С твърди,или меки гуми колата е по-стабилна на завои?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen

(примерно по планински път)

с твърди
73
70%
с меки
31
30%
 
Общо гласове: 104
Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот peshoxx » Вто 03 юли 2007 14:06


znainainai написа:Аз досега бегачка със меки гуми не съм виждал (визирам: WRC; F1 и т.н.) :D

Колега,някога да си гледал F1 ?? Гледай тогава поне един старт,за да разбереш,че карат задължително с меки гуми и с твърди гуми на всяко състезание.И като не знаеш,недей ставай смешен! :lol:




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 03 юли 2007 14:10


той май говори за меки като налягане


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20289
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Вто 03 юли 2007 15:11


Конкретно за рали автомобилите.

Мишелин има няколко разноводности гуми за асфалт: N00 (N01) са от 0 до 20 градуса; N20 са от 15 до 35, а N30 са за големите жеги 30-45 градуса.

Рали автомобилите се карат с гуми напомпани около 1.8-2.2 атм. при загряли гуми 17". Автомобилите са около 1000 кг.

Незная дали това е така и за нормалните гуми, но според мен трябва да се спазва предписанието на производителя.

Аз обикновено ги помпам на 0.2 - 0.3 атм. повече от предписаното за да нямам проблеми с дупките.

А, и между другото, досега не съм пукал гума. Никога откакто съм шофьор.


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Вто 03 юли 2007 15:13


Ivani4 написа:
Stefan написа:Пластмасови са изгорелите гуми и в повечето случай втората употреба, които са стояли доста дълго време някъде си... Ако всеки кара с чисто нови гуми, поведението и стабилността на колата ще са съвсем други :D


Ами моите са чисто нови ZR17 със скоростен индекс 94Y и пак са като пластмасови? защо ли ? mhihi mhihi mhihi


Е па как разбра, че са ти пласмасови :don't worry


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Вто 03 юли 2007 16:01


нормалната кола е стабилна най-добре в заводските си параметри .... твърдоста на гумата се определя от загравянето на въздуха в нея и от там до нейната работна температура ...температури отгоре или отдолу на теза са непропъчителни .... някой писа, че стабилноста нямало общо със сцеплението ... ами точно това счепление е най важното то се обуславя от много неща най-вече от загряването на гумата и нейната работа с повърхността .... при състезателните коли това нещо се нарича грип ...той се определя от количеството отделена гума върху азфалта и от там и сцеплението
при горещо време се препоръчва гумата да е малко по-мека, като загрее да си дойде на нормалните параметри и обратно при студено
...принципно при по спортно каране предпочитанията са за по-твърди гуми /говоря за нормалена не състезателна гума/ за да държат по висока работна температура
незабравяйте че важен фактор за това е и окачването и настроиките му, но както знаете ние не караме по писти и на състезания затова си карайте колите със здраве и Фнимателно


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Вто 03 юли 2007 16:29


20vTurbo написа:
shenko написа:за да е стабина в завой възможно най-ниска и твърда :twisted:


Това е правилният отговор и съм изненадан колко хора отговориха грешно.

По-принцип здраво напомпаната гума е много по-чувствителна и дава възможност за по-прецизно управление.


не че разбирам, но следвам логиката, ама зе да става интересно :039:

Последна промяна от shenko на Чет 05 юли 2007 7:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Вто 03 юли 2007 16:43


peshoxx написа:
znainainai написа:Аз досега бегачка със меки гуми не съм виждал (визирам: WRC; F1 и т.н.) :D

Колега,някога да си гледал F1 ?? Гледай тогава поне един старт,за да разбереш,че карат задължително с меки гуми и с твърди гуми на всяко състезание.И като не знаеш,недей ставай смешен! :lol:

Точно за налягане става въпрос,а не за степента на твърдост на гумата и колега ти чети преди да пишеш кой ставал смешен.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Вто 03 юли 2007 17:18


Както писаха повечето колеги по-горе най-добре е гумата да си е от типа и с размерите препоръчани от производителя и напомпена с налягане според предписанията на производителя на автомобила. Само тогава гумата работи с оптимално сцепление и се износва равномерно.Когато се кара с по-малко напомпени гуми гумата се износва неравномерно,автомобила е по-нестабилен в завой,поради намалената странична устойчивост на гумата и нараства разхода на гориво.Прекалено напомпените гуми дават по-нисък разход на гориво ,но се износват неравномерно,основно в средната си част и автомобила отново е нестабилен поради по-малката работна площ и оттам по малкото сцепление с пътя.А въпроса със смеските на гумите има значение само за състезанията,където към гумите има изисквания главно за максимално сцепление в рамките на едно състезание и съответно се правят с по-твърди или меки смески според съответните условия за конкретното състезание.Гумите за масовите автомобили са като цяло компромис между сцепление-на мокро и сухо,в голям температурен диапазон ,комфорт на возене, съпротивление при търкаляне,шум при търкаляне ,пробег и всичко това на разумна цена. Така,че според мен смеските им трудно могат да се определят категорично като меки или твърди според критерия който се прилага към състезателните гуми,по-скоро е нещо по средата.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот peshoxx » Вто 03 юли 2007 23:59


znainainai написа:
peshoxx написа:
znainainai написа:Аз досега бегачка със меки гуми не съм виждал (визирам: WRC; F1 и т.н.) :D

Колега,някога да си гледал F1 ?? Гледай тогава поне един старт,за да разбереш,че карат задължително с меки гуми и с твърди гуми на всяко състезание.И като не знаеш,недей ставай смешен! :lol:

Точно за налягане става въпрос,а не за степента на твърдост на гумата и колега ти чети преди да пишеш кой ставал смешен.

Предните няколко поста бяха за твърдоста на гумата,така ,че се доизяснявай! Ако е така ,то извинявай.... :)


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 04 юли 2007 0:15


peshoxx написа:
znainainai написа:
peshoxx написа:
znainainai написа:Аз досега бегачка със меки гуми не съм виждал (визирам: WRC; F1 и т.н.) :D

Колега,някога да си гледал F1 ?? Гледай тогава поне един старт,за да разбереш,че карат задължително с меки гуми и с твърди гуми на всяко състезание.И като не знаеш,недей ставай смешен! :lol:

Точно за налягане става въпрос,а не за степента на твърдост на гумата и колега ти чети преди да пишеш кой ставал смешен.

Предните няколко поста бяха за твърдоста на гумата,така ,че се доизяснявай! Ако е така ,то извинявай.... :)


Ей го най-първият пост от човека който пусна анкетата:
тръба написа:Имам предвид атмосверите в гумите.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот peshoxx » Сря 04 юли 2007 15:01


То много различни работи се изписаха май..... :mrgreen:


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Сря 04 юли 2007 15:17


Vlad777 написа:Конкретно за рали автомобилите.

Мишелин има няколко разноводности гуми за асфалт: N00 (N01) са от 0 до 20 градуса; N20 са от 15 до 35, а N30 са за големите жеги 30-45 градуса.

Рали автомобилите се карат с гуми напомпани около 1.8-2.2 атм. при загряли гуми 17". Автомобилите са около 1000 кг.

Незная дали това е така и за нормалните гуми, но според мен трябва да се спазва предписанието на производителя.

Аз обикновено ги помпам на 0.2 - 0.3 атм. повече от предписаното за да нямам проблеми с дупките.

А, и между другото, досега не съм пукал гума. Никога откакто съм шофьор.
:да: И аз карам с малко по-напомпани гуми- точно колкото и ти! Само дето ползвам азот, за да избегна разликите в налягането от разширението на въздуха при загряване. :wink:
П.П. Не споменавай, че не си пукал гума, че да не те "натисне каръка"! :wink:


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Сря 04 юли 2007 15:22


Stefan написа:
Ivani4 написа:
Stefan написа:Пластмасови са изгорелите гуми и в повечето случай втората употреба, които са стояли доста дълго време някъде си... Ако всеки кара с чисто нови гуми, поведението и стабилността на колата ще са съвсем други :D


Ами моите са чисто нови ZR17 със скоростен индекс 94Y и пак са като пластмасови? защо ли ? mhihi mhihi mhihi


Е па как разбра, че са ти пласмасови :don't worry
Стефане, не го пляскай по темето- за да е със скоростен индекс Y трябва бая "пластмаса" да има за да устискат на натоварване при......... май 300км/ч или нещо такова :gruebel


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 04 юли 2007 15:27


какво се разбира под стабилна..
ако е маниера на колата да влиза в завой, тогава меката гума е може би идея по-добра, защото при огъване, увеличава контактната площ с пътя... НООО... тук има един неприятен момент, че каракасе може да не издържи на страничното усилие и да "клекне" тогава вече колата става неприятна.

По-напомпаните гуми от своя страна не позволяват на каракаса да подаде, но за сметка на това усилват вибрациите, които амортесьора трябва да поеме и времето, в което в/у гумата се оказва пълният натиск за който е конструирана колата е по-малко....

с две думи..
въпрос на стил на шофиране, на състояние на пътя и други субективни фактори....

лично за мен идеално напомпаната гума за дадена кола е тази която е пропоръчал производителя на автото...


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Сря 04 юли 2007 16:19


Би ли ми обяснил как при огъване на гумата се увеличава контактната повърхност с пътя? :shock Протектора контактува с пътя или...... :roll:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта