Мъча се аз с тея климатици ама ми трябва малко помощ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мъча се аз с тея климатици ама ми трябва малко помощ

Мнениеот zfa159 » Пет 20 юли 2007 13:43


Става дума за следното :
замислил съм се да си изпляскам в багажника един климатик (имам си джаджа за 220V до около 600-700W).
Обаче не ми е много ясно какъв точно тип климатик да използвам :
-спрях се на прозоръчен тип понеже са най-евтини ама не ми е ясно дали ще му пречи това,че външната около среда му е и вътрешна.
Също така гледах един тип в стария ми офис,който беше точно като табуретка и си седи на земята и е само едно тяло (не помня дали имаше отводител за горещия въздух).
Та се чудя ако си намеря такъв тип (незнам вторите как се казват) би трябвало да ми свърши работа или в най-лошия случай да иска отвеждане на горещи въздух навън което не е проблем (Пасат с коминче ;) )
Иначе ако може да се ползва прозоръчен и пак по някакъв начин да му отвеждам топлото (ако ще е необходимо) си купувам веднага за около 200лв :)
Благодаря!




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 20 юли 2007 15:33


Не може без външен въздух, то затова е "прозоречен", а не настенен. Ако просто го туриш в багажника не само няма да охлажда, ами даже ще топли заради загубите. :-)

Другите също имат отвеждане на въздуха, но при тях е малко по-удобно, че е като широк маркуч. Но са обемисти. Все пак ще е интересно да се види дали става, ако пробваш.

Също така имай предвид че повечето от тези преобразуватели 12->220 са за активен товар, а при климатиците е отчасти реактивен. В такъв случай полезната мощност на преобразувателя намалява доста и може да не стигне. Също тези 220V дето генерират, освен при много скъпите модели са правоъгълни импулси а не синусоида, което може да е проблем за много консуматори (вихрови токове и загряване на магнитопроводи и т.н.). При някой честотата не е 50Hz, което също може да е проблем, особено за двигателите.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пет 20 юли 2007 17:59


Абе пич не се занимавай с глупости, ще земеш да се запалиш с тия тоци, ако ставаше така лесно, всеки щеше да си бодне по 1 стаен климатик в багажника :lol:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пет 20 юли 2007 21:49


СЛагай две замразени литрови пластмасови бутилки под 90 градуса около мястото където смуче вентилатора и си готов за лятото. Един колега го беше предложил това пробвах го и СТАВА.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 20 юли 2007 22:09


С инвертор за 220в няма да стане :idea: понеже на климатика му трябва голям стартов ток (по-точно на компресора). С такъв инвертор трудно се подкарва малък хладилник, камо ли климатик :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 21 юли 2007 0:01


musura написа:С инвертор за 220в няма да стане :idea: понеже на климатика му трябва голям стартов ток (по-точно на компресора). С такъв инвертор трудно се подкарва малък хладилник, камо ли климатик :idea:

Ам всичко е много хубаво ама въпросния инвертор съм с го правил сам и му знам идеологията на работа и пределните възможности наизсуст.Работи изцяло със синусоидални импулси и мощността му е максималната мощност на трансформатора която е 900W ама съм го предвидил за не повече от 800 за да има в резерв.Вади 50Hz (със съвсем леки отклонения при индуктивен товар) и флекс работи перфкетно.
Проблема наистина е че харчи страшно много ток на 12V и сам по себе си е опасен за използване дълго време (при 600W консумация ако приема че няма загуби а то има ток-а на 12V ще е около 50A)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 21 юли 2007 0:43


Както и да е :) Първо, че ще имаш огромен проблем с тока, второ че няма как да монтираш климатика, освен да махнеш задния прозорец и да го сложиш там. Но в крайна сметка, защо да превръщаш бензина от тяга в електричество, като може да си монтираш автомобилен климатик и да си решиш проблема генерално :wink:


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Съб 21 юли 2007 11:04


Луди жаби ... Не се занимавай с глупости. По лесно ще ти излезе да смениш колата.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 21 юли 2007 12:08


Сега в тон на всеобщата генерация на идеи , нека кажа и аз :wink: Вземи го сложи в багажника , ама му измъкни кондензатора ( външната пита ) отпред до радиатора ...даже пред него .... после газ ..... студеното ти е в купето , а и се сдобиваш и с помощна система макар и малко проблематична : ако започне да ти загрява колата, включваш климата на топло и отваряш прозорците :wink: студа ще охлади въздуха , който влиза в радиатора и двигателя ще си помисли , че караш през есента ..на хладничко..... :lol: е малко ще ти стане по горещо в купето , ама нейсе - няма да си прегрееш двигателя никога... :D :D


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 21 юли 2007 12:12


mishu написа:Луди жаби ... Не се занимавай с глупости. По лесно ще ти излезе да смениш колата.


Да но тогава няма тръпка ;)


Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Мнениеот olele39 » Съб 21 юли 2007 18:06


Stenly написа:СЛагай две замразени литрови пластмасови бутилки под 90 градуса около мястото където смуче вентилатора и си готов за лятото. Един колега го беше предложил това пробвах го и СТАВА.

Стана ми интересно! можеш ли да обясниш нагледно?


Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Съб 21 юли 2007 18:09


мн старнни неща измисляте бе...


Потребителски аватар
saiman
Мнения: 678
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе!

Мнениеот saiman » Съб 21 юли 2007 23:01


Жегата действа на много хора :lol:


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 22 юли 2007 0:08


musura написа:С инвертор за 220в няма да стане :idea: понеже на климатика му трябва голям стартов ток (по-точно на компресора). С такъв инвертор трудно се подкарва малък хладилник, камо ли климатик :idea:


Абе може да стане ама трябва да се върже за контактната мрежа на тролейте :D :024:


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мъча се аз с тея климатици ама ми трябва малко помощ

Мнениеот kamus11 » Нед 22 юли 2007 10:53


zfa159 написа:Става дума за следното :
замислил съм се да си изпляскам в багажника един климатик (имам си джаджа за 220V до около 600-700W).
Обаче не ми е много ясно какъв точно тип климатик да използвам :
-спрях се на прозоръчен тип понеже са най-евтини ама не ми е ясно дали ще му пречи това,че външната около среда му е и вътрешна.
Също така гледах един тип в стария ми офис,който беше точно като табуретка и си седи на земята и е само едно тяло (не помня дали имаше отводител за горещия въздух).
Та се чудя ако си намеря такъв тип (незнам вторите как се казват) би трябвало да ми свърши работа или в най-лошия случай да иска отвеждане на горещи въздух навън което не е проблем (Пасат с коминче ;) )
Иначе ако може да се ползва прозоръчен и пак по някакъв начин да му отвеждам топлото (ако ще е необходимо) си купувам веднага за около 200лв :)
Благодаря!
ти някаква страшна глупост си решил да направиш .......само ще ти кажа че тия неща тежат около 50 60 кг ....а на татък нямя кво да коментирам



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта