 10:32


И да имаш проблеми с гумените уплътнения после :-)[/quote]


т.е. антифриза да е повечко?


passatorro
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 31 май 2007 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passatorro » Пет 29 юни 2007 10:34


passatorro написа:И да имаш проблеми с гумените уплътнения после :-)



т.е. антифриза да е повечко?


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Пет 29 юни 2007 10:44


passatorro написа:
passatorro написа:И да имаш проблеми с гумените уплътнения после :-)



т.е. антифриза да е повечко?


чистия (неразреден) антифриз, унищожава гумените уплътнения по мотора


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 29 юни 2007 21:10


Общо взето идеята да се кара лятото с антифриз е една единствена - смазва водната помпа понеже е мазен ама това не значи да се променя стандартната пропорция антифриз/вода.По принцип чистата вода има по-добри топлообменни качества от сместа с антифриз ама ако се кара само на вода няма какво да смазва помпата и протича за норматив.
За да загрява колата има някаква причина.При мен освен термостата се оказа,че имам проблем с датчика за перката (включваше по-късно) и с датчика за стрелката (измерваше глупости) и със самата стрелка в таблото (много спукани спойки по платката вътре).
Колата ми греше здраво (над 110) заради запушен маркуч отгоре на разширителното казанче (тесен и дълъг)
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта