Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
AIK77777
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 14:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Мнениеот AIK77777 » Пет 17 авг 2007 15:20


Здравейте, имам следния въпрос за Фолксваген Поло 2004г. 1.4 двигател:
Климатикът спря да работи, колата бе закарана в сервиз и след преглед с констатация "излишно количество фреон в системата" и след "нормализиране на нещата" и заплащане на услугата климатикът заработи и така още по-малко от месец. После пак спря да работи, констатацията на същия сервиз беше, че от 650гр. фреон в климатика са останали 350гр. Заплатено бе допълване с фреон и оцветител и уговорката беше след седмица колата да бъде закарана отново, за да се види откъде изпуска. Е, след седмица се оказа, че не изпуска. На въпросът как точно месец след прегледа в същия сервиз колата си загуби фреона, а година преди това не го е губила бе получен следния отговор. Колата била предвидена да работи до еди колко си градуса на околната среда, които били надминати от големите жеги. Имало клапан, който изпускал в такива случаи. Обяснението ми се вижда тъпо, дори да е вярно този клапан ще изпусне малко фреон, не половината. Моля, кажете възможно ли е даденото обяснение да е истина или този сервиз са пълни шарлатани?




Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Мнениеот dlug » Пет 17 авг 2007 15:36


Първо :welcome_to_group
AIK77777 написа: Колата била предвидена да работи до еди колко си градуса на околната среда, които били надминати от големите жеги. Имало клапан, който изпускал в такива случаи.....?

Това ми се струва някаква голяма глупост, та климата нали е измислен да работи на топло. За пръв път чувам че има клапан дето изпуска фреона :roll: :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 17 авг 2007 16:57


не съм сигурен, но при повишаването налягането в някоя точка на системата.. може да има някой клапан.. което става, когато навън е много топло

но по-скоро са те метнали на върбата...


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 17 авг 2007 17:18


Не знам дали при всички но при мен има клапан, намира се на компресора на задния капак под изводите на маркучите. Но какво се е случило при теб едва ли някой знае освен в сервиза дето са бъзикали.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 17 авг 2007 17:22


dandan написа:Не знам дали при всички но при мен има клапан, намира се на компресора на задния капак под изводите на маркучите. Но какво се е случило при теб едва ли някой знае освен в сервиза дето са бъзикали.

С каква марка компресор си?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пет 17 авг 2007 18:47


Да , клапан на компросора наистина има, но той е предпазен за компресора ( в случай, че има запушване). Невъзможно е да отвори при високо налягане поради повишена твмпература, защото пресостата за високо/ниско налягане ще изключи компресора доста преди да отвори предпазният клапан и да изхвърли фреона.Плюс това фреона ще е омешан със синтетично зелено масло което ще оплиска всичко наоколо. Все още има сервизи които се опитват да гадаят колко фреон има в системата с два манометъра. Бягай далече.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 17 авг 2007 18:54


не се егавайте с клапана ..... :wink: доста коли имат точно такъв клапан регулиран е на гранична стойност ... имат го обикновено големи хладилни машини и се намира на ресивера... наличието при климите е далавера .....демек ако ви спре вентилатора на радиатора ( и производните повреди ) вместо да ви почупи клапани , бутала или каквото успее , фреона се изпуска в атмосферата и се разминавате само с зареждане и ремонт на нещо от рода на вентилатор или реле.... иначе ще видите кон боб яде ли :)
Невъзможно е да отвори при високо налягане поради повишена твмпература, защото пресостата за високо/ниско налягане ще изключи компресора доста преди да отвори предпазният клапан и да изхвърли фреона.

а бе не знам , ама съм виждал поне няколко пъти как клапана си изплюва фреона ...... иначе , като теория си 100% прав :)


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Пет 17 авг 2007 19:33


според мен тоз клапан е крайна мярка все пак си има пресостат който следи налягането а и на колегата не е имало проблем по охлаждането на кондензатора така че за мен това си е измама да лапнат парите без големи разходи!един колега така навремето докато е работел в хладилен сервиз е дозареждал витрини с един маркуч и бутилка фреон и за по достоверно е съскал с уста уж е шума от вкарването на фреон и после изчисти кондензатора и нещата се оправят клиента довелен фирмата лапнала парата без разходи и т.н.!правете си изводите :!: :!: :!:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 20 авг 2007 14:28


Всички отговорили са специалисти на климатици от 1994година , а твоето Поло е 2004, така че питай в друг сервиз и ни осветли после :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 20 авг 2007 16:35


Всички отговорили са специалисти на климатици от 1994година ,

Офф : ААААААААААААА! ще се обиждаме ли сега !! :wink: Аз не съм специалист на климатици ! Бахти ...не ме бяха обиждали професионално от доста време ! :wink: Аз разбирам от хладилни машини , а както всички знаят климатиците :wink: не са такива..... :D така че без обиди :lol: :lol:


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Мнениеот dlug » Пон 20 авг 2007 16:51


AIK77777 написа:Климатикът спря да работи, колата бе закарана в сервиз и след преглед с констатация "излишно количество фреон в системата" и след "нормализиране на нещата" и заплащане на услугата климатикът заработи и така още по-малко от месец. После пак спря да работи, констатацията на същия сервиз беше, че от 650гр. фреон в климатика са останали 350гр.

Коят и ще година да е...за това имаш ли логично обяснение?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 21 авг 2007 8:27


Имам разбира се ! Същият въпросен клапан е засмукал фреон от атмосферата :lol: .Естествено те ще си вземат 300 грама фреон , ти отгоре на всичкото ще си платиш минимум 10лв за профилактика, но най-хубавото е, че после ще дадеш около 40лв да ти го върнат :welcome:


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 27 авг 2007 3:40


Хаха, много забавна тема. Какви са тия клапани дето изпускат фреон в атмосферата :shock Че кой тогава ще разреши на VW да си продават колите с такива климатици. Нали фреона има отношение към околната среда, как така ще се изпуска :) Ама да не засягаме тая тема, аз ви казвам че такъв изпускателен клапан на климатичната система на коя да е кола няма. Налягане в системата се повишава над нормите когато компресора работи и разбира се има някаква друга причина. Е най-лесно се спира повишаването на налягането със спиране на компресора (да кажем с пресостат). Не е толкова сложно а? Ако по някаква причина компресора продължи да върти, въпреки че му е прекъснато захранването, то по-добре да се счупи, отколкото да изпуска фреона.
Нормално е понякога техниците да си измислят някакви несъществуващи повреди и да правят шашми. И аз съм ги правил, няма как. Отивам при клиенти където няма нищо друго освен замърсен филтър. И какво да направя? Ако му измия филтъра и му взема 140$ как ли ще се почуства? Понеже посещението и проверката вече са ми отнели 1.5ч. Еми трябва нещо да демонстрирам че правя за да види клиента че нещо друго има. И така да не му е кофти. Щото и за него не е приятно да се почувства ограбен, или пък пълен глупчо за това че не се е сетил сам какво да направи. Та такива работи съществуват, колегата дето зареждал с маркуча витрините и после изчистил кондензатора. Ми какво да направи, да го изчисти с метлата и да им вземе парите ли? Какво ще си кажат после клиентите?
Сега по темата :) Към автора на темата мога да кажа, да си кара колата и да не му мисли, щом работи значи е ОК.
Към колегата juve, как така климатичните машини не са хладилни?
:shock
Всички машини които работят на принципа на обратния цикъл на Карно се наричат хладилни. В това число климатици и халдилни камери и всякакви други дето произвеждат студ с използване на механична работа.


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Пон 27 авг 2007 9:38


значи само да поясня, ИМА клапан, който изпуска фреона при евентуално повишаване на налягането в системата, въпросният се намира на компресора, а повишаване на налягане може да се получи даже при замърсен радиатор на климатик ;)


Потребителски аватар
Madj0
Мнения: 1104
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 13:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Madj0 » Пон 27 авг 2007 9:45


shenko написа:значи само да поясня, ИМА клапан, който изпуска фреона при евентуално повишаване на налягането в системата, въпросният се намира на компресора, а повишаване на налягане може да се получи даже при замърсен радиатор на климатик ;)


:да: Дам има клапан и при мен



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта