Ламбда сонда

Техническа и сервизна информация за Passat
svetli_78
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ламбда сонда

Мнениеот svetli_78 » Чет 23 юни 2005 11:40


Здравейте!
Горд собственик съм на VW-Passat-90 г. двиг.RP. Проблема ми е следния-адски голям разход на бензин!Може би над 20л/100км! На газ харчи нормално-13/100 в града извън 6-9/100 км.
Ходих на диагностика и ми казаха че няма реле за подгряване на ламбда сондата-наистина гнездото за това реле е празно! Реших да си купувам реле-ново от Бош ми казаха около 220 лв! :shock:
Може ли някъде да се върже подгревателната система на ламбда сондата?Примерно на релето за вкл. на бензиновата помпа? Когато мина на газ - помпата се изключва. Ще има ли проблем ако нагревателчето работи постоянно?

Предварително благодаря за отговорите Ви!




Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Ламбда сонда

Мнениеот yossarian » Чет 23 юни 2005 15:57


Отоплението на л.с. се включва когато се даде контакт. Идеята да го закачиш на горивната помпа е добра. Консумацията на отоплението на стандартна Бош ламбда сонда е около 40W. Смятам че ако не си много вързан в ръцете ще можеш да се оправиш сам с реле за 5 лв.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 23 юни 2005 17:00


hmmmm нямаше ли там някъф таймер за това отопление се чудя... gruebel


svetli_78
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот svetli_78 » Чет 23 юни 2005 23:02


и аз това се чудя дали няма таймер!
Щом релето е около 220 лв!
Ще чакам още отговори преди да пристъпя към действие!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 24 юни 2005 13:35


vaskoto1 написа:hmmmm нямаше ли там някъф таймер за това отопление се чудя... gruebel

Незнам конкретния модел какъв е. Ако се разсъждава логично ако има таймер, то той или забавя включването на отоплението докато дв. не стигне работна темп. (на студен дв. ECU задава 0.6 V и игнорира показанията на сондата) или ако сондата е раположена съвсем в началото на изпускателния колектор, изключва отоплението и след като двигателя загрее (тогава тя си нагрява от изг. газове), Мисля че и в двата случая няма да е проблем ако се направи да се включва заедно със запалването.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 24 юни 2005 20:00


по скоро ме навява на вариант 2-изключва подгряването след като колата загрее...
целта-
по малко натоварване на системите и агрегатите-алтернатор, инсталация...
удължаване живота на подгряването
може би ако сондата се прогрява изкуствено-температурните амплитуди по време на работа на мотора в различни режими на натоварване се уеднаквяват и по този начин влияеш зле на смесообразуването при прогрят мотор...

спекулирам само но ми се чини че има логика...

ако е 40 вата подгряването от друга страна-защо наистина са го решили по по сложния начин а не с обикновено реленце... gruebel lupe hmmmm


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пет 24 юни 2005 23:04


A защо изключвате възможността сондата да е без подгряване? Има М-Жетрони-ци комплектовани със сонда без нагревател. Но дори и да е с подгряване мисля, че няма отделно реле, а е вързана към релето на горивната помпа. svetli_78 ако сондата се намира направо върху изх. колектор и от нея излизат един или два кабела, следва, че фабрично е без нагревател, т. е. проблемът е другаде. (Може да е и в самата сонда, ако не са я проверили...).


svetli_78
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот svetli_78 » Съб 25 юни 2005 17:18


Здравейте!
От Ламбда сондата излизат два кабела, и двата са бели, разположена е точно след снадката на изходния колектор(на около 20-30 см преди завоя на тръбата).
Има и друго нещо, като застанеш под колата(в момента е на естекада) се чува едно "бръждене", което ме навежда на мисълта че изпуска от някъде!Възможно ли е от това да е причината за голямия разход на бензин?
Сега се загледах по добре и видях че са три кабела - 2 бели и един черен.Черния предполагам е за сигнала.

Последна промяна от svetli_78 на Съб 25 юни 2005 17:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Нед 26 юни 2005 21:51


Ами сондите с подгряване са за това .
Според от модела двигател и мястото и на монтаг изгорелите газове имат различна топлина ако сондата е на катализатора има и подгряване
на по старите коли е на колектора тояно преди лещата и нямат подгряване
на по новите всички сонди имат подгряване
това е направено с цел да се подаржа еднаква работна температура на сондата с цел по не инертно(стабилно) деиствие от неина страна


nikicar
Мнения: 67
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 10:02
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Aко имате нужда от смяна на ...

Мнениеот nikicar » Пон 27 юни 2005 8:51


Имам универсални сонди със1 или 2 жици -60лв.лв. ,със 3 жици -80лв. и със 4 жици също 80лв. ако на някой от вас са му необходими мога да му изпратя .Пишете на имейла adventurecarbg@abv.bg .имам във наличност .

Моля попълни си полето Местожителство в профила!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 28 юни 2005 12:09


svetli_78 написа:Здравейте!
От Ламбда сондата излизат два кабела, и двата са бели, разположена е точно след снадката на изходния колектор(на около 20-30 см преди завоя на тръбата).
Има и друго нещо, като застанеш под колата(в момента е на естекада) се чува едно "бръждене", което ме навежда на мисълта че изпуска от някъде!Възможно ли е от това да е причината за голямия разход на бензин?
Сега се загледах по добре и видях че са три кабела - 2 бели и един черен.Черния предполагам е за сигнала.

Добре че си видял и третия кабел, че бая се чудих о:)

Запали една цигара и обходи с нея възможните места, гарнитури, снадки и т.н. Ако има малко изпускане от колекторите ще го намериш къде е. Възможно е то да е причината нза високия разход. Т.е. вкарва въздух в изпускателния тракт, сондата да ва сигнал за бедна смес и ECU-то дава повече гориво.


VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VRX » Вто 12 юли 2005 14:03


На двг RP с Mono-Jetronic е монтирана ламбда сонда без подгряване (само с 1 проводник; корпуса е земя). Реле за подгряване не е необходимо. Ако обаче монтираш ламбда с 3 проводника, тогава ще ти е необходимо. Това реле получва сигнали от датчика на Хол чрез ел. блок на запалването и при обороти на 2300 изключва подгряването (температурата на изгорелите газове е достатъчна за нормална работа на сондата - около 650 гарадуса С). Това обяснава високата цена на релето.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта