Проблем с паленето - Решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Проблем с паленето - Решен

Мнениеот bobcho » Пон 02 юли 2007 18:22


Четох с търсачката, но намерих само 1 съвпадащо мнение с моя проблем и моля за помощ.

Сутринта тръгвам за работа, въртя на стартер и колата не иска да запали.Стартера си върти мотора без проблем.Свалих свеща на 1-ви цилиндър и искра няма.

Направи ми впечетление, че докато се опитвам да запаля оборотомера се движи хаотично.Не през цялото време докато въртя, но през 1-2 сек. се случва да помръдне.Релето което се намира най долу в дясно на таблото с предпазителите прещраква.

От известно време се случваше трудно да пали ( въртене в продължение на 4-5 сек. и чак тогава пали )


Капачката и палеца на делкото са сменени.

Последна промяна от bobcho на Сря 11 юли 2007 21:44, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 02 юли 2007 18:24


бобина,датчик на хол с това се изчерпвам


Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Мнениеот olele39 » Пон 02 юли 2007 18:27


Клеморед ще да е!


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пон 02 юли 2007 18:38


Имаш ли ток след бобината (искра на корпус)


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Пон 02 юли 2007 18:41


olele39 написа:Клеморед ще да е!

:да:
И аз мисля така :wink:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 02 юли 2007 21:01


lrlmodo написа:Имаш ли ток след бобината (искра на корпус)


Как да проверя без да прецакам бобината ???


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Отново - Проблем с паленето

Мнениеот radotom » Пон 02 юли 2007 23:29


bobcho написа:Свалих свеща на 1-ви цилиндър и искра няма.

Колегата не е дочел.
Нямаш!
bobcho написа:Релето което се намира най долу в дясно на таблото с предпазителите прещраква.

Провери го дали дава хубав контакт. Отвори го и виж дали не са нагорели пъпките

Уфффф...
Vaskoto1 нещо не го хареса как съм го написал стилистично... ама след сумати опити, така и не можах да го оправя както си трябва!
Пускам ти какво мислех да напиша по проблема с непаленето заедно с неговите коментари по творението ми!
radotom написа:......

Другото, за което искам да те помоля е да направи една рецензия на нещичко, което се опитвам да напиша в помощ на колегите. Става въпрос за темите за непалене.
Тъй като не е в отговор на нечий конкретен въпрос, а по-скоро нещо като обобщение, ще съм ти задължен за всяка една забележка!
Писах, писах и все не ми харесва нещо... а това е трета редакция вече! :(



Ето го;


Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...
Идеята ми е, че явно Хол-датчика работи, а след като вече сме установили, че веднага след бобината няма искра... то според мен няма какво друго да е, но това е основното, което се мъчех да преработя, а не се сещам как...
Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.

Дано на теб ти стане по-ясно! :lol:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 03 юли 2007 7:43


Ток от бобината има.Сега припалва колата, но пак не може да запали както трябва.По централния кабел има ток, но на 1-ви цилиндър отново няма.Ще правя пробника и ще тествам и Хол.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 юли 2007 9:21


Аааааа!
Е щом по централния кабел имаш сигнал, значи остават палец, капачка, кабел+лула, свещ.
Това, че капачката и палеца са нови, не е гаранция, че са читави. Пробвай със старите ( макар, че предполагам си пробвал, де!)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 03 юли 2007 9:24


bobcho написа:Ток от бобината има.Сега припалва колата, но пак не може да запали както трябва.По централния кабел има ток, но на 1-ви цилиндър отново няма.Ще правя пробника и ще тествам и Хол.


Колега, опитаи с други свещи или опитаи да направиш ресет, (ако вече не си го сторил). Виждал съм толкова ошашкан мономотроник, които нещеше така да дава изкра, че дори човека купи нова бобина и датчик на Хол, ама като незнае!


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 03 юли 2007 19:11


bobcho написа:Ток от бобината има.Сега припалва колата, но пак не може да запали както трябва.По централния кабел има ток, но на 1-ви цилиндър отново няма.Ще правя пробника и ще тествам и Хол.

Това предполагах - че проблемът може да не е в бобината, а след нея :wink:
Бобината не изгаря от горенаписаната проба :idea:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 03 юли 2007 22:02


Наравих си пробника и се захванах с измерванията по описаните от колегата radotom методи.

Изображение

Датчик на Хол -> мигане .... здрав
Комутатор -> постоянно светене .... здрав

Не знам какво ме накара, но свалих свеща на 2-ри цилиндър и тя имаше искра.Проверих и останалите, но само на 2-ри имаше искра.Върнах си старата капачка на делкото и .... опааа чудо, колата запали.

Извода: Капачката най вероятно не е за делко Дюселиер и затова не иска да пали.

Моля да не се заключва темата.Утре ще направя снимки и ще се опитам да обясня нагледно как стават измерванията.

Благодаря на всички "отзовали се" и най-вече на колегата radotom за подробните описания, които въппреки неговите опасения разбрах :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 05 юли 2007 19:02


Днес сутринта същата история.Въртя и няма палене.Сложих пак на централния кабел ... ток има.Бърз тест на Хол ... здрав.На свещите ... няма ток.Докато въртях на стартер отново оборотомера отчиташе и след 2 сек. беше на 3000 об.Релето на позиция 12 от таблото щракаше:

Изображение

(бялото реле под реле номер 21)

Прибрах се преди малко, взех ток от друга кола (беше ми паднал акумулатора ), върнах си стария палец и колата запали.Поработи 10 мин. и сложих чисто нов палец ( отново ) - > работи.

Та въпроса ми е: може ли тоз контролер да си прави гаври с мен и защо това реле и оборотомера пощуряват, когато се появи този проблем.
Не знам и аз вече какво е. :cry:


Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Мнениеот olele39 » Чет 05 юли 2007 19:32


Бобчо, когато завъртиш ключа и стартера върти (а колата не пали) продължават ли да светят лампите на маслото и спирачките?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 05 юли 2007 22:19


При мен светят само - вода, масло, алтернатор.Сутринта ми направи впечетление, че тези на маслото и температурата огаснаха при по-продължително въртене.При всички случай до сега стартера си върти.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 67 госта