смяна на термостат

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
shr
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 25 май 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Костинброд

смяна на термостат

Мнениеот shr » Чет 26 юли 2007 18:07


Някой сменял ли е термостат на голф3 с климатик?




Потребителски аватар
SBobi
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp

Мнениеот SBobi » Чет 26 юли 2007 18:50


термостата си е термостат. Дали има климатик или няма мисля че няма значение за смяната на термостата! Иначе термостат си се сменя най - елементарно мисля че няма какво да объркаш ако малко разбираш от такива работи!
Защо ще сменяш термостата?


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Чет 26 юли 2007 19:25


Виж си температурния режим, пише го на термостата и го сменяш със същия. Смяната е лесна. Успех !!!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 26 юли 2007 19:46


Yonata написа:Виж си температурния режим, пише го на термостата и го сменяш със същия. Смяната е лесна. Успех !!!

Не е чак толкова лесна :wink: Сваля се помпата на хидравликата (ако има такава).Лесна е смяната само на двигател АБД.На другите си трябва канал.Освен това се източва антифриза.Не е чак толкова просто.Трябва и да се внимава да не се счупи някой пластмасов фланец.


Потребителски аватар
SBobi
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp

Мнениеот SBobi » Чет 26 юли 2007 20:56


andro_ написа:
Yonata написа:Виж си температурния режим, пише го на термостата и го сменяш със същия. Смяната е лесна. Успех !!!

Не е чак толкова лесна :wink: Сваля се помпата на хидравликата (ако има такава).Лесна е смяната само на двигател АБД.На другите си трябва канал.Освен това се източва антифриза.Не е чак толкова просто.Трябва и да се внимава да не се счупи някой пластмасов фланец.


Колега аз лично не съм сменял на мойта термостата но не съм обеден че се сваля помпата на хидравликата! Почти съм сигурен че не се сваля! какъв ще е тоя термостат при помпата незнам! поне при мен така като го гледам нямат нищо общо незнам как е при другите мотори не споря (лично мнение)!
Колкото до антифриза изтича малко не целия мисля че това не е проблем после колегата ще си досипе!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 26 юли 2007 21:22


На АБД и АБУ (погледнах,за да съм сигурен :lol: ),термостатът им е разположен в "таралежа" с многото фланци,който се закрепва за блока на двг-то и смяната не е трудна.

При другите мотори термостатът е закачен за водната помпа,водната помпа е под алтернатора,компресора на климатика и над помпата на хидравликата.Помпата на хидравликата пречи и затова се сваля,за да смени термостата.Не се откачат хидравличните маркучи,само се откача помпата :wink: .Компресорът на климатика не е необходимо да се пипа.


Потребителски аватар
shr
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 25 май 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Костинброд

Мнениеот shr » Чет 26 юли 2007 23:16


мерси за вниманието. сменям го защото отваря на 72-3 градуса и не неможе да си влезе в температурня режим!!!!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 26 юли 2007 23:36


Колега , не хич сложно.
1. дигаш на крик дясна предна + осигуровка
2. махаш дясна гума и защитната кора (горе има една спец. шайба която се развива с подходящ инструмент-напр. дълга отвертка)
3. демонтираш хидро- помпата , да виси на гумения маркуч ,осигури я с някаква тел да не се клати много , хидравлични магистрали не развивай!
3. над хидравликата ще видиш едно пластмасово коляно , под него се намира термостата
4. вадиш 2 винтчета махаш стария , по обратен ред монтираш нов
5.ОБЪРНИ ВНИМАНИЕ НА УПЛЪТНЕНИЕТО НА ТЕМОСТАТА ,обикновено в кутията има 1-2-3 модела, градусите на които отваря-87
ВАЖНО-забравих... преди всичко източи водата , най- лесно от долния маркуч на радиатора.
6.!!!за да извършиш действията по точка 3- ще се наложи да демон тираш и една алуминиева планка около генератора , ако имаш елементарни технически умения- ще се оправиш


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 27 юли 2007 8:28


shr написа:мерси за вниманието. сменям го защото отваря на 72-3 градуса и не неможе да си влезе в температурня режим!!!!

Ти провери ли си дали това са реални градуси или гледаш датчика на таблото!!!Ако следиш само него има голям риск да сбъркаш и да сменяш термостат без нужда.....или още по-лошо да се набуташ с някое менте и колата да почне да прегрява.....


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 27 юли 2007 9:04


emo-gar го е описал много точно.
На моята кола гледах и се изморих, така че ако не си мнооого сръчен иди на майстор.Ако пък нямаш канал, изобщо не се захващай.


Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Пет 27 юли 2007 9:23


K22 написа:emo-gar го е описал много точно.
На моята кола гледах и се изморих, така че ако не си мнооого сръчен иди на майстор.Ако пък нямаш канал, изобщо не се захващай.




:да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта