Важна промяна в Закона за движение по пътищата!
Вкарай малко мисъл в този град
Какво да прави КАТ в София, за да има поне малко полза от него
Нека се опита да накаже чувството за безнаказаност, като на първо време вдигне неправилно паркиралите и скъса книжките на минаващите на червено
от Виктор Папазов
"Войната по пътищата" наистина няма да свърши с увеличаване на санкциите за шофьорите. Няма да бъде толкова жестока обаче, ако държавата и общините спрат с безхаберието и безотговорността и си свършат работата, за която ни харчат данъците.
Да погледнем данните за причините за катастрофите. Заради "превишена скорост" стават 0.2% от пътните произшествия. Заради "несъобразена скорост" стават 41% от произшествията или 205 пъти повече! С термина "несъобразена скорост"
КАТ просто си измива ръцете
за отказа да си върши работата. Като човек, който кара автомобил вече 30 години, ще се опитам да обясня какво се крие зад него:
- Дупки по пътищата - когато караш макар и с 40 км/ч и се блъснеш в друг автомобил в опита си да избегнеш дупка, която изведнъж е "изскочила" пред теб, вината е твоя и причината е в несъобразената скорост.
- Технически неизправни автомобили – когато караш с 80 км/ч при 90 разрешени и изведнъж пред теб изскочи някой или нещо и ти не успееш да спреш и се удариш, защото 25-годишният ти таралясник е с износени гуми и няма спирачки, това е несъобразена скорост.
- Непочистени пътища – когато трябва рязко да спреш и не успееш, защото улицата е потънала в педя кал от самосвалите на близките строежи, това е несъобразена скорост.
- Ниска квалификация на шофьорите – когато си си купил книжката и всъщност не можеш да караш и блъснеш някого, защото не знаеш какво да направиш в екстремна ситуация, това е несъобразена скорост.
Всичко това са примери за "несъобразена скорост". Това е причината за 41% от жертвите по пътищата. Ако премахнем причините за "несъобразената скорост", можем веднага да намалим с 41% и жертвите!
С ръка на сърцето, могат ли повече от 5% от вас, читателите да кажат поне един случай през последните 15 години, когато са видели
някакава полза от КАТ-аджия?
Да им е помогнал? Да ги е упътил? Да е застанал на място, където има дупка, за да ги предпази да не паднат в нея и да ги намерят напролет, като се стопи снегът? На мен поне не ми се е случвало. Ами онези симпатични момчета, които идват 2-3 часа, след като ги повикаш, че си ожулил вратата на някой колега, за да ти напишат протокол за застрахователя. Както и службата, която издава регистрационни номера и талони - всички елементи от системата КАТ са напълно безполезни.
Тогава защо плащаме данъци, които отиват за една група хора, които не знаят защо са на пътя? Те са там с едни светещи жилетки и палки не за да помагат, а да правят живота ни неприятен и гаден. Те се крият по храстите, за да ни засичат, че караме по-бързо от необмислените знаци. Някой да се е замислял, че през последните 30 години автомобилостроенето е напреднало, че 80 км в час с жигула и 80 км в час с нов мерцедес се две коренно различни неща?
Те никога не са там, когато някой минава на червено. Те никога не са там, където има нужда от тях. Тях няма да ги видите да спрат от движение някоя таратайка за това, че пуши като комините на "Кремиковци". Ама имало европейски норми за димност - кой го е еня. Ще ги видите обаче всяка сутрин по бул. "Патриарх Евтимий", например, как дебнат като ястреби завиващите от "Витошка" дали някой не говори по мобилния си телефон. И няма да ги видете да се обърнат и да разкарат направилно паркиралите коли точно зад тях.
Е, нека някой ми отговори - за какво ми е такъв КАТ? Извинете, но не искам да пилеете парите ми. Искам да получавам услугата срещу данъците, които плащам. Нали държавата е договор - ние плащаме данъци, а тя ни обслужва. Сигурността и реда по пътищата е услугата, която би трябвало КАТ да предоставя. ДА, ама Не, както обичаше да казва един известен журналист.
Настоящият КАТ е пилеене на пари. По-добре да го закрием и да използваме парите за друго. Или може би трябва да започнем истински диалог за това каква е функцията, която трябва да изпълнява тази служба?Ако наистина КАТ искат да си свършат работата и да си заработят заплатите, трябва сериозно да се замислят какво и как правят.
Ало, КАТ, стига сте хленчили,
че нямате правомощия и трябвало да се ожесточат санкциите срещу нарушителите. Защото както сте тръгнали, скоро ще поискате да разстрелвате на място превишилите скоростта.
Стига сте се жалвали, че София е задръстена от автомобили. Естествено, че ще е задръстена, след като никой не го е страх да кара кола без застраховка и в ужасяващо техническо състояние. Колко коли сте спрели от движение заради негодност, техническа неизправност или износени гуми?
Стига сте се жалвали, че неправилно паркирали хората. Преди няколко месеца, когато някакав помете рекламното табло пред магазина на "Палмерс" на "Витошка", колата му седя захвърлена две седмици, преди да я приберат. КАТ, паяци, скоби - глупости! Те вдигат и "оскобяват" само коли, от които могат да изкарат някой лев. Миналата зима на "Патриарха" едно ударено фордче седя 6 месеца, без никой да го пипне.
Стига сте се жалвали, че не се спазват правилата. Естествено, че няма да се спазват, след като самите вие карате, както ви дойде. Не вярвате? Ще ви заведа на поне три места да видите колегите си как карат в насрещното, как спират където и както си искат. Тогава защо се сърдите, че и другите го правят?
Стига съм критикувал. Това го може и прави всеки българин.
Предлагам нещо.
Нямам претенции, че откривам топлата вода. Просто заимствам от опита на амариканците. Знаете ли как е решен пробелмът с престъпността в Ню Йорк преди 20 години? Това е казус, който се учи в бизнес училищата в САЩ. Знам, че българските полицаи все още никой не ги праща на такива обучения, за разлика от сингапурските, затова ще им разкажа.
Всичко е просто, но изисква много постоянство. През 80-те години полицията в Ню Йорк решава, че трябва да се справи с престъпността, но не като ожесточава репресията, а с нещо много просто и банално. Започва ежедневна, уморителна и небляскава борба с "малката престъпност", с вандализма. Кампания, която не е за седмица или две, като операцията "светлина" преди няколко месеца, а за месеци и години. Логиката е много проста. За да пресечеш голямата престъпност, трябва да се справиш с малката. Да изкорениш чувството за безнаказаност у нарушителите. Затова си позволявам да предлажа няколко прости неща, които според мен, поне в София ще дадат резултат:
- Нека от утре катаджиите да престанат да се занимават с това кой говори по телефона и кара без колан. Нека да застанат пред всички многобройни строителни обекти в града и да започнат безкомпромисно да глобяват и спират от движение всички камиони, самосвали, багери, бетоновози и т.н., които калят, замърсяват и рушат и без това ужастната инфраструктура на София. Имат не само законово право, но и задължение да го правят.
- Нека пишат актове и отнемат свидетелствата на всички, които неправилно са паркирали или спрели в центъра на града. Бул. "Хр. Ботев" и "Ал. Стамболийски" са прекрасно място за начало. Там вече се паркира и спира във втора линя, независимо че има знаци "спирането забранено". Извинения от типа: включил съм аварийните, чакам някого, да не се приемат.
- Нека отнемат книжките на всички, които се движат или паркират по "Витошка", независимо че някои автомобили са с "буркани". Бурканите са им дадени да се движат безпрепятствено, когато службата им го налага, а не за да паркират и демострират неуважение към същите тези правила, които искат другите да спазват.
- Нека застанат на светофарите и започнат буквално да късат книжките на тези, които минават на червено.
- Нека започнат да спират от движение всички коли, които са в неизправно техническо състояние или без задължителната застраховка.
- Нека "паяците" вдигнат всички захвърлени и изоставени коли по централните улици на града.
- Нека поне за гореизброените нарушения станат безкомпромисни и спрат да взимат "за почерпка".
Само ако правят това, но всеки ден в продължение на една година, съм сигурен, че ще отчетат значително намаляване на произшествията и проблемите. Дори и да не постигнат нищо друго, макар че съм сигурен, че няма да е така, поне столицата ни ще стане едно приято и чисто място за живеене и движение.
РS. Г-н кмете, ако случайно КАТ решат да го направят, ще организирате ли измиването на улиците? Поне ще са чисти повече от един ден. А и избори идат...
PPS. Май заради изборите управляващите няма да искат да последват съвета...
Жалко. Можеше да живеем и по-добре.
http://zagrada.bg/show.php?storyid=354048url
Какво да прави КАТ в София, за да има поне малко полза от него
Нека се опита да накаже чувството за безнаказаност, като на първо време вдигне неправилно паркиралите и скъса книжките на минаващите на червено
от Виктор Папазов
"Войната по пътищата" наистина няма да свърши с увеличаване на санкциите за шофьорите. Няма да бъде толкова жестока обаче, ако държавата и общините спрат с безхаберието и безотговорността и си свършат работата, за която ни харчат данъците.
Да погледнем данните за причините за катастрофите. Заради "превишена скорост" стават 0.2% от пътните произшествия. Заради "несъобразена скорост" стават 41% от произшествията или 205 пъти повече! С термина "несъобразена скорост"
КАТ просто си измива ръцете
за отказа да си върши работата. Като човек, който кара автомобил вече 30 години, ще се опитам да обясня какво се крие зад него:
- Дупки по пътищата - когато караш макар и с 40 км/ч и се блъснеш в друг автомобил в опита си да избегнеш дупка, която изведнъж е "изскочила" пред теб, вината е твоя и причината е в несъобразената скорост.
- Технически неизправни автомобили – когато караш с 80 км/ч при 90 разрешени и изведнъж пред теб изскочи някой или нещо и ти не успееш да спреш и се удариш, защото 25-годишният ти таралясник е с износени гуми и няма спирачки, това е несъобразена скорост.
- Непочистени пътища – когато трябва рязко да спреш и не успееш, защото улицата е потънала в педя кал от самосвалите на близките строежи, това е несъобразена скорост.
- Ниска квалификация на шофьорите – когато си си купил книжката и всъщност не можеш да караш и блъснеш някого, защото не знаеш какво да направиш в екстремна ситуация, това е несъобразена скорост.
Всичко това са примери за "несъобразена скорост". Това е причината за 41% от жертвите по пътищата. Ако премахнем причините за "несъобразената скорост", можем веднага да намалим с 41% и жертвите!
С ръка на сърцето, могат ли повече от 5% от вас, читателите да кажат поне един случай през последните 15 години, когато са видели
някакава полза от КАТ-аджия?
Да им е помогнал? Да ги е упътил? Да е застанал на място, където има дупка, за да ги предпази да не паднат в нея и да ги намерят напролет, като се стопи снегът? На мен поне не ми се е случвало. Ами онези симпатични момчета, които идват 2-3 часа, след като ги повикаш, че си ожулил вратата на някой колега, за да ти напишат протокол за застрахователя. Както и службата, която издава регистрационни номера и талони - всички елементи от системата КАТ са напълно безполезни.
Тогава защо плащаме данъци, които отиват за една група хора, които не знаят защо са на пътя? Те са там с едни светещи жилетки и палки не за да помагат, а да правят живота ни неприятен и гаден. Те се крият по храстите, за да ни засичат, че караме по-бързо от необмислените знаци. Някой да се е замислял, че през последните 30 години автомобилостроенето е напреднало, че 80 км в час с жигула и 80 км в час с нов мерцедес се две коренно различни неща?
Те никога не са там, когато някой минава на червено. Те никога не са там, където има нужда от тях. Тях няма да ги видите да спрат от движение някоя таратайка за това, че пуши като комините на "Кремиковци". Ама имало европейски норми за димност - кой го е еня. Ще ги видите обаче всяка сутрин по бул. "Патриарх Евтимий", например, как дебнат като ястреби завиващите от "Витошка" дали някой не говори по мобилния си телефон. И няма да ги видете да се обърнат и да разкарат направилно паркиралите коли точно зад тях.
Е, нека някой ми отговори - за какво ми е такъв КАТ? Извинете, но не искам да пилеете парите ми. Искам да получавам услугата срещу данъците, които плащам. Нали държавата е договор - ние плащаме данъци, а тя ни обслужва. Сигурността и реда по пътищата е услугата, която би трябвало КАТ да предоставя. ДА, ама Не, както обичаше да казва един известен журналист.
Настоящият КАТ е пилеене на пари. По-добре да го закрием и да използваме парите за друго. Или може би трябва да започнем истински диалог за това каква е функцията, която трябва да изпълнява тази служба?Ако наистина КАТ искат да си свършат работата и да си заработят заплатите, трябва сериозно да се замислят какво и как правят.
Ало, КАТ, стига сте хленчили,
че нямате правомощия и трябвало да се ожесточат санкциите срещу нарушителите. Защото както сте тръгнали, скоро ще поискате да разстрелвате на място превишилите скоростта.
Стига сте се жалвали, че София е задръстена от автомобили. Естествено, че ще е задръстена, след като никой не го е страх да кара кола без застраховка и в ужасяващо техническо състояние. Колко коли сте спрели от движение заради негодност, техническа неизправност или износени гуми?
Стига сте се жалвали, че неправилно паркирали хората. Преди няколко месеца, когато някакав помете рекламното табло пред магазина на "Палмерс" на "Витошка", колата му седя захвърлена две седмици, преди да я приберат. КАТ, паяци, скоби - глупости! Те вдигат и "оскобяват" само коли, от които могат да изкарат някой лев. Миналата зима на "Патриарха" едно ударено фордче седя 6 месеца, без никой да го пипне.
Стига сте се жалвали, че не се спазват правилата. Естествено, че няма да се спазват, след като самите вие карате, както ви дойде. Не вярвате? Ще ви заведа на поне три места да видите колегите си как карат в насрещното, как спират където и както си искат. Тогава защо се сърдите, че и другите го правят?
Стига съм критикувал. Това го може и прави всеки българин.
Предлагам нещо.
Нямам претенции, че откривам топлата вода. Просто заимствам от опита на амариканците. Знаете ли как е решен пробелмът с престъпността в Ню Йорк преди 20 години? Това е казус, който се учи в бизнес училищата в САЩ. Знам, че българските полицаи все още никой не ги праща на такива обучения, за разлика от сингапурските, затова ще им разкажа.
Всичко е просто, но изисква много постоянство. През 80-те години полицията в Ню Йорк решава, че трябва да се справи с престъпността, но не като ожесточава репресията, а с нещо много просто и банално. Започва ежедневна, уморителна и небляскава борба с "малката престъпност", с вандализма. Кампания, която не е за седмица или две, като операцията "светлина" преди няколко месеца, а за месеци и години. Логиката е много проста. За да пресечеш голямата престъпност, трябва да се справиш с малката. Да изкорениш чувството за безнаказаност у нарушителите. Затова си позволявам да предлажа няколко прости неща, които според мен, поне в София ще дадат резултат:
- Нека от утре катаджиите да престанат да се занимават с това кой говори по телефона и кара без колан. Нека да застанат пред всички многобройни строителни обекти в града и да започнат безкомпромисно да глобяват и спират от движение всички камиони, самосвали, багери, бетоновози и т.н., които калят, замърсяват и рушат и без това ужастната инфраструктура на София. Имат не само законово право, но и задължение да го правят.
- Нека пишат актове и отнемат свидетелствата на всички, които неправилно са паркирали или спрели в центъра на града. Бул. "Хр. Ботев" и "Ал. Стамболийски" са прекрасно място за начало. Там вече се паркира и спира във втора линя, независимо че има знаци "спирането забранено". Извинения от типа: включил съм аварийните, чакам някого, да не се приемат.
- Нека отнемат книжките на всички, които се движат или паркират по "Витошка", независимо че някои автомобили са с "буркани". Бурканите са им дадени да се движат безпрепятствено, когато службата им го налага, а не за да паркират и демострират неуважение към същите тези правила, които искат другите да спазват.
- Нека застанат на светофарите и започнат буквално да късат книжките на тези, които минават на червено.
- Нека започнат да спират от движение всички коли, които са в неизправно техническо състояние или без задължителната застраховка.
- Нека "паяците" вдигнат всички захвърлени и изоставени коли по централните улици на града.
- Нека поне за гореизброените нарушения станат безкомпромисни и спрат да взимат "за почерпка".
Само ако правят това, но всеки ден в продължение на една година, съм сигурен, че ще отчетат значително намаляване на произшествията и проблемите. Дори и да не постигнат нищо друго, макар че съм сигурен, че няма да е така, поне столицата ни ще стане едно приято и чисто място за живеене и движение.
РS. Г-н кмете, ако случайно КАТ решат да го направят, ще организирате ли измиването на улиците? Поне ще са чисти повече от един ден. А и избори идат...
PPS. Май заради изборите управляващите няма да искат да последват съвета...
Жалко. Можеше да живеем и по-добре.
http://zagrada.bg/show.php?storyid=354048url
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Днес отново преглеждах промените в закона.
Това, което особенно изостри сетивата ми е :
"(1) При маловажни случаи на нарушения, които са установени в момента на извършването им, на мястото на нарушението може да бъде наложена глоба с фиш в размер до 50 лв. Издаденият за наложената глоба фиш трябва да съдържа следните данни: за самоличността на служителя, наложил глобата; за самоличността на нарушителя; за мястото и времето на нарушението; за нарушените разпоредби, за размера на глобата, която трябва да се заплати. Фишът се подписва от служителя, наложил глобата, и от нарушителя. Глобата се заплаща доброволно на място от нарушителя, след което му се дава екземпляр от фиша. Събраните суми от наложените глоби с фиш се отчитат ежедневно в съответните структурни звена към областните дирекции "Полиция"."
Текста намирисва интересно, май предполага при добро стечение на обстоятелствата благоприятна развръзка на случая, определен като "маловажен".
Коментара на Виктор Папазов, пуснат тук от One е много точен и може да се изпрати на КАТ и Кмета на София( http://zakmeta.dnevnik.bg/ ) за запознаване и прилагане в действие.
Това, което особенно изостри сетивата ми е :
"(1) При маловажни случаи на нарушения, които са установени в момента на извършването им, на мястото на нарушението може да бъде наложена глоба с фиш в размер до 50 лв. Издаденият за наложената глоба фиш трябва да съдържа следните данни: за самоличността на служителя, наложил глобата; за самоличността на нарушителя; за мястото и времето на нарушението; за нарушените разпоредби, за размера на глобата, която трябва да се заплати. Фишът се подписва от служителя, наложил глобата, и от нарушителя. Глобата се заплаща доброволно на място от нарушителя, след което му се дава екземпляр от фиша. Събраните суми от наложените глоби с фиш се отчитат ежедневно в съответните структурни звена към областните дирекции "Полиция"."
Текста намирисва интересно, май предполага при добро стечение на обстоятелствата благоприятна развръзка на случая, определен като "маловажен".
Коментара на Виктор Папазов, пуснат тук от One е много точен и може да се изпрати на КАТ и Кмета на София( http://zakmeta.dnevnik.bg/ ) за запознаване и прилагане в действие.
Stefan написа:One написа:...
Ей тва са катаджийте и ти сам го виждаш, а ми се заяждаш в другата тема какво може и какво не можеЩе ти кажа само едно - в България може всичко
![]()
![]()
не съм те заяждал бе колега,просто говориш небивалици, казах ти го 1,2,3 пъти ти не вдяваш !!! имаме си форумен адвокат - пичагата , нека ти каже може ли това така да се случи както си го описал
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
One написа:Stefan написа:One написа:...
Ей тва са катаджийте и ти сам го виждаш, а ми се заяждаш в другата тема какво може и какво не можеЩе ти кажа само едно - в България може всичко
![]()
![]()
не съм те заяждал бе колега,просто говориш небивалици, казах ти го 1,2,3 пъти ти не вдяваш !!! имаме си форумен адвокат - пичагата , нека ти каже може ли това така да се случи както си го описал
какво какво я разкажете, за КАТ ми е любимо да слушам
Pichaga написа:One написа:Stefan написа:One написа:...
Ей тва са катаджийте и ти сам го виждаш, а ми се заяждаш в другата тема какво може и какво не можеЩе ти кажа само едно - в България може всичко
![]()
![]()
не съм те заяждал бе колега,просто говориш небивалици, казах ти го 1,2,3 пъти ти не вдяваш !!! имаме си форумен адвокат - пичагата , нека ти каже може ли това така да се случи както си го описал
какво какво я разкажете, за КАТ ми е любимо да слушам
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 8&start=30
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
принципно ако е така случката, заради това че е взел 10 лв по данни подадени по телефона и после УВО, само заради това не би могло
ако е имал и други провинения може това да е преляло чашата и да е бил помолен да подаде рапорт за напускане
но само заради това ми се струва нереално, пък и е незаконно
подкуп не се доказва така...
ако е имал и други провинения може това да е преляло чашата и да е бил помолен да подаде рапорт за напускане
но само заради това ми се струва нереално, пък и е незаконно
подкуп не се доказва така...
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта