Здравейте, имам следния въпрос за Фолксваген Поло 2004г. 1.4 двигател:
Климатикът спря да работи, колата бе закарана в сервиз и след преглед с констатация "излишно количество фреон в системата" и след "нормализиране на нещата" и заплащане на услугата климатикът заработи и така още по-малко от месец. После пак спря да работи, констатацията на същия сервиз беше, че от 650гр. фреон в климатика са останали 350гр. Заплатено бе допълване с фреон и оцветител и уговорката беше след седмица колата да бъде закарана отново, за да се види откъде изпуска. Е, след седмица се оказа, че не изпуска. На въпросът как точно месец след прегледа в същия сервиз колата си загуби фреона, а година преди това не го е губила бе получен следния отговор. Колата била предвидена да работи до еди колко си градуса на околната среда, които били надминати от големите жеги. Имало клапан, който изпускал в такива случаи. Обяснението ми се вижда тъпо, дори да е вярно този клапан ще изпусне малко фреон, не половината. Моля, кажете възможно ли е даденото обяснение да е истина или този сервиз са пълни шарлатани?
Проблеми с климатика и може би измама от сервиз
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз
Първо
Това ми се струва някаква голяма глупост, та климата нали е измислен да работи на топло. За пръв път чувам че има клапан дето изпуска фреона

AIK77777 написа: Колата била предвидена да работи до еди колко си градуса на околната среда, които били надминати от големите жеги. Имало клапан, който изпускал в такива случаи.....?
Това ми се струва някаква голяма глупост, та климата нали е измислен да работи на топло. За пръв път чувам че има клапан дето изпуска фреона
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Да , клапан на компросора наистина има, но той е предпазен за компресора ( в случай, че има запушване). Невъзможно е да отвори при високо налягане поради повишена твмпература, защото пресостата за високо/ниско налягане ще изключи компресора доста преди да отвори предпазният клапан и да изхвърли фреона.Плюс това фреона ще е омешан със синтетично зелено масло което ще оплиска всичко наоколо. Все още има сервизи които се опитват да гадаят колко фреон има в системата с два манометъра. Бягай далече.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
не се егавайте с клапана .....
доста коли имат точно такъв клапан регулиран е на гранична стойност ... имат го обикновено големи хладилни машини и се намира на ресивера... наличието при климите е далавера .....демек ако ви спре вентилатора на радиатора ( и производните повреди ) вместо да ви почупи клапани , бутала или каквото успее , фреона се изпуска в атмосферата и се разминавате само с зареждане и ремонт на нещо от рода на вентилатор или реле.... иначе ще видите кон боб яде ли
а бе не знам , ама съм виждал поне няколко пъти как клапана си изплюва фреона ...... иначе , като теория си 100% прав
Невъзможно е да отвори при високо налягане поради повишена твмпература, защото пресостата за високо/ниско налягане ще изключи компресора доста преди да отвори предпазният клапан и да изхвърли фреона.
а бе не знам , ама съм виждал поне няколко пъти как клапана си изплюва фреона ...... иначе , като теория си 100% прав
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
според мен тоз клапан е крайна мярка все пак си има пресостат който следи налягането а и на колегата не е имало проблем по охлаждането на кондензатора така че за мен това си е измама да лапнат парите без големи разходи!един колега така навремето докато е работел в хладилен сервиз е дозареждал витрини с един маркуч и бутилка фреон и за по достоверно е съскал с уста уж е шума от вкарването на фреон и после изчисти кондензатора и нещата се оправят клиента довелен фирмата лапнала парата без разходи и т.н.!правете си изводите

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Всички отговорили са специалисти на климатици от 1994година ,
Офф : ААААААААААААА! ще се обиждаме ли сега !!
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз
AIK77777 написа:Климатикът спря да работи, колата бе закарана в сервиз и след преглед с констатация "излишно количество фреон в системата" и след "нормализиране на нещата" и заплащане на услугата климатикът заработи и така още по-малко от месец. После пак спря да работи, констатацията на същия сервиз беше, че от 650гр. фреон в климатика са останали 350гр.
Коят и ще година да е...за това имаш ли логично обяснение?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Хаха, много забавна тема. Какви са тия клапани дето изпускат фреон в атмосферата
Че кой тогава ще разреши на VW да си продават колите с такива климатици. Нали фреона има отношение към околната среда, как така ще се изпуска
Ама да не засягаме тая тема, аз ви казвам че такъв изпускателен клапан на климатичната система на коя да е кола няма. Налягане в системата се повишава над нормите когато компресора работи и разбира се има някаква друга причина. Е най-лесно се спира повишаването на налягането със спиране на компресора (да кажем с пресостат). Не е толкова сложно а? Ако по някаква причина компресора продължи да върти, въпреки че му е прекъснато захранването, то по-добре да се счупи, отколкото да изпуска фреона.
Нормално е понякога техниците да си измислят някакви несъществуващи повреди и да правят шашми. И аз съм ги правил, няма как. Отивам при клиенти където няма нищо друго освен замърсен филтър. И какво да направя? Ако му измия филтъра и му взема 140$ как ли ще се почуства? Понеже посещението и проверката вече са ми отнели 1.5ч. Еми трябва нещо да демонстрирам че правя за да види клиента че нещо друго има. И така да не му е кофти. Щото и за него не е приятно да се почувства ограбен, или пък пълен глупчо за това че не се е сетил сам какво да направи. Та такива работи съществуват, колегата дето зареждал с маркуча витрините и после изчистил кондензатора. Ми какво да направи, да го изчисти с метлата и да им вземе парите ли? Какво ще си кажат после клиентите?
Сега по темата
Към автора на темата мога да кажа, да си кара колата и да не му мисли, щом работи значи е ОК.
Към колегата juve, как така климатичните машини не са хладилни?
Всички машини които работят на принципа на обратния цикъл на Карно се наричат хладилни. В това число климатици и халдилни камери и всякакви други дето произвеждат студ с използване на механична работа.
Нормално е понякога техниците да си измислят някакви несъществуващи повреди и да правят шашми. И аз съм ги правил, няма как. Отивам при клиенти където няма нищо друго освен замърсен филтър. И какво да направя? Ако му измия филтъра и му взема 140$ как ли ще се почуства? Понеже посещението и проверката вече са ми отнели 1.5ч. Еми трябва нещо да демонстрирам че правя за да види клиента че нещо друго има. И така да не му е кофти. Щото и за него не е приятно да се почувства ограбен, или пък пълен глупчо за това че не се е сетил сам какво да направи. Та такива работи съществуват, колегата дето зареждал с маркуча витрините и после изчистил кондензатора. Ми какво да направи, да го изчисти с метлата и да им вземе парите ли? Какво ще си кажат после клиентите?
Сега по темата
Към колегата juve, как така климатичните машини не са хладилни?
Всички машини които работят на принципа на обратния цикъл на Карно се наричат хладилни. В това число климатици и халдилни камери и всякакви други дето произвеждат студ с използване на механична работа.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта

Дам има клапан и при мен