Проблема е следния.
При теста ми дава грешка - 3224.
Това е датчик-манометър за налягането на фреона,който се намира отпред на тръбата за ниско налягане.
При проверка на същия се оказа , че работи - ходих в Термокинг Русе .
Като включа климатроника да духа студено не се чува прищракване на компресора като не тръгват и перките отпред за охлаждане.Иначе на дисплея си отчита че работи - горещо духа , клапите се регулират.
Като се шунтира релето отпред за климатика компресора се включва и перките тръгват и духа студено но тогава самия модул за климатроника не действа - от панела го давам на OFF но компресора пак си е включен.
На дисплея си отчита външната температура.
Някъде ма съмнява да има нещо скъсан кабел или незнам.
Имал ли е някой подобен проблем?
Климатроник проблем
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник проблем
aminohus написа:Проблема е следния.
При теста ми дава грешка - 3224.
Това е датчик-манометър за налягането на фреона,който се намира отпред на тръбата за ниско налягане.
При проверка на същия се оказа , че работи - ходих в Термокинг Русе .
Като включа климатроника да духа студено не се чува прищракване на компресора като не тръгват и перките отпред за охлаждане.Иначе на дисплея си отчита че работи - горещо духа , клапите се регулират.
Като се шунтира релето отпред за климатика компресора се включва и перките тръгват и духа студено но тогава самия модул за климатроника не действа - от панела го давам на OFF но компресора пак си е включен.
На дисплея си отчита външната температура.
Някъде ма съмнява да има нещо скъсан кабел или незнам.
Имал ли е някой подобен проблем?
Следвам логиката ти - пускаш климатика и отчита че работи без да работи реално защото не пали компресора и перките.
След това шунтираш едно реле и всичко тръгва.
докато си шунтирал релето обаче не се гаси от копчето.
Мисля че ако си смениш релето всичко ще се оправи

Смени го това реле с друго и ако не тръгне да работи като хората премери на куплунга на колата за релето дали на двата извода за бубинката на релето (виж от самото реле кои са точно) има ли напрежение като пуснеш климата.Ако няма или това дето управлява релето е дало фира или има скъсан кабел до към релето.Също така предполагам си го направил ама виж да няма някой предпазител изгорял който да е за тази работа.
Успех!
Иначе предполагам е нормално да ти даде грешка в някой датчик за налягане защото като не тръгва компресора няма откъде да се появи това налягане

- aminohus
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кубрат
- Контакти:
Re: Климатроник проблем
zfa159 написа:aminohus написа:Проблема е следния.
При теста ми дава грешка - 3224.
Това е датчик-манометър за налягането на фреона,който се намира отпред на тръбата за ниско налягане.
При проверка на същия се оказа , че работи - ходих в Термокинг Русе .
Като включа климатроника да духа студено не се чува прищракване на компресора като не тръгват и перките отпред за охлаждане.Иначе на дисплея си отчита че работи - горещо духа , клапите се регулират.
Като се шунтира релето отпред за климатика компресора се включва и перките тръгват и духа студено но тогава самия модул за климатроника не действа - от панела го давам на OFF но компресора пак си е включен.
На дисплея си отчита външната температура.
Някъде ма съмнява да има нещо скъсан кабел или незнам.
Имал ли е някой подобен проблем?
Следвам логиката ти - пускаш климатика и отчита че работи без да работи реално защото не пали компресора и перките.
След това шунтираш едно реле и всичко тръгва.
докато си шунтирал релето обаче не се гаси от копчето.
Мисля че ако си смениш релето всичко ще се оправипонеже е нормално като е шунтирано релето да не може да го изгасиш от копчето както и е нормално да не иска да се пусне ако релето не бачка.
Смени го това реле с друго и ако не тръгне да работи като хората премери на куплунга на колата за релето дали на двата извода за бубинката на релето (виж от самото реле кои са точно) има ли напрежение като пуснеш климата.Ако няма или това дето управлява релето е дало фира или има скъсан кабел до към релето.Също така предполагам си го направил ама виж да няма някой предпазител изгорял който да е за тази работа.
Успех!
Иначе предполагам е нормално да ти даде грешка в някой датчик за налягане защото като не тръгва компресора няма откъде да се появи това налягане
Проблема е че на изводите на самоте реле не идва никакво напрежение при включване на климатроника отпред.
Предпазителите съм ги проверил всичките ама пак ще погледна да няма някъде скрит.
Мреси все пак ако има нещо ще пиша.
- aminohus
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кубрат
- Контакти:
Re: Климатроник проблем
Днеска сме проверили всички кабели и спойки по часта за климатроника.
Никъде няма проблеми и изгорели елементи.
само в блока за управление на клапите - 2 релета бяха с лоши спойки ( с това си оправих да духа в средата:) )
Но проблема остава с грешката на климатроника - 3224
Всичко сочи манометричния датчик отпред на тръбата.
Към него отиват 4 проводника единия е + а другите са вход-изход , за управление на други релета пък които тез релета управляват компресора и вентилатора отпред на радиатора.
като се подаде маса на едното реле което управлява перката и компресора , се включват отпред перките компресора заработва и си духа студено в купето ( но не се изключва отпред от панела)
Забелязвам че едната тръба която излиза отпред от радиатора и отива в компресора силно загрява за кратко време(усеща се парене чак) това нормално ли е за толкова кратко време , а другата тръба си е студена.
Незнам какво да правя - отивам при техник който се занимава със зареждане проверява за малко системата ( слага 2 маркуча към апаратурата си) и ми казва че проблема е в ел.инсталацията.
Никъде няма проблеми и изгорели елементи.
само в блока за управление на клапите - 2 релета бяха с лоши спойки ( с това си оправих да духа в средата:) )
Но проблема остава с грешката на климатроника - 3224
Всичко сочи манометричния датчик отпред на тръбата.
Към него отиват 4 проводника единия е + а другите са вход-изход , за управление на други релета пък които тез релета управляват компресора и вентилатора отпред на радиатора.
като се подаде маса на едното реле което управлява перката и компресора , се включват отпред перките компресора заработва и си духа студено в купето ( но не се изключва отпред от панела)
Забелязвам че едната тръба която излиза отпред от радиатора и отива в компресора силно загрява за кратко време(усеща се парене чак) това нормално ли е за толкова кратко време , а другата тръба си е студена.
Незнам какво да правя - отивам при техник който се занимава със зареждане проверява за малко системата ( слага 2 маркуча към апаратурата си) и ми казва че проблема е в ел.инсталацията.
- aminohus
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кубрат
- Контакти:
bobcho написа:Тръбата която отива към кондензатора ( радиатора отпред на климатика ) се загрява доста сериозно.Там фреона се втечнява и налягането е височко.Другата е за ниско налягане и трябва да е студена.
Е нормално ли е да загрява толкова бързо и наистина чак пари.
На други коли съм пробвал и е горещо пак но в нормални граници.
Но какво ще кажеш за другия проблем защо ми изписва тази грешка 3224.
А като подам импулс маса към едно от релетата ми тръгва и компресора и перката и всичко работи - духа си студено супер - само че не се управлява изключването на компресора от панела.
Ако го ползвам така - изведа бутон за ръчно включване дали би имало по нататак сериозна повреда?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Е нормално ли е да загрява толкова бързо и наистина чак пари.
На други коли съм пробвал и е горещо пак но в нормални граници.
Теорията гласи , че температурата на "тази тръба" пряко зависи от температурата на изпарение , което де факто е зависимост и от количеството на фреона или от евентуално работата на дроселиращия вентил..... което ще рече на по прост език, че ако имаш по малко фреон или позапушен филтър ( фреонов обаче ) или друго от този род, тръбата може да се загрява много по силно - прегряване на нагнетателната линия.... ама не може да каже без да се види - все пак ти не си професионалист и не може ш обективно да прецениш, така че най-вероятно си си добре ...

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], milench0 и 29 госта