Смяна гарнитурата на капака на Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Смяна гарнитурата на капака на Б3

Мнениеот megalodon » Пон 16 юли 2007 11:22


Смених си гарнитурата, обаче, като наместих всичко и стегнах яко гайките, погледнах към масата и видях, че съм забравил да сложа едно пластмасово такова дето се слага накрая (незнам за какво служи). Преди като отворех капачката виждах него, сега виждам чарколяците под него. Сега си карам така, но се чудя дали няма да има някакъв проблем?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 юли 2007 11:52


като за начало тея гайки не се стягат "яко" понеже гарнитурата се сплесква много,изметва се почва да тече или ако не протече и се намалява живота многократно.
Иначе тва пластмасовото е предпазител да не ти плиска масло от "чаркаляците " (клапаните и разпределителния вал) по самия капак и да не го набива по капачката.
Като ефект е възможно да почне да ти изкарва масло около капачката при по-интензивно каране иначе друг проблем практичеки няма.
Само зависи откъде ти излиза маркучето за картерните газове (дали е горе от този капак или е отдолу на двигателя) понеже ако и то излиза отгоре (при мен излиза до капачката и като гледам мотора ти е като моя) ще ти набива масло и в него и оттам в блока за моното и оттам в двигателя и ще го гори което не е полезно по ред причини и най-малката от тях е че ще си доливаш ;)
Успех!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 16 юли 2007 13:08


zfa159 написа:Иначе тва пластмасовото е предпазител да не ти плиска масло от "чаркаляците " (клапаните и разпределителния вал) по самия капак и да не го набива по капачката.

...тъй, тъй!
Друг проблем може да настъпи ако решиш при работещ мотор да погледнеш с едно око какво става под капака на клапаните mhihi mhihi
Резултата би трябвало да е този: :blueeye:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 16 юли 2007 13:10


Хайде сега още веднъж да я сложиш, тъкмо ще затвърдиш процедурата.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 16 юли 2007 13:50


аз и вчера на драго сърце бях решил да си го върна, където си е било, обаче 2 ши*ани гайки не искаха да се развият и аз за да не се ядосам да счупя всичко дето ми е пред очите реших да преустановя питите и да се посъветвам с вас. А, та как да ги развия, мамка им !!! Превъртат и това си е :evil: :evil: :evil:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 16 юли 2007 14:15


megalodon написа:Превъртат и това си е :evil: :evil: :evil:

Пуфффф...Кофти! :cry:
Пренатегнал си ги до скъсване на резбите и сега не можеш да върнеш 1/2 оборот назад!
Пробвай да подпъхнеш тънка отверка под тях и да ги повдигаш, докато се опитваш да развиваш. Дано захапе някоя резбичка!
Ама имай предвид, че тези шпилки най-вероятно трябва да се сменят, иначе заради нестягането им после от там може да ти сълзи масълце :(


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 16 юли 2007 14:26


няма как да пъхна нещо. По-точно няма къде. Незнам, ще взема да я закарам някъде някой друг да се мъчи, че аз нямам нерви.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 юли 2007 15:38


Водопроводен ключ - стискаш здраво шпилката и развиваш,после намираш същия размер в магазина за шпилки и режеш подходящо пърченце и завиваш новата.
Други варианти са отгоре да срежеш процеп с ножовка и с отвертка да я мъчиш или да я пили до квадрат и да я развиеш с гаечен ключ.
Друга алтернатива с която не е лошо да започнеш е да завиеш две гайки плътно една до друга и да хванеш с ключ само долната и да напънеш - следват два варианта - или ще се развие шпилката или ще се пре*бе резбата на шпилката на това място.
Успех!


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Пон 16 юли 2007 22:52


zfa159 написа:Водопроводен ключ - стискаш здраво шпилката и развиваш,после намираш същия размер в магазина за шпилки и режеш подходящо пърченце и завиваш новата.
Други варианти са отгоре да срежеш процеп с ножовка и с отвертка да я мъчиш или да я пили до квадрат и да я развиеш с гаечен ключ.
Друга алтернатива с която не е лошо да започнеш е да завиеш две гайки плътно една до друга и да хванеш с ключ само долната и да напънеш - следват два варианта - или ще се развие шпилката или ще се пре*бе резбата на шпилката на това място.
Успех!


Мда по някои от гореспоменатите начини трябва да станне.


П.С. И другия път по леко със стягането :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 юли 2007 22:57


scruc написа:
zfa159 написа:Водопроводен ключ - стискаш здраво шпилката и развиваш,после намираш същия размер в магазина за шпилки и режеш подходящо пърченце и завиваш новата.
Други варианти са отгоре да срежеш процеп с ножовка и с отвертка да я мъчиш или да я пили до квадрат и да я развиеш с гаечен ключ.
Друга алтернатива с която не е лошо да започнеш е да завиеш две гайки плътно една до друга и да хванеш с ключ само долната и да напънеш - следват два варианта - или ще се развие шпилката или ще се пре*бе резбата на шпилката на това място.
Успех!


Мда по някои от гореспоменатите начини трябва да станне.


П.С. И другия път по леко със стягането :D

Аз навремето на Фиат-а ми бяха болтове и като скъсах два да видиш как се научих набързо :)
Сетих се и още един метод - нали продават разни там дето сипваш в резбата и като стегнеш няма отвиване - вземи такова и намажи двете гайки с такова преди да ги завиеш плътно една за друга - вярно че после ще трябва да изхвърлиш гайките ама.....това да ти е проблема.
Успех!


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Пон 16 юли 2007 23:30


zfa159 написа:
scruc написа:
zfa159 написа:Водопроводен ключ - стискаш здраво шпилката и развиваш,после намираш същия размер в магазина за шпилки и режеш подходящо пърченце и завиваш новата.
Други варианти са отгоре да срежеш процеп с ножовка и с отвертка да я мъчиш или да я пили до квадрат и да я развиеш с гаечен ключ.
Друга алтернатива с която не е лошо да започнеш е да завиеш две гайки плътно една до друга и да хванеш с ключ само долната и да напънеш - следват два варианта - или ще се развие шпилката или ще се пре*бе резбата на шпилката на това място.
Успех!


Мда по някои от гореспоменатите начини трябва да станне.


П.С. И другия път по леко със стягането :D

Аз навремето на Фиат-а ми бяха болтове и като скъсах два да видиш как се научих набързо :)
Сетих се и още един метод - нали продават разни там дето сипваш в резбата и като стегнеш няма отвиване - вземи такова и намажи двете гайки с такова преди да ги завиеш плътно една за друга - вярно че после ще трябва да изхвърлиш гайките ама.....това да ти е проблема.
Успех!


Това нещо май се казваше ЛОКТАЙД но не съм 100% сигурен.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 юли 2007 23:31


То има различни (до нас в Бриколаж има поне 10-тина различни) и понеже не ми се е налагало незнам конкретна марка.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 16 юли 2007 23:43


А след като успешно ги развъртиш си купуваш гумена гарнитура с по-дълги шпилки и си готов! ;)


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 16 юли 2007 23:49


а наи лесно се развиват с хубав клю4-шестостенен


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 17 юли 2007 10:42


Добре сте описалиметодите но сте изпуснали една подробност.
Шпилките са лепени и има голяма вероятност да я скъса и да остане вътре.
Ваското1 го беше обяснил някъде как се свалят шпилките. Предварително трябва да се чукнат отгоре с чук, ама с умерен удар.
Това го разбрах след като карах на моята да и сменят гарнитурата с гумена и тези в сервиза неможаха да развият шпилките, аз направо се изненадах че не успяха, и бързо се навих да не пробват повече за да не ме боли глава. В последствие разбрах защо не са могли.Сега съм си с коркова но засега държи.
Сега е най-добре да вземеш да свалиш всички шпилки и направо взимаш гумена и слагаш, към нея си има шпилки. После пак трябва да ги залепиш шпилките с течен метал - поне така помня че беше писал Ваското 1.Ако искаш потърси трябва да има такава тема!!!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта