От R12 към R134a?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

От R12 към R134a?

Мнениеот GodLike » Пет 29 юни 2007 15:21


Става дума за "поостарял" зърнокомбайн, климатика му арботи с фреон R12, който е голям дефицид.
Ако само се смени компресора и филтъра ще заработи ли с R134a? Или трябра да се сменят и другите джаджи (кондензер, изпарител...)?
Попрочетох тук но не ми стана много ясно :oops:

Мерси!




Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пет 29 юни 2007 15:57


трябва да се смени само маслото на компресора


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Пет 29 юни 2007 16:00


А защо тогава на всеки компресор си пише R12 примерно или R134a? Сигурно ли е, че нямат разлика?


malak_gad
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот malak_gad » Пет 29 юни 2007 16:38


GodLike няма разлика. Правил съм смяна на фреона от 12 на 134 доста пъти. Двата фреона са напълно съвместими, 12 е забранен по света от около 15 години защото разрушава озоновия слой. Тогава пускат 134 който е с абсолютно същите параметри, но е безвреден.
Ако системата ти работи добре с 12 просто разкачи всички маркучи по нея и я промии със спирт, след което продухваш с въздух и си готов. Оставяш системата отворена за половин час и е готова за заряд.
За компресора ... Трябва да му се отвори пробката за маслото за да го промиеш добре... И при заряда да не забравиш да кажеш да ти долеят масло. Общо взето това е, няколко часа работа. Успех :)


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 29 юни 2007 18:17


абе по сервизите не би трябвало да взимат повече от 50-60лв за тая операция
по-добре да не се занимава сам...


malak_gad
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот malak_gad » Пет 29 юни 2007 19:29


Ще види малко зор да закара "поостарял" зърнокомбайн в сервиз :)
Иначе цената за промиването само е около 150-200 лева, като ученик работих в един сервиз та знам цените. Поне при нас бяха така.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 29 юни 2007 19:51


е тооооо цени всякакви.... аз съм чувал и 400лв че и повече и всякакви врели некипели

в софия по сервизите промивката е 50-60 лв


malak_gad
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот malak_gad » Пет 29 юни 2007 21:14


В София може, много по-голям град, повече сервизи, повече конкуренция, по-ниски цени :) . В Пловдив е по-различно, свестните сервизи се броят на пръстите на едната ръка :) , и не работят евтино.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пет 29 юни 2007 21:50


Абе не трябваше ли и винтилите да се сменят или поне някаква приставка да се сложи?

като този например: Изображение
http://www.republicautosupply.com/subca ... l=111&sp=0


malak_gad
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот malak_gad » Пет 29 юни 2007 22:38


Няма нужда... Вентилите са различни за различните фреони само на външен вид, иначе вършат една и съща работа. Така ги правят за да не ти обърка някой "майстор" фреона и да ти зареди колата с нещо което не трябва. Вместо да ги сменяш може да си лепнеш лепенка някъде около двигателя с вида фреон, R134a, и тя върши същата работа като смяна на вентил :) . Ако някой ти разправя друго, значи просто се чуди как да ти вземе още пари :)


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Съб 30 юни 2007 19:20


Благодаря много за полезното инфо 8) Остана да почерпя :beer :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта