С твърди,или меки гуми колата е по-стабилна на завои?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen

(примерно по планински път)

с твърди
73
70%
с меки
31
30%
 
Общо гласове: 104
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 03 юли 2007 9:39


Въпросът е направо реторичен - когато гумата е по-мека при влизане в завой си представете какво и се случва. Принципно гумата трябва да бъде с налягането, с което е предвидена от производителя за точно този автомобил при точно такова натоварване. И във връзка с това, вижте на какво е подложена външната на завоя предна гума:

Изображение

Изображение

Ако е по-мека, най - малкото, което може да стане, е да се износи неравномерно. Най-лошото е, че със сигурност при такъв екстремен завой ще излезе от джантата и нататък изходът е ясен ...




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 юли 2007 9:39


myrshavija написа: с по-твърди(и като налягане и като смес).

Ако ги минеш към много твърди (та чак пластмасови) почват да се пързалят по пътя!
Но пък и прекалено меките се пързалят... само, че гумата по колата в/у оставащия по асвалта слой от нея mhihi


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Вто 03 юли 2007 10:31


Най-добрия вариант е по-твърди като налягане (но не прекалено) и по-меки като каучук (ама не зимни)! :wink:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Вто 03 юли 2007 10:44


Аз досега бегачка със меки гуми не съм виждал (визирам: WRC; F1 и т.н.) :D


Потребителски аватар
slavi777
Мнения: 68
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 15:47
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: EZ 1990
Местоположение: София

Мнениеот slavi777 » Вто 03 юли 2007 10:48


И аз мисля че самият каучук трябва да е по мек за да е по стабилна колата в завой.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 03 юли 2007 12:15


Колеги, мекият каучук се деформира при натиск, което води до нестабилност. Все пак търсим стабилност, а не максимално сцепление. И под "твърда смес" нямах пред вид пластмаса :D


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Вто 03 юли 2007 12:17


абе по средата и за сместа и за помпането :wink:


Ivani4
Мнения: 76
Регистриран на: Сря 31 май 2006 7:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Ivani4 » Вто 03 юли 2007 12:30


голям смяУ са смяУми!!!

меки!!! не твърди!!! .... абе посредата mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Вто 03 юли 2007 12:31


Пластмасови са изгорелите гуми и в повечето случай втората употреба, които са стояли доста дълго време някъде си... Ако всеки кара с чисто нови гуми, поведението и стабилността на колата ще са съвсем други :D


Ivani4
Мнения: 76
Регистриран на: Сря 31 май 2006 7:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Ivani4 » Вто 03 юли 2007 12:36


Stefan написа:Пластмасови са изгорелите гуми и в повечето случай втората употреба, които са стояли доста дълго време някъде си... Ако всеки кара с чисто нови гуми, поведението и стабилността на колата ще са съвсем други :D


Ами моите са чисто нови ZR17 със скоростен индекс 94Y и пак са като пластмасови? защо ли ? mhihi mhihi mhihi

Последна промяна от Ivani4 на Вто 03 юли 2007 12:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 03 юли 2007 12:42


Ivani4 написа:голям смяУ са смяУми!!!


Евалата бате, разкажи и на нас да се посмеем :twisted:


Ivani4
Мнения: 76
Регистриран на: Сря 31 май 2006 7:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Ivani4 » Вто 03 юли 2007 12:44


musura написа:
Ivani4 написа:голям смяУ са смяУми!!!


Евалата бате, разкажи и на нас да се посмеем :twisted:


чети от начало и задълбочено ...... :twisted: mhihi


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Вто 03 юли 2007 12:52


Абе пичове, първо малко се разровете, прочетете и тогава пишете.
Летните гуми, респективно спортните при ниски температури са твърди, но когато температурата се повиши при бързо шофиране гумата от повърхностния слой омеква, което води до по-добро сцепление с асфалта, но и до износване.
Не случайно гумите от F1 се подграяват предварително.
Зимните гуми са проектирани да са меки при много по нисък температурен диапазон, тогава когато летните са наистина като пластмаса.
Проблема им при спиране и завиване не е в меката смес а в конструкцията на ламелите , чиято роля е да захапва леда и снега, но води до по-ниска стабилност.

Относно налягането моето мнение е следното:
Налягането трябва да бъде както е специфирано за определения автомобил.
При ниско налягане се получава изкривяване на бордовете, което води до клатушкане на колата и намаляване на контактната площ, защото вече и борда опира в пътя.
Високото налягане също води до намаляване на контактната площ, защото гумата контактува само в средната си част.
Високото налягане може да помогне само при драг, според мен, защото тогава се намаля съпротивлението на гумата.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 03 юли 2007 13:08


не знам кво налягане требва да имам ,ама на 2.6 атмосфери завоя леко ми бяга а като са напомпени гумите на 3 атмосфери не мърда със същата скорост на същото място :lol: по заводски стоиности не е толкова ,ама......
даи ми колко трябва да е налягането на пасат с гуми 225.45.17 и ти доказвам веднага 4е с половин атмосфера отгоре е по добре от предписаното


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 03 юли 2007 13:46


niks76 :respect



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта