Загряване на ключа за пускане на вентилатора на парното

Техническа и сервизна информация за Passat
dms1
Мнения: 43
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Загряване на ключа за пускане на вентилатора на парното

Мнениеот dms1 » Нед 24 сеп 2006 18:50


Драги колеги,

Реших да споделя опита си с ключа за вентилатора на парното на Passat 2, 1992 г. При работата му КЛЮЧЪТ ЗАГРЯВА. Това довежда до неговото стапяне и невъзможност да се ремонтира. Изглежда не е проектиран да издържа големия ток на вентилатора. Затова препоръчвам да се следи температурата на ключа, като се допира с пръст по време на работа. Ако загряването е леко - няма проблеми, но ако е силно - следва скорошна смяна! Аз реших проблема като монтирах подходящи релета за всички скорости. Това е добро решение но работата е доста трудна.

Привети




Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Re: Загряване на ключа за пускане на вентилатора на парното

Мнениеот dmitko » Нед 24 сеп 2006 19:18


Ключът загрява защото има голямо преходно съпротивление между контактуващите пластини за степените в него. Те са медни и като се зацапат и нагорят съпротивлението им нараства а ако знаеш отделяната мощност е равна на квадрата на съпротивлението по тока.
Така, че ако имате загряване в този ключ, преди той наистина да се стопи, просто го отворете /не е никак трудно/ и почистете медните пласти със спирт а ако се налага /силно загорели/ и с финна шкурка и проблема се решава.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пон 02 юли 2007 10:45


Колеги да споделя и моя опит . Ключът ми не само загряваше но и по някое време не работеха част от степените. След няколко отваряния, почиствяния и натягане ми омръзна и взех, че свалих внимателно две пъпки от контактор и ги запоих към медната пластина от двете страни където става контакта. Вече месец нямам проблеми при това няма загряване а пък си го ползвам постоянно щот е жега :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 02 юли 2007 11:00


dandan написа:Колеги да споделя и моя опит . Ключът ми не само загряваше но и по някое време не работеха част от степените. След няколко отваряния, почиствяния и натягане ми омръзна и взех, че свалих внимателно две пъпки от контактор и ги запоих към медната пластина от двете страни където става контакта. Вече месец нямам проблеми при това няма загряване а пък си го ползвам постоянно щот е жега :)

Най-доброто решение понеже и да се сложи нов никой не знае колко време ще изкара ;)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта