Добре де ние това го дъвкаме тук цяла зима за зимните гуми които трябва да са по-тясни от летните ... има ли още някой на който да не му е ясна тази тема?
Колеги,при теста става дума за комфорта.Тезата е че при широките гуми бордът е нисък и возията е твърда. Колкото по висок е бордът толкова по-"мека" е гумата и по-способна на по-дълбоки еластични деформации, които всъщност поглъщат ударите от настилката.Именно това прави комфорта по -добър при по-високопрофилни гуми. И тъй като широките гуми обикновено са с нисък борд ,те предполагат по-твърда возия.
OFF/Да но каква разлика има по завоите с нископрофилните ... Като искам мека и безшумна возия ще си взема Mercedes Няма безшумна гума на павета и спасяваща при несъобразена скорост )))
Айде аз да оспоря изказаното от тестовете и колегата в началото като давам само примери а вие обяснявайте :
1 Преди с гуми Yokohama A539 185/60/14 - Спира перфектно в сухо и мокро
- Шуми по пътя
- Стабилна
2 Сега с гуми Мишелин модел .......195/55/15
- Спира почти толкова добре
- Шуми доста по малко - Малко по нестабилна
- Вози доста по комфортно отпреди и неравностите по пътя не се осещат в сравнение от преди
П.с Разликата в външния диаметър е около 4 милиметра за 15 цола гумите
Според това което аз установих (размяната я правих преди около 20 дни) горенаписаното НЕ Е ВЯРНО ЗА КОМФОРТНОТО ВОЗЕНЕ