Купих преди година Пасат В4 TDI. Когато дойде от Германия беше с повреден заден десен датчик за ABS. Смених го с нов. Когато го сменях премерих всички датчици с омметър, преден ляв показваше 320 ома, останалите около 1,1килоома. 10 секунди след като запалих пак светна лампата за ABS-а.Беше се повредил предния ляв датчик.Приех го за нормално-все пак беше с доста по ниско съпротивление.След усилено търсене намерих подходящ втора ръка и го смених. Представете си какво ми беше учудването ми онзи ден когато при палене на колата пак светна лампата на ABS-а.Премерих и открих, че сега пък е изгорял преден десен датчик.
Въпроса е:
Някой имал ли е такъв случай?
Дали има и някаква друга причина, освен някакъв механичен проблем?Тъй като все пак този датчик представлява просто една намотка и при 1килоом доста напрежение трябва за да изгори.Отговора на втория въпрос е важен, защото вече не смея да слагам здрав датчик за да не се повреди пак.Надявам се на компетентни мнения.
Датчици за ABS на В4 повреди
- orgasmatron
- Мнения: 1333
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
- Автомобил: Passat B4 Syncro
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:

аз имах подобен проблем също с преден десен датчик, смених го и след няколко месеца отново същия датчик даде грешка, но после и като показание го имаше. уж АТЕ беше датчика но беше минал май покрай АТЕ
иначе е възможно да имаш прекъснат кабел. свали гумата и виж кабела който излиза от датчика
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Здравей, колега!
Ако прочетеш тази тема (само първото и последното мнение, другото е пълнеж
):
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
ще видиш, че бая съм го ял и аз с тия датчици.
Освен това по снимките ще видиш, че просто в датчика няма какво да изгори! Той представлява бобинка, на която даже не се пуска външно напрежение. Самоиндуцира се такова.
Всичките ядове идват от механични увреждания. Щом е втора употреба, напълно възможно е да е имало леки наранявания по корпуса или най-малко от сътресенията при свалянето да се е протъркала лаковата изолацийка на проводника.
Другото което е, е че май много често се къса оплетката на кабелчето (ако твоя датчик е с кабел с оплетка). Тогава е възможно малко като го мръднеш тя да контакува или не.
Във форума съм чел, че В4 е с куплунг на датчика също.
Провери той в какво състояние е, дали не се мърдат щифтовете му и те да окъсяват.
Снимката, която ще видиш е на заден датчик. Предните са със същото устройство, но липсва издадената напред работна глава (или по-точно- стърчи около 1 мм.)
Провери също дали не ти се опъва прекалено кабела в двете крайни положения нагоре- надолу на носача.
И накрая се увери, че предпазната ламарнка отвътрешната страна на диска си е там, така, че не се забучват камъчета, а и че прорезния диск не е крив и не трие по челото на датчика.
Успех!
Ако прочетеш тази тема (само първото и последното мнение, другото е пълнеж

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
ще видиш, че бая съм го ял и аз с тия датчици.
Освен това по снимките ще видиш, че просто в датчика няма какво да изгори! Той представлява бобинка, на която даже не се пуска външно напрежение. Самоиндуцира се такова.
Всичките ядове идват от механични увреждания. Щом е втора употреба, напълно възможно е да е имало леки наранявания по корпуса или най-малко от сътресенията при свалянето да се е протъркала лаковата изолацийка на проводника.
Другото което е, е че май много често се къса оплетката на кабелчето (ако твоя датчик е с кабел с оплетка). Тогава е възможно малко като го мръднеш тя да контакува или не.
Във форума съм чел, че В4 е с куплунг на датчика също.
Провери той в какво състояние е, дали не се мърдат щифтовете му и те да окъсяват.
Снимката, която ще видиш е на заден датчик. Предните са със същото устройство, но липсва издадената напред работна глава (или по-точно- стърчи около 1 мм.)
Провери също дали не ти се опъва прекалено кабела в двете крайни положения нагоре- надолу на носача.
И накрая се увери, че предпазната ламарнка отвътрешната страна на диска си е там, така, че не се забучват камъчета, а и че прорезния диск не е крив и не трие по челото на датчика.
Успех!
Благодаря на radotom за отговора.Аз също си падам електротехник.Първия датчик също като него съм го разглобил и видял от личен интерес разбира се.Разбрах му действието разбира се, но рещих че не си струва да се прави.Особенно след като намерих втората употреба - читав за 60лв.(което всъщност не са малко пари).Държа да поясня,че из горелите до тук датчици са оригиналните,т.е все са различни, а не един и същ.Проблема е, че датчиците са клеясали и при свалянето им почти ги разрушавам(на задния се наложи да свалям главина за да правя резба тъй като се счупи и болта за стягане).Прав е колегата, че причините са механични(и при двата се беше нарушил контакта между бобините и щифта за кабела на задния и щифта за крачето на куплунга на предния.
Не се бях сетил за допиране от диска.Пак Благодаря!
Когато намеря следващия датчик ще огледам всичко внимателно.
Сега съм по спокоен,защото вече се бях притеснил, че може нещо електронния блок да пуска някакво индуцирано високоволтово напрежение(макар че е надеждно замасен)
Не се бях сетил за допиране от диска.Пак Благодаря!
Когато намеря следващия датчик ще огледам всичко внимателно.
Сега съм по спокоен,защото вече се бях притеснил, че може нещо електронния блок да пуска някакво индуцирано високоволтово напрежение(макар че е надеждно замасен)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта