Антифриз за Vento

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
katri71
Мнения: 163
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 7:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Антифриз за Vento

Мнениеот katri71 » Вто 14 авг 2007 11:08


Колеги знам,че много се е изпасало по темата, но ровейки с търсачката и четейки от тема на тема ми писна да се ровя,защото и времето е кът де:),така че реших да питам направо, Вас знаещите:
Наскоро взех едно Vento 1.8 mono ABS и правейки теста с хладилника установих че антифриза ми е доста разреден,защото замръзна при теста.
Затова реших да го подсиля с концентрат-антифриз от този дето му дават да се разрежда с дестилирана вода, май в съотношение 1:2 или 1:3.
Та идеята ми е да си купя 2-3л. концентрат за да подсиля антифриза в системата, защото не искам да сменям всичкиа антифриз, за целта обаче трябва да източа 2-3л от охладителната с-ма за да се освободи място за новия антифриз, та въпросите ми са следните:
1.Какъв антифриз-концентрат да ползвам според вас-съществуващия е с лекосинкав цвят и е наливан в Германия от предишниа собственик, има ли опасност ако се смесят две различни марки антифриз да стане някаква реакция,така както при смесване на различни масла има опасност да се пресече маслото?Препоръчват ми да си купя антифриз от OMV бензиностанциите,те продавали на литър немски антифриз с добро качество - така ли е?
2.Няма ли друг начин да се източи 2-3л. антифриз от охладителната система на тази кола освен с разединяване на маркуча излизащ от изхода на радиотора,там дето е термостата?
То,че няма пробка на радиатора - това е явно,ама няма ли пробка за източване на водата от блока например, изобщо ако може по някакъв друг начин да се източи 2-3л охладителна течност,така че да се спася за момента без да разкачам водното съединение ще е добре дошло.
Едно време на Лада-та като вкарам едно маркуче в радиатора през гърловината на капачката на радиатора и си източвах по класическиа начин(както се точи бензин от резервоара) 3 литра антифриз спокойно,а сега тези немци как може да не сложат капачка на радиатора и пробка за изтакване на антифриза - направо не доумявам?




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 14 авг 2007 11:13


абе по смело бе не си купил майбах а 15 годишен дроб...зимаш тръбен ключ махаш някоя скоба изливаш вода...доливаш антифриз и си на 6...аз лично бих сменил и промил всичко...като така или иначе се налага....


katri71
Мнения: 163
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 7:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri71 » Вто 14 авг 2007 11:21


Е па точно за това не искам да развивам скоба, защото както ти казваш на "15годишен дроб"като му свалиш скобата на водното съединение нищо чудно да се наложи да смениш и цялото съединение после(защото с годините гумата старее и се напуква), след това и другата скоба трябва да смениш а току виж междувременно излязло и нещо друго.Все трябва да има и по-безболезнен начин да се свърши тази работа - без да се свалят скоби,маркучи и там. подобни


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 14 авг 2007 11:22


katri71 написа:Е па точно за това не искам да развивам скоба, защото както ти казваш на "15годишен дроб"като му свалиш скобата на водното съединение нищо чудно да се наложи да смениш и цялото съединение после(защото с годините гумата старее и се напуква), след това и другата скоба трябва да смениш а току виж междувременно излязло и нещо друго.Все трябва да има и по-безболезнен начин да се свърши тази работа - без да се свалят скоби,маркучи и там. подобни


смело бе...нищо им няма нито на маркучите нито на скобата...не го мисли толкова слизай свършвай работата спокойно...


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Вто 14 авг 2007 21:53


Ако пък все пак държиш да минеш само с доливане без разкачане на системата можеш да вземеш някоя голяма пласмасова спринцовка и да изсмучеш това което е в ръзширителния съд. После доливаш до МАХ и караш известно време и пак повтаряш операцията и след няколко пъти ще вдигнеш концентрацията определено. Ама си е егати занимавката де :D


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 14 авг 2007 21:57


Абе да махне за малко долния маркуч да източи колкото смята за добре и после да сложи така скобата ,че да си легне там където си е направила легло за да няма теч после и да си налее концентрата.И да знае че Руския антифриз е най-добър има един Лена май с жълт цвят беше :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 14 авг 2007 22:00


няма кранчета защото с-мата работи под налягане около 2 атм. ли беше не съм сигурен и там хората не се занимават като нас ,ами си я дават в сервиза и там си я оправят специалистите...а не като тук в Бг. всеки втори специалист и майстор... :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 14 авг 2007 22:18


chefito написа:абе по смело бе не си купил майбах а 15 годишен дроб...зимаш тръбен ключ махаш някоя скоба изливаш вода...доливаш антифриз и си на 6...аз лично бих сменил и промил всичко...като така или иначе се налага....

слушай колегата..абсолютно прав....що скоби съм разкачал и закачил пак(ама мен ако питаш махни ония гадните самостягащи се и сложи на винт).....смених радиаторче на парното,после големия радиатор...няма проблем вярвай на колегата така е!


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 14 авг 2007 22:27


Не съм много съгласен че стоманените пружинни скоби не били хубави...много са си хубави ,а не като тези болкуци тук където ги продават с винт като ги натегнеш малко и се късат или механизма им се измята.И друго ако слагаш от винтовите трябва да си скъсиш малко маркуча ,защото старата пружинна си е направила легло в гумата и от там ще ти сълзи...затова да си кара със старите оригиналните поне знае че като си стегне си стяга колкото е необходимо.... :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 14 авг 2007 22:29


jagler написа:Не съм много съгласен че стоманените пружинни скоби не били хубави...много са си хубави ,а не като тези болкуци тук където ги продават с винт като ги натегнеш малко и се късат или механизма им се измята.И друго ако слагаш от винтовите трябва да си скъсиш малко маркуча ,защото старата пружинна си е направила легло в гумата и от там ще ти сълзи...затова да си кара със старите оригиналните поне знае че като си стегне си стяга колкото е необходимо.... :wink:

От гледа точка на физиката с годините напрежението поддържащо стягането на скобите намалява...отам намалява и уплътнителната им способност....качествените винтови скоби могат да се донатягат....


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 14 авг 2007 22:38


не им намалява напрежението ,ами си правят с годините легло в гумата на маркуча и за това е така просто трябва да се скъси малко маркуча ако има възможност тъй като имат определен ход на свиване и стягане,сподед зададения цолаж.


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Сря 15 авг 2007 17:01


Скоро сменях перката на радиатора! Скобите си беха много яки, ама се бях подготвил с ключ гарга и беше фасулска работа.
Свали долния маркуч от радиатора и се не бой. Както казва Жокер и Чефито "що маркучи съм смени".
А за антифриза съм с този дето го продават на Петрол.(син концентрат + 50% дест вода, така става за -32 гр.) Препоръча ми го приятел който работи на Петрол и зимата в Русе при -20-25 само този не е замръзвал в склда им.(явно другите са били б***ти ментетата)


katri71
Мнения: 163
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 7:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri71 » Чет 16 авг 2007 7:16


А колко литра е вместимостта на цялата охладителна система по принцип?


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 16 авг 2007 7:51


katri71 написа:А колко литра е вместимостта на цялата охладителна система по принцип?


5-6...


katri71
Мнения: 163
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 7:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri71 » Чет 16 авг 2007 9:29


Благодаря за отговорите колеги, в събота пристъпвам към действие



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта