Трудното адаптиране на филтрите за частици към системата помпа-дюза е причината новото поколение 3- и 4-цилиндрови дизелови двигатели на VW да бъде изцяло с Common Rail.
Производител №1 в Европа - Volkswagen group, ще премине изцяло на дизелови двигатели със система Common Rail в новото поколение 3- и 4-цилиндрови мотори, които ще се появят през 2007 г. В момента компанията е единствената, която разчита на друга технология за дизеловите двигатели – помпа-дюза. Решението за преминаване към Common Rail се налага, защото адаптирането на системата помпа-дюза към филтрите за частици, които се поставят, за да се покрият стандартите Евро 5, е изключително трудно.
При дебюта си през 1998 г. помпа-дюзата извърши революция с по-нисък звук на дизеловия двигател, повече мощност и по-голяма ефективност от традиционните системи.
VW вече използва Common Rail технология във V6 и V8 дизеловите си двигатели. Предимствата на тази система са по-ниските разходи за производството й спрямо помпа-дюзата, моторът е по-тих, а подаването на гориво по-ефективно.
Доставчик №1 в света Robert Bosch, който разработи системата, доставя 1,8 млн. инжектори помпа-дюза годишно на VW, който е единственият й клиент за технологията. Говорителят на Bosch уточни, че двете страни водят преговори за замяна на доставките на помпа дюзата с Сommon Rail система. През 2004 г. Bosch достави 5,8 млн. Common Rail системи на клиенти и 25 млн. от 1997 г.
През миналия ноември VW създаде съвместно дружество и завод за производство на инжектори за помпа-дюза системата на стойност 240 млн. евро в Щолберг, Германия, заедно със Siemens VDO Automotive. Според източници от VW, цитирани от изданието Automotive News, заводът може да бъде използван за производство на други части и Common Rail системи.
Siemens VDO е водещ доставчик на пиезоинжектори за Common Rail.



Фолксваген се отказва от Помпа дюза
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Фолксваген се отказва от Помпа дюза
Не е вярно! 3 и 4 цилиндровите TDI продължават да са PD с пиезо клапани. Също така не е вярно че VW са единствените ползващи PD.
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Фолксваген се отказва от Помпа дюза
yossarian написа:Не е вярно! 3 и 4 цилиндровите TDI продължават да са PD с пиезо клапани. Също така не е вярно че VW са единствените ползващи PD.
имат предвид новото поколение...сега в момента все още е старото поколение по продаваните коли...
Ще съм ти много признателен ако ми кажеш кой друг производител използва или някога е използвал помпа-дюза системата за директно впръскване на горивото.Това си е система за директно впръскване разработена и използвана от автомобилите производство на V.A.G и аз лично не съм чувал да са продавали лиценза си на друг производител.Дори TDI си е регистрирана търговска марка на Фолксваген груп ,обозначаваща турбодизеловите двигатели с директно впръскване на V.A.G и друг производител няма право да я използва.Независимо от това абревиатурата TDI се е превърнала в нарицателно наименование за съвременен турбодизел с директно впръскване и се използва масово от автоджамбазите за заблуда на олиготата дет си нямат хабер кво значи и смятат ,че това е турбодизел с интеркулер и в обявите често може да се види продавам примерно: Опел астра 1.7 TDI или форд ескорт 1.8 TDI или пък още по абсурдно звучащото Пежо ТДИ и т.н.,независимо,че колите обозначени по този начин са или с комън рейл система за директно впръскване на горивото или са допотопни стари дизели с предкамерно впръскване с или без интеркулер.Основната причина за смяната на помпа-дюза с комън рейл е покриването на екологичните норми ,както и по грубия маниер на работа на моторите с помпа-дюза и не на последно място предполагам по-високите разходи за развойна дейност за ситема ,която ползват само те,което е доста по скъпо от по-масовата система комън рейл ,която се ползва от всички останали . Предимството им се състои в това,че работят на по-голямо налягане на горивото от порядъка на 2500 бара докато комън рейл системите работят на 1800-2000 бара.Това позволява извличането на по-голяма мощност при по-нисък разход на гориво,в сравнение с моторите с комънрейл система за директно впръскване от първо поколение/при второто поколение на комън рейл системите предимството по отношение на икономията и мощността на тди моторите вече е почти напълно стопено брагодарение на по доброто управление на горивните процеси ,което е постигнато при комън рейл / .Сочените от специализираните издания основени недостатъци са по шумната работа и по малкия оборотен диапазон ,в който мотора разполага с максималният си въртящ момент,както и екопростотиите/дето май го убиха/.За по-шумната работа аз лично съм склонен да се съглася само при работата на незагрял двигател ,след това на загрял двигател според мен тди не е чувствително по-шумен от комън рейл системите особено пък на сочените за фаворити при четирицилиндровите дизели двигатели на пежо използвани и от форд,да не говорим пък за недоносчетата на фиат , а звука на тди си е много специфичен и показва характер, който на мен ми харесва повече отколкото четирицилиндровите комънрейли с френски и италиански произход.За по-експлозивното разгрщане на мощността обаче си е съвсем вярно.ТДИ е звяр от 2000 до около малко под 4000 оборота ,където може да скъса всеки комън рейл със сходни характеристики и после направо умира рязко.При комънрейлите този процес е по плавен и субективно се усеща все едно,че мотора е по оборотен и еластичен,въпреки,че на хартия изглеждат почти еднакви като обороти ,при които достигат максимален въртящ момент и мощност.Та на въпроса по-хубав ли е помпа дюза от "обикновените" двигатели /предполагам,че имаш предвид комън рейл двигателите,които са двигатели с по различна система за директно впръскване ,достатъчно добра при това и не смятам ,че може да ги смятаме за обикновени или пък тди за необикновен двигателyossarian написа:Също така не е вярно че VW са единствените ползващи PD.

- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
vw16v написа:Ще съм ти много признателен ако ми кажеш кой друг производител използва или някога е използвал помпа-дюза системата за директно впръскване на горивото.
Чичко Гугъл като начало е добър източник на информация.
Системата помпа-дюза се прилага от средата на миналия век в дизелови двигатели за камиони, кораби, локомотиви. Питаш кой друг производител, ами Скания, Ман, Къминс, Катерпилер, Руджерини и т.н. Най-стария който съм виждал е ЯМЗ-артилерийски влекач произведен през втората световна война. Оригиналната идея за помпа-дюза принадлежи на ... Рудолф Дизел. Т.е. както обикновенно всяка нова идея всъщност е добре забравена стара.
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
yossarian написа:vw16v написа:Ще съм ти много признателен ако ми кажеш кой друг производител използва или някога е използвал помпа-дюза системата за директно впръскване на горивото.
Чичко Гугъл като начало е добър източник на информация.
Системата помпа-дюза се прилага от средата на миналия век в дизелови двигатели за камиони, кораби, локомотиви. Питаш кой друг производител, ами Скания, Ман, Къминс, Катерпилер, Руджерини и т.н. Най-стария който съм виждал е ЯМЗ-артилерийски влекач произведен през втората световна война. Оригиналната идея за помпа-дюза принадлежи на ... Рудолф Дизел. Т.е. както обикновенно всяка нова идея всъщност е добре забравена стара.
Eми това си е чистата истина.А системата с директно впръскване известна под абривиатурата TDI е патентована от FIAT и за първи път се слага на Croma.И TDI и Common rail са системи с директно впръскаване но разликата е в начина за подаване на гориво.Просто Comman rail има колелтор за нагнетена нафта и в него се поддържа постоянно налягане. Което позволява вече пиезо-инжекторите да предвппъскат до 5 пъти.А а TDI впръсква 2 пъти което го орязва откъм оптимизация на горивния процес.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Помпа дюза не е патент на рудолф дизел щото той самият се е чудил как да вкарва горивото под налягане. чак 1924та бош пускат първите сносни помпи които придават вид на изеловия мотор такъв какъвто го познаваме.
Патента на Помпа дюза е направен от General-Motors-Company (Detroit Diesel Company, DDC) през 30-сете години.
Разликата с Комън рейл също не е толкова малка както я описват някои колеги. При помпа дюза на всеки цилидър помпа и дюза правят едно цяло. На всеки цилиндър се прави самостоятелно налягането. При компъна налягането се прави от една помпа . Плюс това при ПД мотора налягането се постига механично като електронно е само един клапан които определя началото и края на впръскването. ползват се както електро магнитни клапани така и ПИЕЦО
В последните сиразработки има Пиецо помпа дюза 
Патента на Помпа дюза е направен от General-Motors-Company (Detroit Diesel Company, DDC) през 30-сете години.
Разликата с Комън рейл също не е толкова малка както я описват някои колеги. При помпа дюза на всеки цилидър помпа и дюза правят едно цяло. На всеки цилиндър се прави самостоятелно налягането. При компъна налягането се прави от една помпа . Плюс това при ПД мотора налягането се постига механично като електронно е само един клапан които определя началото и края на впръскването. ползват се както електро магнитни клапани така и ПИЕЦО


- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Brezel написа:Помпа дюза не е патент на рудолф дизел щото той самият се е чудил как да вкарва горивото под налягане.
Yossarian написа:Оригиналната идея за помпа-дюза принадлежи на ... Рудолф Дизел.
Идея, не патент!
Brezel написа: Плюс това при ПД мотора налягането се постига механично като електронно е само един клапан които определя началото и края на впръскването. ползват се както електро магнитни клапани така и ПИЕЦОВ последните сиразработки има Пиецо помпа дюза
Пиезо е клапана, не помпата. Понеже е с по-голямо бързодействие от електромагнитния, може да се постигне повече от 2 порции на впръскване и да покрие ЕВРО 5.
А предните разработки на ПД са с един ексцентрик, който определя хода на буталото на помпата, респ количеството впръскано гориво. Има едни много здрави 1 и двуцилиндрови дизели на Руджерини. Карал съм катер с такъв двигател и дизел генератор. Много елегантно решение за бавнооборотни дизели работещи при постоянен товар.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта