кажете добро масло за скоростна кутия ?
- bat ranbo
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
кажете добро масло за скоростна кутия ?
трудно влизат 1 и 2 скорост през зимата и реших да сменя маслото. препоръчайте някакво и ми кажете какво количетво ми трябва.
За Вашите ръчни скоростни кутии на VW използвайте предписаните в книжката масла. Ако нямате такава, маслата трябва задължително да отговарят на GL-4 /по новите са GL4+ и GL4/5/, при липса на избор, но в краен случай- GL-5, и да са от вискозитетен клас SAE 90. По-добрият избор е SAE 80W-90, а най-добрият SAE 75W-90- последните обикновено са синтетични. Както при моторните масла, така и при трансмисионните VW има тип за моделите след 1997г. и те са G-50, 51 или 052. За по-старите модели те не са от такова значение. Тук искам да добавя и още нещо. Оказва се , че VW наливат масла G-50 на доста от моделите си много преди 1997г. Това са изключително качествени синтетични масла от класа SAE 75W-90, които обаче не могат да се намерят в търговската мрежа. Най-добрият им заместник са маслата имащи нормите VW 501.50. За сега съм виждал такива масла само на Кастрол и ВР. Честно казано имате ли 5 степенна кутия след 1990г. и ви се налага смяна на маслото, то трябва да бъде само от този вид за да нямате притеснения!
А типът на маслата е точно:
BP EnergeerSGX 75w-90 GL4/5 VW Norm501.50
Castrol TAF-X 75w-90 GL4/5 VW Norm501.50
А типът на маслата е точно:
BP EnergeerSGX 75w-90 GL4/5 VW Norm501.50
Castrol TAF-X 75w-90 GL4/5 VW Norm501.50
"...Вместимостта на скоростната кутия е 1.9 литра
Ако бъркам поправете ме"- няма скоростна кутия с такава вместимост- 2.2л -да, но истината е, че различните кутии имат различна вместимост, като се започне от 1.5л, мине се през 2.2л; 2.5л при тези със синхро и се стигне чак до 3.1л- тук не включвам автоматичните и обемите по диференциалите и раздатъчните кутии на синхрото. Просто трябва да се знае вида на кутията /или поне вида на мотора и степените на кутията/.
"...а в двигателя е Valvoline 15W40. май е добро нали?"- като цяло да, но темата за моторните масла е друга...?!
"....Хм... а какво ще кажеш за SAE 85-W-90? Какво ще стане ако сложа такова?"- темата за трансмисионните масла е също голяма. Масло с посочения вискозитет е като цяло подходящо за нашия климатичен район, горе долу е добро за старите кутии /и за да бъда по-точен-4 степенни/, както споменах по-горе, но само това нищо не ми говори. Важна е и, както също споменах, и класификацията му по АРІ. Истината обаче е, че с такъв вискозитет се препоръчва да работят предимно разни френски коли, които пък искат GL-5 по АРІ. Общо казано от този вискозитетен клас на нашия пазар обикновено са маслата от групировката Фина-Тотал-Елф, които почти нямат GL-4. На въпроса какво ще стане, ако се сложи такова масло- ами не зная, нищо по-лошо от това да вземе да включва по-трудно- особено зимата /в краткосрочен план/. В по-дългосрочен- обикновено най-напред тръгват синхронизаторите.
"...В момента имам някакъв Aral ама не знам дали е правилния модел и затова искам мнения..."- как да ти кажа дали е правилният избор след като и ти не знаеш какво има. Ще кажа само едно от немалкия си опит на всички- НЯМАТЕ ЛИ ПРОБЛЕМИ С КУТИИТЕ- СТИГА ДА ИМА НЕЩО В ТЯХ- НЕ ГИ ПИПАЙТЕ ЗА ДА НЕ СИ ОТВОРИТЕ ПОВЕЧЕ ГЛАВОБОЛИЯ!!!
БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО, ЧЕ МАЙ СЕ ЗАИГРАХ! УСПЕХ!
Тъй като пиша от друг комп. добавям едно 1 към името си, че не ми приема изпращането...!?
Ако бъркам поправете ме"- няма скоростна кутия с такава вместимост- 2.2л -да, но истината е, че различните кутии имат различна вместимост, като се започне от 1.5л, мине се през 2.2л; 2.5л при тези със синхро и се стигне чак до 3.1л- тук не включвам автоматичните и обемите по диференциалите и раздатъчните кутии на синхрото. Просто трябва да се знае вида на кутията /или поне вида на мотора и степените на кутията/.
"...а в двигателя е Valvoline 15W40. май е добро нали?"- като цяло да, но темата за моторните масла е друга...?!
"....Хм... а какво ще кажеш за SAE 85-W-90? Какво ще стане ако сложа такова?"- темата за трансмисионните масла е също голяма. Масло с посочения вискозитет е като цяло подходящо за нашия климатичен район, горе долу е добро за старите кутии /и за да бъда по-точен-4 степенни/, както споменах по-горе, но само това нищо не ми говори. Важна е и, както също споменах, и класификацията му по АРІ. Истината обаче е, че с такъв вискозитет се препоръчва да работят предимно разни френски коли, които пък искат GL-5 по АРІ. Общо казано от този вискозитетен клас на нашия пазар обикновено са маслата от групировката Фина-Тотал-Елф, които почти нямат GL-4. На въпроса какво ще стане, ако се сложи такова масло- ами не зная, нищо по-лошо от това да вземе да включва по-трудно- особено зимата /в краткосрочен план/. В по-дългосрочен- обикновено най-напред тръгват синхронизаторите.
"...В момента имам някакъв Aral ама не знам дали е правилния модел и затова искам мнения..."- как да ти кажа дали е правилният избор след като и ти не знаеш какво има. Ще кажа само едно от немалкия си опит на всички- НЯМАТЕ ЛИ ПРОБЛЕМИ С КУТИИТЕ- СТИГА ДА ИМА НЕЩО В ТЯХ- НЕ ГИ ПИПАЙТЕ ЗА ДА НЕ СИ ОТВОРИТЕ ПОВЕЧЕ ГЛАВОБОЛИЯ!!!
БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО, ЧЕ МАЙ СЕ ЗАИГРАХ! УСПЕХ!
Тъй като пиша от друг комп. добавям едно 1 към името си, че не ми приема изпращането...!?
косьо си е казал !
Задължително да е 75W90 марката не е от голямо значение, аз в моя сложих IGOL и нямах никакви ядове.
85w90 neslagaii
4ovekat deto obqsnqva na dalgo i na shiroko moga da sporq dosta s nego P
Parvo e v golqma greshka za frenskite koli PO4TI VSI4KI KARAT SAS 75W80/90 daje si ima spec. razrabotka za tqsh:))
mai ne si karal frenska kola ))
A mejdo drugoto za vas po dobre e (golf) 75w/90 ina4e skorostiie trudno vlizat a zimata nevazmojno:))
mdaaa ne se podlagvaite 4e poneje bila stara zatova po gasto maslo (tova ne e kamion) s ogromno iznosvaniq
aide sas zdrave pak se razrovete po ruskite saitove za golf ima kolkoto poiskash horata sa si napisali spored modela.....
Parvo e v golqma greshka za frenskite koli PO4TI VSI4KI KARAT SAS 75W80/90 daje si ima spec. razrabotka za tqsh:))
mai ne si karal frenska kola ))
A mejdo drugoto za vas po dobre e (golf) 75w/90 ina4e skorostiie trudno vlizat a zimata nevazmojno:))
mdaaa ne se podlagvaite 4e poneje bila stara zatova po gasto maslo (tova ne e kamion) s ogromno iznosvaniq
aide sas zdrave pak se razrovete po ruskite saitove za golf ima kolkoto poiskash horata sa si napisali spored modela.....
Никога няма да спра да се чудя на хора, които не могат да четат или не искат, но желанието им да кажат нещо- било то вече казано, било пък някоя глупост- или да обидят някого надделява над разума! Мислех в отговор да постна разни таблици, да копирам някои статийки и да преснимам съответните страници от техническите книжки, които имам /оригиналните от колите/, но съм сигурен, че този който живее за да се заяжда няма и тях да прочете, пък и каквото съм прочел с очите си съм го казал накратко! Ще кажа само: АМАН ОТ РЕНДЕТА, ДЕТО РОВЯТ НАВСЯКЪДЕ И ВЛИЗАТ ВЪВ ФОРУМИ, ДЕТО НЕ ИМ Е РАБОТАТА!!! ПОНЕ ДА СЕ БЯХА НАУЧИЛИ ДА ПИШАТ НА БЪЛГАРСКИ!!
- Tihon
- Мнения: 309
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Студград :D
косьо1 написа:"... На въпроса какво ще стане, ако се сложи такова масло- ами не зная, нищо по-лошо от това да вземе да включва по-трудно- особено зимата /в краткосрочен план/. В по-дългосрочен- обикновено най-напред тръгват синхронизаторите.
Zdrasti Радвам се да те прочета. A въпросът ми е: Колко дългосрочен план?... защото на мен миналата година ми сипаха Shell ,но сега ще ровя да разбера цифрите
mdaaa oste dove4era
аз не се заяждам още довечера ще ти сканирам книжките на пежо и ситруен и сте ти дам линк да ги погледнеш за маслото )
Определено не се заяждам просто пиша за да не обаркваш хората които не разбират и да се набутват с излишни пари заради това че ВСЯКАКВИ ХОРА ВЛИЗАТ ПО ФОРУМИТЕ И ПИШАТ ГЛУПОСТИ - както ти каза. аиде лека и полека
Определено не се заяждам просто пиша за да не обаркваш хората които не разбират и да се набутват с излишни пари заради това че ВСЯКАКВИ ХОРА ВЛИЗАТ ПО ФОРУМИТЕ И ПИШАТ ГЛУПОСТИ - както ти каза. аиде лека и полека
За Варадин: Спри с твойте Ситр"У"ени и Рендета, не ми абсолютизирай думите и не се хващай за нещо общо казано, защото тук говорим за GOLF и то за нашите по-стари модели!
За Евто: Здрасти пич! Нищо не мога да ти конкретизирам за "по-дългосрочния план", защото всичко е много специфично и зависи от конкретното състояние на кутията, но най-общо казано неподходящото масло, както по вискозитет- SAE- така и по изискуемото според вида зъбни предавки и вида на синхронизаторите качество по АРІ, води до проблеми в превключванията- някъде веднага, някъде по-късно. Но мисля, че твоят проблем е зависим и от механиката на лостовата система, както ти споменах мисля и по ICQ-то.
За Евто: Здрасти пич! Нищо не мога да ти конкретизирам за "по-дългосрочния план", защото всичко е много специфично и зависи от конкретното състояние на кутията, но най-общо казано неподходящото масло, както по вискозитет- SAE- така и по изискуемото според вида зъбни предавки и вида на синхронизаторите качество по АРІ, води до проблеми в превключванията- някъде веднага, някъде по-късно. Но мисля, че твоят проблем е зависим и от механиката на лостовата система, както ти споменах мисля и по ICQ-то.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта