Диво харчене на масло
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
joro801 написа:Нямам дим , от зад гледахме дали пуши , няма проблеми , шпора си я юнашката , днес и измерих комперсията 11.8 и на 4те цилиндъра , но ми казаха , че 10х40 е много тънко за нея и за това ше и бодна 15х40 да видя кво ше стане.
За първи път мога нещо да добавя към казаното от brabus(не вярвам да не го знае ама просто го е пропуснал)
Та ....при продължителен престой(повече от 12 часа) и при по-ниски температури накарай някой друг да запали колата,а ти наблюдавай ауспуха....ако първоначално изпуши,а след това вече не-имаш гумички за смяна.Обяснението на този феномен е ,че при неработещ ДВГ покрай износената гумичка и стеблото на клапана в цилиндъра се стича малко масло,което изпушва при запалването на колата.
Пушенето при работещ ДВГ(ефекта на рязката отпускане на педала) е по-късен симптом.и не слагай друго масло освен 10W40.Стига с тези измислици за тънко и дебело масло!!!!Аман от малоумни и непросветени майстори от палеозойската ера.!!!
Прочети статията за маслата и индексите им в раздела "Полезни"и ще престанеш да слушаш подобни приказки.!!!
Последна промяна от joker на Вто 28 авг 2007 8:52, променено общо 1 път.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
и не слагай друго масло освен 10W40.
Стига с тези измислици за тънко и дебело масло!!!!Аман от малоумни и непросветени майстори от палеозойската ера.!!!
Прочети статията за маслата и индексите им в раздела "Полезни"и ще престанеш да слушаш подобни приказки.!!!
Напълно прав!
Слагаш някакво 10/40- в БГ разликата е в етикетите
Стига с тези измислици за тънко и дебело масло!!!!Аман от малоумни и непросветени майстори от палеозойската ера.!!!
Прочети статията за маслата и индексите им в раздела "Полезни"и ще престанеш да слушаш подобни приказки.!!!
Напълно прав!
Слагаш някакво 10/40- в БГ разликата е в етикетите

- joro801
- Мнения: 198
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 21:44
- Автомобил: GOLF 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: София
Мерси колегите , интересното е , че нямам грам пушилка , точно както ме посъветва го бях направил , престоя над 12 часа , запалия е един приятел , ни дим ни нищо , не знам вече кво да правя , но за по-сигурно ще си ги сменя гумичките , а колкото за маслото 10х40 , много хора дават различни предложения , май ше си остана на 10х40.
- bboikov
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Прочетох внимателно написаното до тук. При мен нещата стоят по следния начин: Карам с 15W40 Valvoline + молибденова добавка на Liky Moly до сега колата, откакто съм я взел не харчи масло и никога не съм доливал, макар да оставям половинка за всеки случай в багажника.
Направо недоумявам какъв е този разход 1л. на 1000 км., пък и на 10 000 да е. Не че не е възможно, но... Според мен проблема идва от това, че всъщност никой не знае на колко хил. км. е колата му. Моята показва, че е на 151 361 хил, ама така ли е?! Би трябвало да карам с полусинтетика, опитах и се наложи да го сменя защото започна да гори масло. Сложих минерално и колата заспа. А сега ми кажете на колко хиляди е колата?
Направо недоумявам какъв е този разход 1л. на 1000 км., пък и на 10 000 да е. Не че не е възможно, но... Според мен проблема идва от това, че всъщност никой не знае на колко хил. км. е колата му. Моята показва, че е на 151 361 хил, ама така ли е?! Би трябвало да карам с полусинтетика, опитах и се наложи да го сменя защото започна да гори масло. Сложих минерално и колата заспа. А сега ми кажете на колко хиляди е колата?
- Veso101
- Мнения: 913
- Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Несебър
bboikov написа:Прочетох внимателно написаното до тук. При мен нещата стоят по следния начин: Карам с 15W40 Valvoline + молибденова добавка на Liky Moly до сега колата, откакто съм я взел не харчи масло и никога не съм доливал, макар да оставям половинка за всеки случай в багажника.
Направо недоумявам какъв е този разход 1л. на 1000 км., пък и на 10 000 да е. Не че не е възможно, но... Според мен проблема идва от това, че всъщност никой не знае на колко хил. км. е колата му. Моята показва, че е на 151 361 хил, ама така ли е?! Би трябвало да карам с полусинтетика, опитах и се наложи да го сменя защото започна да гори масло. Сложих минерално и колата заспа. А сега ми кажете на колко хиляди е колата?
А кажи на колко е моята?
Показва 170 000, слагам само 10W40 Castrol Magnatec и не гори нищо, за минерално не съм и мислил въобще.
- bboikov
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Общото състояние на двигателя е важно, мисля че си на границата, ако не бъркам, по спецификация. Май беше до 170 хил. с полусинтетика, след това с минерално. Така пише в книжката дето на моята кола липсва, а би трябвало да я има.
Ще питам сърбина, дето сички пернишки и дупнишки джамбази купуват коли от него къде я е забравил

Ще питам сърбина, дето сички пернишки и дупнишки джамбази купуват коли от него къде я е забравил





- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
bboikov написа:Общото състояние на двигателя е важно, мисля че си на границата, ако не бъркам, по спецификация. Май беше до 170 хил. с полусинтетика, след това с минерално. Така пише в книжката дето на моята кола липсва, а би трябвало да я има.
Ще питам сърбина, дето сички пернишки и дупнишки джамбази купуват коли от него къде я е забравил![]()
![]()
![]()
![]()
Ей на тоз постулат ако ми откриеш източника.....безценен ще си!
Аз и досега не съм открил друга спецификация за Фолксваген освен 10W40.....
И още нещо....това,че "гори" част от маслото само показва добрите проникващи и респективно мазилни свойства на това масло!!!!
Сложи М10Д и няма да ти го пипне....но след 30 000 приблизително познай какво ще стане с хидарвличните ти повдигачи и въобше какво ще е износването на ДВГ-то....
Не се плашете от горенето на хубавото масло....то затова е хубаво!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
bboikov написа:Joker всъщност какво препоръчваш? Нещо не разбрах до край. Не се притеснявам да пробвам различни варианти.
Най-много да ми се наложи да потърся нов двигател![]()
![]()
А аз не мога да препоръчвам защото нямам съответния ценз.....но VW пишат единствено за 10W40 и само на едно място видях да дават като евентуална алтернатива 15W40(но не в зависимост от изминатите километри)....
Всъщност индекса на маслото се избира в зависимост от климатичните особености на съответния географски район....Прочети темата за маслата в "Полезни"....просто не върви да преразказвам една толкова грамотно и интересно написана тема от хора далеч над мене като компетентност в техниката при условие,че я има в оригинал...
Аз карам само с 10W40 и не бих ползвал друго масло.....
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма такова нещо, което по какъвто и да е начин да обвързва пробега на един двигател с типа на маслото (синтетика, полу или минерално)
От хубавото масло зависи единствено живота на мотора. Познавам хора, които карат коли на по 250~300 хил. км. с 0W40 пълна синтетика и няма никакъв проблем. Друг е въпроса, че като се поразтропат на някой повдигачите, защото луфтовете са станали големи, той не ги сменя, оправя, а налива 10W40 или 15W40 (просто примери) и колата поутихне, спре да "пипа" масло и идва легендата - много км пробег, никаква пълна синтетика!
Разберете, че числата, които обграждат буквичката W показват течливостта на маслото при различни температури. И когато те са еднакви няма значение дали е минерално или синтетично - еднакво течливи (редки) са! Друг е въпроса, че пълната синтетика има по-добри смазочни качества, затова е и по-скъпа.
Някой сега ще пита аз с какво карам. Като изключим,че в момента съм след ремонт и ще го хвърлям след 1000 км съм с Мотул 4100 15W50 Полусинтетика, а нормално карам с Мотул 6100 10W40 пак полусинтетика. Исками си Мотул да пуснат 10W50, но за сега няма.
От хубавото масло зависи единствено живота на мотора. Познавам хора, които карат коли на по 250~300 хил. км. с 0W40 пълна синтетика и няма никакъв проблем. Друг е въпроса, че като се поразтропат на някой повдигачите, защото луфтовете са станали големи, той не ги сменя, оправя, а налива 10W40 или 15W40 (просто примери) и колата поутихне, спре да "пипа" масло и идва легендата - много км пробег, никаква пълна синтетика!
Разберете, че числата, които обграждат буквичката W показват течливостта на маслото при различни температури. И когато те са еднакви няма значение дали е минерално или синтетично - еднакво течливи (редки) са! Друг е въпроса, че пълната синтетика има по-добри смазочни качества, затова е и по-скъпа.
Някой сега ще пита аз с какво карам. Като изключим,че в момента съм след ремонт и ще го хвърлям след 1000 км съм с Мотул 4100 15W50 Полусинтетика, а нормално карам с Мотул 6100 10W40 пак полусинтетика. Исками си Мотул да пуснат 10W50, но за сега няма.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
brabus написа:Полусинтетика, а нормално карам с Мотул 6100 10W40 пак полусинтетика. Исками си Мотул да пуснат 10W50, но за сега няма.
Аз също бих сложил такова масло,че като гледам при какви жеги се налага да караме през последните 3 години.....
Ама аз и то другите марки не съм виждал....а май веднъж видях ШЕЛ 5W50 пълна синтетика,ама аз гориво не слагам от таза марка пък масло ШЕЛ ще сложа само ако зад мен стои есесовец,а пред мен гори крематориум.....
- bboikov
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Да разбирам, напълно си прав, че индекса на маслото има отношение към климатичните условия.
Между другото нямам проблем с повдигачите както с 10W40,така и с 15W40, характерното чукане липсва.
Нека само да уточним, че става дума и за нещо друго. Моята кола е произведена през 1992г., сега сме 2007г. Предполагам знаеш, че основния индекс не изчерпва означението, т.е. 10W40 15W40 не е пълното означение. Обикновенно останалото е със ситни букви, но е важно да се чете. Оказва се, че всъщност допълнителната информация, която предоставя производителя на масла всъщност уточнавя и вида на маслото, макар то да е например 15W40. За това и толкова различни мнения във форума. Аз не бих сложил всяко 15W40 или 10w40, не взимам масло, което липсва допълнителната информация.
Има масла тип 15W40 и 10W40, които са много близки по състав, т.е. както ти казваш спазена е препоръката на VW.
Между другото нямам проблем с повдигачите както с 10W40,така и с 15W40, характерното чукане липсва.
Нека само да уточним, че става дума и за нещо друго. Моята кола е произведена през 1992г., сега сме 2007г. Предполагам знаеш, че основния индекс не изчерпва означението, т.е. 10W40 15W40 не е пълното означение. Обикновенно останалото е със ситни букви, но е важно да се чете. Оказва се, че всъщност допълнителната информация, която предоставя производителя на масла всъщност уточнавя и вида на маслото, макар то да е например 15W40. За това и толкова различни мнения във форума. Аз не бих сложил всяко 15W40 или 10w40, не взимам масло, което липсва допълнителната информация.
Има масла тип 15W40 и 10W40, които са много близки по състав, т.е. както ти казваш спазена е препоръката на VW.
Бих добавил че всички двигатели (и нови и стари) горят масълце. Едните повече, другите по -малко! Няма как да не гори! Иначе просто сегментите трябва да "остъргват" много добре цилиндъра! Доста производители пишат в книжките на колите че между две смени на масло е нормално ДВГ (дори нов разработен) да изгори количеството от МАХ до MIN. Моя АБУ харчи 400-500 мл за 9-10 000.
Аз мисля че тези дето за 10 000 км не им гори нищо, просто им се смесва масълцето с бензинче при градското (на студен ДВГ на къси разстояния) каране!
Дето JOKER-a вика, само 10W40 ! Аз си карам 3 год с Лики Моли с молибден и съм доволен (засега)!
Аз мисля че тези дето за 10 000 км не им гори нищо, просто им се смесва масълцето с бензинче при градското (на студен ДВГ на къси разстояния) каране!
Дето JOKER-a вика, само 10W40 ! Аз си карам 3 год с Лики Моли с молибден и съм доволен (засега)!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], stefan4o и 83 госта