
за табелките GT,GL,CL,S,L,I,GTD,GTI,TDI.
- counterbass
- Мнения: 35
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
за табелките GT,GL,CL,S,L,I,GTD,GTI,TDI.
КОЛЕГИ!дълго време се чудя какво означават тези табелки я по преден капак,я по заден капак,я по маска наедна кола.само за гт знам че е гранд турисмо,обаче за другите?ао някой има нещо линкче,инфо,как се превеждат,какво означават...аз като чух че гт е гранд турисмо си викам -ха!форд мустанг гт-туристическа кола...незнам защо е толкова престижно...помогнете...образовайте ме!!! 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: за табелките GT,GL,CL,S,L,I,GTD,GTI,TDI.
counterbass написа:КОЛЕГИ!дълго време се чудя какво означават тези табелки я по преден капак,я по заден капак,я по маска наедна кола.само за гт знам че е гранд турисмо,обаче за другите?ао някой има нещо линкче,инфо,как се превеждат,какво означават...аз като чух че гт е гранд турисмо си викам -ха!форд мустанг гт-туристическа кола...незнам защо е толкова престижно...помогнете...образовайте ме!!!
теми бол у форумя потърси най-добре (макар че мразя това изказване)
особено за ТДИ имаше много сериозна дискусия
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: за табелките GT,GL,CL,S,L,I,GTD,GTI,TDI.
counterbass написа:КОЛЕГИ!дълго време се чудя какво означават тези табелки я по преден капак,я по заден капак,я по маска наедна кола.само за гт знам че е гранд турисмо,обаче за другите?ао някой има нещо линкче,инфо,как се превеждат,какво означават...аз като чух че гт е гранд турисмо си викам -ха!форд мустанг гт-туристическа кола...незнам защо е толкова престижно...помогнете...образовайте ме!!!
GT- Garret Turbo
GL- Garret Lader (демек механично турбо)
CL- Clasic Limusine (те и затова са най разпространени)
S - Super (среща се често при мерцедес)
L - Long (дългата база ....може да се слага и на ремарке)
I - Italia (кола от горублане карана от Баба италянка само през уийкенда)
GTD - Garret Turbo Diesel
GTI - същата като първата ама с газов инжекцион
TDI - Турбо Дизел ИнтеркОлер (всички голф 2 по 80 коня

шегата настрана
Сега на сериозно
GT- Grand Turismo
GL- Ground Line (не съм сигурен)
CL - Clasic Line
S- Немам идея
L - и това не съм го виждал на VW
I - Инжекцион требва да е
GTD - GT ama дизел
GTI - GT ама инжекцион и моторите са все яки.
TDI - (това което аз знам) Turbocharged Direct Injection . Кякои казват че е турбо дизел с интеркуулер ама с ТДИ за пръв път вкараха Директното впръскване да би требвало да е първото.
Както каз колегата има много теми потърси с търсачката и ще с еизненадаш колко полезна информаця се намира из този форум

Последна промяна от Brezel на Пон 20 авг 2007 17:15, променено общо 1 път.
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
L = Luxe (base model)
LS = Luxe Special, couple more do-dads
GT = Grand Tourisme, better equipped & usually a larger engine
than the "L" series
GL = Grand Luxe (geared for more luxury), basically == GT
GTI/GLI = Originally, the fuel injected version of a GT/GL which means
it produced a lot more power. With most cars FI, the GTI/GLI
designation means a more powerful engine than a GT/GL
model, sometimes also with a better suspension. Note that
originally,
GLI != Jetta, as the case in the USA.
SL = Serie Limite' (limited series), like the Karmann series in US.
Really a variation on a GT.
GTX = Same as GTI but used in Europe and elsewhere.
G40/60 = GT version with VWs G-type supercharger. The number is the
width of the G-charger (lader in D) coil in militers.
For those who aren't aware, the G40 is used on some Polos,
the G60 on Passats and Corrados.
VR6 = Cars based on the new staggered 6 cylinder engine
(in-line-V-6).
SLC = Sport Luxury Coupe, the VR6 equipped Corrado in the US.
Syncro = VWs version 4WD distributes its torque with a "visco-gear"
(It's a special silicone gel that stiffens if the relative
motion (shear) increases) VWs 4WD is designed by Steyr-Puch,
an Austrian Company and not by Audi.
Originally, all European VWs were carbureted, except those with the "I"
or "i" and a few rare cases with an "E" for "Einspritzung", designation
which had a more powerful fuel injected engine, a "GT" set-up, and some more sporty equipment (suspension, gauges).
In the US, VW switched over to FI first with the '76 limited
edition Super Scirocco and in 77 to the rest of VW's watercooled
cars, and in Europe a bit later (with mono-throttle FI) which meant that
all cars really counted as "I" models.
GTI/GLI now just means that the car has a more powerful engine and a
sportier set-up.
Note also that the US, only gets the two top of the line VWs from their
larger mass produced series (but not the Polo).
Certain special models, such as the Golf G60 Synchro, the US will never
see.
In Europe, VWs came with anywhere from 1100, 1300 to 2900 cc
engines. The US never saw the 1100 & the 1300's and only sees a
slightly scaled down version of the 2900.
LS = Luxe Special, couple more do-dads
GT = Grand Tourisme, better equipped & usually a larger engine
than the "L" series
GL = Grand Luxe (geared for more luxury), basically == GT
GTI/GLI = Originally, the fuel injected version of a GT/GL which means
it produced a lot more power. With most cars FI, the GTI/GLI
designation means a more powerful engine than a GT/GL
model, sometimes also with a better suspension. Note that
originally,
GLI != Jetta, as the case in the USA.
SL = Serie Limite' (limited series), like the Karmann series in US.
Really a variation on a GT.
GTX = Same as GTI but used in Europe and elsewhere.
G40/60 = GT version with VWs G-type supercharger. The number is the
width of the G-charger (lader in D) coil in militers.
For those who aren't aware, the G40 is used on some Polos,
the G60 on Passats and Corrados.
VR6 = Cars based on the new staggered 6 cylinder engine
(in-line-V-6).
SLC = Sport Luxury Coupe, the VR6 equipped Corrado in the US.
Syncro = VWs version 4WD distributes its torque with a "visco-gear"
(It's a special silicone gel that stiffens if the relative
motion (shear) increases) VWs 4WD is designed by Steyr-Puch,
an Austrian Company and not by Audi.
Originally, all European VWs were carbureted, except those with the "I"
or "i" and a few rare cases with an "E" for "Einspritzung", designation
which had a more powerful fuel injected engine, a "GT" set-up, and some more sporty equipment (suspension, gauges).
In the US, VW switched over to FI first with the '76 limited
edition Super Scirocco and in 77 to the rest of VW's watercooled
cars, and in Europe a bit later (with mono-throttle FI) which meant that
all cars really counted as "I" models.
GTI/GLI now just means that the car has a more powerful engine and a
sportier set-up.
Note also that the US, only gets the two top of the line VWs from their
larger mass produced series (but not the Polo).
Certain special models, such as the Golf G60 Synchro, the US will never
see.
In Europe, VWs came with anywhere from 1100, 1300 to 2900 cc
engines. The US never saw the 1100 & the 1300's and only sees a
slightly scaled down version of the 2900.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта