Хайде малко история на любимите ми бусове
http://www.mallin.de/womo/VWBusGeschichte/HTMVWBusGeschichte/GeschichteVWBus.htm#T3
Volkswagen и Air-Cooled история
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ето и малко информация от мен
Историята на концерна Volkswagen започва през 1934г.
Фердинант Порше-немски конструнтор и инженер,посвещавайки 4 години от живота си за създаване на "народния автомобил",е в основата на бъдещата легенда на световното автомобилостроене.
Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH е основан на 28 май 1937 г. и е преименуван на Volkswagenwerk GmbH на 16 септември 1938 г. През последната година разработката на "фолксвагена" преминава във Волфсбург,където е "столицата" на концерна и до днес. В първоначалния си вид заводът просъществува до 1944 г. През времето на войната той е изцяло разрушен.
От Щутгард,където е конструктивното бюро на Фери,са пуснати първите прототипи на "Бръмбара"-VW 30 - общо 30 бройки,всяка от които трябва да "пробяга" повече от милион километра за проявявяване на възможни конструктивни недостатъци.Прототипите се наричат KdF Wagen(съкратено от Kraft durch Freude- "Сила чрез Радост"- програма на тогавашното правителство) и се появяват през 1936 г.
Ервин Коменда,дългогодишен шеф дизайнер на Porsche,изготвя каросерията на автомобила. Това е една от първите коли,минали през изпитания в аеродинамичен тунел и за разлика от Chrysler Airflow моделът е успешен. "Кабриолетът" Type 3 е представен за 50-годишния рожден ден на Хитлер през 1938 г.
Възстановяването на завода в следвоенните години се извършва от английското правителство,наредило през 1945 г. компанията да произведе 20 000 автомобила. Начело на предприятието застава британският офицер Айван Хърст. През 1946 г. заводът пуска вече по 1000 коли месечно.Така Volkswagen става отново популярен,явявайки се ярък пример за немското икономическо чудо.Като конкуренти на "Бръмбара" във Франция пускат Citroen 2CV, а в Италия - FIAT 500. 27 години след войната Volkswagen Beetle счупва рекорда по производство на Ford Model T,ставайки най-продавания автомобил в света.
Сега Volkswagen пуска най-новите поколения на Lupo, Golf, Passat и най-луксозния Phaeton. Емблемата на марката представлява двете букви V (от Volks-народен) и W (от Wagen-автомобил, или "народен автомобил"), една над друга,затворени в кръг. Днес производителят Volkswagen Group със седалище във Волфсбург притежава освен Volkswagen още марките SEAT, Skoda Auto, Audi, а също така - Bentley и Lamborghini.Компанията е най-големия европейски производител на автомобили и доста техни модели съвсем не са толкова народни,както при възникването на марката.
Това е от мен надявям се и аз да бъда полезен с тази информация
Историята на концерна Volkswagen започва през 1934г.
Фердинант Порше-немски конструнтор и инженер,посвещавайки 4 години от живота си за създаване на "народния автомобил",е в основата на бъдещата легенда на световното автомобилостроене.
Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH е основан на 28 май 1937 г. и е преименуван на Volkswagenwerk GmbH на 16 септември 1938 г. През последната година разработката на "фолксвагена" преминава във Волфсбург,където е "столицата" на концерна и до днес. В първоначалния си вид заводът просъществува до 1944 г. През времето на войната той е изцяло разрушен.
От Щутгард,където е конструктивното бюро на Фери,са пуснати първите прототипи на "Бръмбара"-VW 30 - общо 30 бройки,всяка от които трябва да "пробяга" повече от милион километра за проявявяване на възможни конструктивни недостатъци.Прототипите се наричат KdF Wagen(съкратено от Kraft durch Freude- "Сила чрез Радост"- програма на тогавашното правителство) и се появяват през 1936 г.
Ервин Коменда,дългогодишен шеф дизайнер на Porsche,изготвя каросерията на автомобила. Това е една от първите коли,минали през изпитания в аеродинамичен тунел и за разлика от Chrysler Airflow моделът е успешен. "Кабриолетът" Type 3 е представен за 50-годишния рожден ден на Хитлер през 1938 г.
Възстановяването на завода в следвоенните години се извършва от английското правителство,наредило през 1945 г. компанията да произведе 20 000 автомобила. Начело на предприятието застава британският офицер Айван Хърст. През 1946 г. заводът пуска вече по 1000 коли месечно.Така Volkswagen става отново популярен,явявайки се ярък пример за немското икономическо чудо.Като конкуренти на "Бръмбара" във Франция пускат Citroen 2CV, а в Италия - FIAT 500. 27 години след войната Volkswagen Beetle счупва рекорда по производство на Ford Model T,ставайки най-продавания автомобил в света.
Сега Volkswagen пуска най-новите поколения на Lupo, Golf, Passat и най-луксозния Phaeton. Емблемата на марката представлява двете букви V (от Volks-народен) и W (от Wagen-автомобил, или "народен автомобил"), една над друга,затворени в кръг. Днес производителят Volkswagen Group със седалище във Волфсбург притежава освен Volkswagen още марките SEAT, Skoda Auto, Audi, а също така - Bentley и Lamborghini.Компанията е най-големия европейски производител на автомобили и доста техни модели съвсем не са толкова народни,както при възникването на марката.
Това е от мен надявям се и аз да бъда полезен с тази информация
- maks
- Мнения: 2228
- Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Air-Cooled история
Такъв Zundapp няма,само американците са слагали такива гигантски двигатели на мотоциклет.PACH написа:.... Zundapp искали да сложат 1.2 литров двигател от техен мотоциклет...
Re: Air-Cooled история
PACH написа:...Когато новите модели били представени, Хитлер ги преименувал на KdF Wagen. KdF значело "Kraft durch Freude", което значи "Сила чрез удоволствие." Това разочаровало Порше, който не бил член на нацистката партия и той не подкрепил Хитлер в неговата пропаганда докато представяли колата. Германското правителство продавали марки с нацистки знак, които биха помогнали на хората да си закупят истински KdF Wagen. Ако събереш 200 такива марки, можеш да ги замениш за кола. Както и да е, на KdF Wagen не му било писано да живее. Моделът си останал само прототип. Фабриката за KdF Wagen била заета да прави Type 82: Kubelwagens...
Лек коментар с доуточнения по материала. KdF /"Сила чрез радост"/ е организация, част от DAF /Германски работнически фронт/. Обхваща много повече от строителството на автомобили. Това е цялостна социална програма за осигуряване пълноценна почивка на трудещите се. По програмата KdF се организират концерти, пътувания, почивки, екскурзии. На остров Прора е построена 8-километрова /!!!/ многоетажна сграда, в която на смени да почиват десетки хиляди хора. Започва програма за строеж на 12 огромни, модерни KdF круизни кораби, с които обикновени хора да прекарват почивката си в интересни екскурзии из моретата /от тях реално са построени и функционират два. За съжаление единият - КДФ "Вилхелм Густлов" става най-голямата морска трагедия в историята, след като е потопен през февруари 1945 от съветска подводница, докато превозва според някои оценки около 11 000 бежанци от Източна Прусиял Същото става и с втория, макар и с малко по-малко жертви. Титаник е потънала гемия, в сравнение с тях/.
И тук стигнахме и до Бръмбара - създаването на евтина народна кола е просто едно от направленията на дейността на организацията/програмата KdF.
Така че Порше няма как да изживее душевно разочарование от бруталното преименуване на колицата му От самото начало той е поканен да представи проект за евтина, икономична и общодостъпна кола по програмата KdF.
Колкото до това, че не бил партиен член - това малкото дето блести на ревера му носи номер 5643287 и доказва противоположното на казаното по-горе Освен това е бил и в СС /всякакви важни личности са имали почетен ранг в организацията/
А иначе наистина средства се набират чрез народен заем /закупуване на ценни книжа с уговорката за бъдеща отстъпка при закупуване на кола/ - така е построен градът Волфсбург, който първоначално не е друго, ами заводите Фолксваген и квартали за неговите работници /до преди построяването на VW-града, там има само един средновековен замък/.
И отново за Порше - той прави не само малолитражки, но участва активно и в разработването на модерните /за времето си/ германски тежки танкове
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Air-Cooled история
KdFPolo написа:...
Хей колега - добре дошъл , добре каэано - мани го тва Роло - ти эаслужаваш Бръмбър ...
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ILIYANSKY написа:hora kakvi sa tiq cifri za 600 konski sili,i za skorost ot 400 km v 4as.te v sega6no vreme sa trudno postijimi,ta da ne govorim za hitlerovo vreme
eх младими ми момко... чети и се интересувай от историята ...защото ФВ не е само ГОЛФ, това е история и дух, начин на мислене
цифрите са такива ...а може би и незнаеш че Фердинанд прави и рено4 и че концепцията на мотора не е променена и до днес в евтините 4 цил. мотори на РЕно
Много интересна статия за историята на "Костенурките" и измененията през годините:
http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=101211
Интересно защо няма закачена най-отпред в клуба такава статия, придружена със детайлни снимки.
Така ще се знае как да се разпознават моделите по отличителните им белези.
http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=101211
Интересно защо няма закачена най-отпред в клуба такава статия, придружена със детайлни снимки.
Така ще се знае как да се разпознават моделите по отличителните им белези.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Volkswagen Militarfahrzeuge 1938-1948
groznika написа:Volkswagen Militarfahrzeuge 1938-1948 или как е изглеждала любимата ни марка през войната.
Вид: Електронна книга
Формат: PDF
Език: Немски
Линк за сваляне:
http://www.bgshare.com/302964/
ПП
И едно питане към УС:
Ето това например е един интересен материал който ако намерим добри душици да го преведат може на части да публикуваме в списанието на СБА
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пет 18 авг 2006 17:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта