Драги колеги,
Реших да споделя опита си с ключа за вентилатора на парното на Passat 2, 1992 г. При работата му КЛЮЧЪТ ЗАГРЯВА. Това довежда до неговото стапяне и невъзможност да се ремонтира. Изглежда не е проектиран да издържа големия ток на вентилатора. Затова препоръчвам да се следи температурата на ключа, като се допира с пръст по време на работа. Ако загряването е леко - няма проблеми, но ако е силно - следва скорошна смяна! Аз реших проблема като монтирах подходящи релета за всички скорости. Това е добро решение но работата е доста трудна.
Привети
Загряване на ключа за пускане на вентилатора на парното
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Загряване на ключа за пускане на вентилатора на парното
Ключът загрява защото има голямо преходно съпротивление между контактуващите пластини за степените в него. Те са медни и като се зацапат и нагорят съпротивлението им нараства а ако знаеш отделяната мощност е равна на квадрата на съпротивлението по тока.
Така, че ако имате загряване в този ключ, преди той наистина да се стопи, просто го отворете /не е никак трудно/ и почистете медните пласти със спирт а ако се налага /силно загорели/ и с финна шкурка и проблема се решава.
Така, че ако имате загряване в този ключ, преди той наистина да се стопи, просто го отворете /не е никак трудно/ и почистете медните пласти със спирт а ако се налага /силно загорели/ и с финна шкурка и проблема се решава.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Колеги да споделя и моя опит . Ключът ми не само загряваше но и по някое време не работеха част от степените. След няколко отваряния, почиствяния и натягане ми омръзна и взех, че свалих внимателно две пъпки от контактор и ги запоих към медната пластина от двете страни където става контакта. Вече месец нямам проблеми при това няма загряване а пък си го ползвам постоянно щот е жега 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
dandan написа:Колеги да споделя и моя опит . Ключът ми не само загряваше но и по някое време не работеха част от степените. След няколко отваряния, почиствяния и натягане ми омръзна и взех, че свалих внимателно две пъпки от контактор и ги запоих към медната пластина от двете страни където става контакта. Вече месец нямам проблеми при това няма загряване а пък си го ползвам постоянно щот е жега
Най-доброто решение понеже и да се сложи нов никой не знае колко време ще изкара

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта