Три вида бензин с рекордни цени
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ice___Cool написа:Lawyer написа:Изгледи няма, но рано или късно ще се усетят и по някакъв начин ще гледат да намалят огромната разлика в разходите, които се правят при каране на бензин и на газ. Това може да стане по няколко начина, от които само единият е повишаване на цените. И макар че вдигането на цената на газта би било лишено от всякаква логика, тъй като газта е отпаден продукт от синтеза на петрола, който така или иначе си го има и не е цел на производството, напълно е възможно и това да стане. Не вярвам обаче повишението да е огромно, ако решат да го направят. Другите начини са още по-ефективни - чрез повишаване на данъка за автомобили с газови уредби, чрез въвеждане на допълнителни такси за тях или чрез облагане на продажбата на пропан-бутана с допълнителни данъци или такси, които ще се калкулират в цената. Така пак ще спечели държавата. От нас.
За всичко си прав, но че газта е отпаден продукт не си. Т по тая логика и бензина 99 е отпаден продукт, ако гледаш от 95 гледна точка. Пък и какъв отпаден продукт е това което се харчи кат топъл хляб
Напротив напълно е прав. Целта на производството е гориво бензин нафта керосин и др. Когато няма търсене на горива и пазар респективно преработването се свива. Колочеството произвеждана газ намалява и ако има търсене цената се вдига. По всяка вероятност това е и логиката на по-скъпата газ през зимния период. И ако течните горива все пак могат да се складират то складирането на по-големи количества пропан бутан е икономически необосновано. Ако за пропан бутана няма пазар просто трябва да се изгаря на върха на комина на комбината за да не замърсява околната среда. Ако за асвалтът няма пазар също трябва да се складира някъде като отпаден продукт.
Ще ти дам идруг пример в дърводелските цехове стружките и стърготините са отпаден продукт. Факт е обаче че от този отпаден продукт се правят ПДЧ плоскости или най-малкото се пакетират и продават на хората с хамстери и морски свинчета.
- Ice___Cool
- Мнения: 398
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
silent написа:Ice___Cool написа:Lawyer написа:Изгледи няма, но рано или късно ще се усетят и по някакъв начин ще гледат да намалят огромната разлика в разходите, които се правят при каране на бензин и на газ. Това може да стане по няколко начина, от които само единият е повишаване на цените. И макар че вдигането на цената на газта би било лишено от всякаква логика, тъй като газта е отпаден продукт от синтеза на петрола, който така или иначе си го има и не е цел на производството, напълно е възможно и това да стане. Не вярвам обаче повишението да е огромно, ако решат да го направят. Другите начини са още по-ефективни - чрез повишаване на данъка за автомобили с газови уредби, чрез въвеждане на допълнителни такси за тях или чрез облагане на продажбата на пропан-бутана с допълнителни данъци или такси, които ще се калкулират в цената. Така пак ще спечели държавата. От нас.
За всичко си прав, но че газта е отпаден продукт не си. Т по тая логика и бензина 99 е отпаден продукт, ако гледаш от 95 гледна точка. Пък и какъв отпаден продукт е това което се харчи кат топъл хляб
Напротив напълно е прав. Целта на производството е гориво бензин нафта керосин и др. Когато няма търсене на горива и пазар респективно преработването се свива. Колочеството произвеждана газ намалява и ако има търсене цената се вдига. По всяка вероятност това е и логиката на по-скъпата газ през зимния период. И ако течните горива все пак могат да се складират то складирането на по-големи количества пропан бутан е икономически необосновано. Ако за пропан бутана няма пазар просто трябва да се изгаря на върха на комина на комбината за да не замърсява околната среда. Ако за асвалтът няма пазар също трябва да се складира някъде като отпаден продукт.
Ще ти дам идруг пример в дърводелските цехове стружките и стърготините са отпаден продукт. Факт е обаче че от този отпаден продукт се правят ПДЧ плоскости или най-малкото се пакетират и продават на хората с хамстери и морски свинчета.
Абе хора, това дето гори на върха на комина въобще не е пропан-бутан
Нали ако беше отпадък нямаше да му се плащат данъци/мита, а щеше държавата и производителите да насърчават изгарянето му - един вид отърваваш ги от боклука - за спарвка виж фирам Волф
- malcho
- Мнения: 288
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 14:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
@silent
Няма да цитирам, защото се препълва страницата с цитати, но да се твърди, че ПБ е отпадъчен или страничен продукт е нелепо. В този смисъл намирам поста на Ice___Cool за доста точен и обобщаващ. Относно цените и търсенето и предлагането - как можеш да обясниш факта, че в разгара на летния сезон (когато търсенето/потреблението на ПБ е най-голямо), цената дълго време остава непроменена. Факт е, че върху цените влияят много фактори, на които ние в БГ не можем да влияем.
Относно намесата на държавата в определянето на цената на газта (в същност май е по-правилно да се казва газа/ът -м.р.) мисля, че това не бива да се случва - много по-екологични са автомобилите с газови уредби, пък и това е "социалното" гориво. По скоро увеличението ще дойде под натиска на петролните компании (печалбата от горивата е много по-голяма отколкото от ГПБ).
Няма да цитирам, защото се препълва страницата с цитати, но да се твърди, че ПБ е отпадъчен или страничен продукт е нелепо. В този смисъл намирам поста на Ice___Cool за доста точен и обобщаващ. Относно цените и търсенето и предлагането - как можеш да обясниш факта, че в разгара на летния сезон (когато търсенето/потреблението на ПБ е най-голямо), цената дълго време остава непроменена. Факт е, че върху цените влияят много фактори, на които ние в БГ не можем да влияем.
Относно намесата на държавата в определянето на цената на газта (в същност май е по-правилно да се казва газа/ът -м.р.) мисля, че това не бива да се случва - много по-екологични са автомобилите с газови уредби, пък и това е "социалното" гориво. По скоро увеличението ще дойде под натиска на петролните компании (печалбата от горивата е много по-голяма отколкото от ГПБ).
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Всеки има право на мнение и то ангажира само него - относно това кое какъв продукт е. За рода на думата "газ": когато се употребява със значение "газ за битови нужди", думата е от женски род и при членуване става "газта". В други случаи, например газовете-бойни отровни вещества като "зарин", "газ" се употребява в мъжки род. Ако искате да спра с лекцията, че взех даже да се изнервям. За цените - само гледайте.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Maлко офф, ама как се получават горивата (и не само) от нефта:
(copy-paste от ICQ-то)
подлагаш нефта като го изкопаеш на обработка и от него се получават:
1. газове - отпадни
2. пропан бутан
3. авиационния
4. бензин фракции
5. дизелова фракция
6. гудрон на 500 С
те от своя страна се обработват -подлагат се на вторична обработка и от там се получават масла бензин дизел и другите парафин церезин битум. при вторичната обработка се отделя също газ.
Извод - Пропан-бутанът НЕ е отпаден продукт. Колкото до покачването на цената на газта през зимата, все си мисля, че е повече заради битовата газ (а те все пак - битова-автомобилна - от едно място идват).
(copy-paste от ICQ-то)
подлагаш нефта като го изкопаеш на обработка и от него се получават:
1. газове - отпадни
2. пропан бутан
3. авиационния
4. бензин фракции
5. дизелова фракция
6. гудрон на 500 С
те от своя страна се обработват -подлагат се на вторична обработка и от там се получават масла бензин дизел и другите парафин церезин битум. при вторичната обработка се отделя също газ.
Извод - Пропан-бутанът НЕ е отпаден продукт. Колкото до покачването на цената на газта през зимата, все си мисля, че е повече заради битовата газ (а те все пак - битова-автомобилна - от едно място идват).
- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Айде пак...
Взето от http://novini.dir.bg/LISTS/iz_news_last ... 699096.php
мамицата ви мръсна педераси скапани
Взето от http://novini.dir.bg/LISTS/iz_news_last ... 699096.php
ЛУКойл увеличава от утре, 7 юли, заводските цени на петролните продукти.
При А-92 Н цената се вдига с 2,87% от 1415,40 лв. на 1455,98 лв. за 1000 литра. Бензин А-95 Н се увеличава с 2,93% от 1431,86 лв.на 1473,86 лв. за 1000 литра. Цената на бензин А-98 Н се покачва с 2,77% от 1462,43 лв. на 1502,89 лева за 1000 литра. Дизелът поскъпва с 1,79% от 1461,02 лв.на 1487,15 лв.за 1000 литра. Цената на газьола се увеличава с 1,89% от 1399,36 лв.на 1425,83 лв.за 1000 литра. Котелното гориво поскъпва с 6,10% от 590,40 на 626,40 лв.за тон. При пропан бутана увеличението е с 3,05% от 1182,00 на 1218,00 лв. за тон.
мамицата ви мръсна педераси скапани
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта
Според мен думата газ си е в мъжки род, независимо дали е отровен или за бита, но просто сме свикнали да я членуваме неправилно в ж.р.