относно компресор на климатик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

относно компресор на климатик

Мнениеот slav » Сря 25 юли 2007 16:33


Искам да задам един такъв въпрос. Дали някой знае дали компресора на климатика трябва да работи напълно безшумно? Питам защото ми направи впечатление следното нещо: при включен климатик изфорсирах няколко пъти колата до около 3000 оборота обаче от двигателния отсек, т.е. стоя точно върху мотора, после обаче изключих климатика и отново изфорсирах двигателя до същите обороти и ми направи впечатление че шума е една идея по-малко. Повторих упражнението и стигнах до извода че откъм компресора /или поне така ми се струва/ при работа си идва един такъв допълнителен леко изръмжаващ звук в унисон с оборотите които обаче може да се хване само от обороти 2 -3- хил. нагоре. Звука не е стържене, не е тропане , не е чаткане или нещо такова а точно като леко допълнително изръмжаване. В същото време в купето не може да се чуе, или поне не толкова че да се отдели от другите шумове. Иначе при работа на обороти или леко форсиране не се чува този допълващ звук. Климатика си работи нормално - поне за сега. Та въпроса ми е дали нещо тръгва да се сбъгва или това е нормално.




Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Сря 25 юли 2007 17:19


Не съм се заслушвал за такива шумове, но според мен е нормално. Компресора е със 7 бутала-колкото и да е безшумен, при движението на буталата трябва да се издава някакъв шум.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 25 юли 2007 19:08


Да и аз мисля че все пак е нормално да издава някакъв шум. Оригиналните компресори на VW са бутални и е нормално да има някаква разлика с и без него.
Моя е Ротационен и когато го ползвах също имаше промяна на звука при по високи обороти.
Сега вече ми писна да го правя и не се знимавам.
Имам един маркуч да се направи ама като знам как ще ми го направят и нямам мерак да го правя.


Потребителски аватар
kuban
Мнения: 238
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 13:53
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: bg

Мнениеот kuban » Сря 25 юли 2007 19:14


нормално е да е по шумно, спокойно.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 25 юли 2007 20:54


Наистина ли оригиналните са бутални :shock :? ?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 25 юли 2007 21:33


99 % са бутални :!: даже и 100 % бих казал , ама не съм видял всички :)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 25 юли 2007 21:36


Освен това, при включен климатик работи и перката на радиатора, която си е доста шумна :wink:


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 25 юли 2007 23:50


musura написа:Освен това, при включен климатик работи и перката на радиатора, която си е доста шумна :wink:

Определено не е от перката понеже звука се влияе от оборотите а перката работи или на 1-ва или на 2-ра степен, но дано е нещо нормално и досега да не съм му обръщал внимание. Всъщност то ще си покаже с времето но въпроса беше ако е проблемно да се хване по-рано и да се избегне по-скъп ремонт на компресора.


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Чет 26 юли 2007 5:25


Не се шашкай, как искаш компресор да не се чува. Застани у вас до хладилника и ако е компресорен ще видиш че ще го чуваш също :)
И аз мисля че на VW компресорите са бутални. Ама буталата мисля че са 5 и не са големи, да кажем около 20-25мм в диаметър. Лично аз предпочитам ротационните компресори пред буталните когато става въпрос за коли.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Чет 26 юли 2007 8:21


provigo написа:Не се шашкай, как искаш компресор да не се чува. Застани у вас до хладилника и ако е компресорен ще видиш че ще го чуваш също :)
И аз мисля че на VW компресорите са бутални. Ама буталата мисля че са 5 и не са големи, да кажем около 20-25мм в диаметър. Лично аз предпочитам ротационните компресори пред буталните когато става въпрос за коли.

аз съм визждал няколко различни. Всичките са 7 бутални.
Между другото има Голф3 с японски бутални компресори. Тях ги водят като най-добрите.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Чет 26 юли 2007 18:33


Багодаря за отговорите, ще се надявам наистина да е нещо нормално :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon и 53 госта