Помпата виеше отдавна, силно и дразнещо но тъй като карам на газ не й обръщах особено внимание. В крайна сметка обаче колата почти спря да върви на бензин (работеше само на празен ход и при малко натоварване). Та снощи се захванах да решавам проблема. Става дума за пасат 1.8 моно.
Първо проверих лесните неща (датчици, потенциометър, инжектор, ресет на компа) - всичко беше ОК. Отворих и регулатора на налягането - прекрасен си беше. Остана помпата, както и очаквах.

Измъкнах я от резервоара (потопяема, VDO) и видях че цедката отдолу през която смуче беше така яко затлачена, че пластмасовата кръстачка дето я подпира се беше счупила от ваккума на помпата. Бая зор е видяла помпичката. Явно това беше причината да не достига гориво. Цедката се изчисти много трудно, с киснене с коресилин, търкане с четка за зъби и т.н. 1 час си играх поне.
Забелязах че и вътре в помпата се влачат някакви боклуци и я разглобих. Оказа се че е имало (явно) 3 гумени демпфера, които по някаква причина са се разложили и са се превърнали в гадна лепкава каша която адски трудно изчистих - 1 кило коресилин отиде. Освен че се чистеше трудно, но и разяждаше ръцете. Вътре имаше и още една затлачена цедка. В крайна сметка прецених че и без демпферите ще си работи и я сглобих и монтирах.
Резултат:
Виенето драстично намаля. Пак го има но се чува само на празен ход и то ако е тихо и се заслушаш. И което е по-важно колата отново работи на бензин и то съвсем добре.
Та това го написах като съвет - колеги, преди да се изръсите с 3-цифрена сума за нова помпа - проверете дали едно банално чистене на цедката на старата няма да реши проблема. Даже мисля че си заслужава чисто профилактично човек да провери цедката купувайки кола на старо. Сега съжалявам че не проверих помпата преди години...
