Диво харчене на масло

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Сря 29 авг 2007 18:21


radotom написа:Да пооцапам още малко и тук, защото ми е съвсем шпрясно, от преди 3 часа :lol:
Както виждате, и brabus потвърди, че при високи обороти е нормално да си литва масълцето ;)
Наистина в книжката на Голфа дават разход до 1л/1000км. пробег. Дали това е разхода, при който трябва да хвърлиш мотора, или е нормален максимален... това не смея да коментирам!
Факт е, че предния ми Голф2, 1.6Д с почти 1мм. ръб в цилиндрите ми изяхдаше по 1.5л/10 000км.
Преди 2 смени бях сложил SHELL 10W40. Ами на около 8к км. реших да погледна как е щеката и щях да падна! Едва се беше нацапала на крайчето!
От 2 смени съм с MOTUL 6100 /10W40- 80% синтетика/
За 10 000 км. ми се губи по около 450гр. масло, защото ми тече от ганитурата на картера (със собствения си ляв крак скапах резбата на едно от хилядите болтчета, а сега, за да го оправя, трябва да отделям скоростите от мотора, за да може да се бръкне там :( )
Преди 3 часа пак смених маслото със същото 6100. Предложиха ми и 15W50, но отказах.
М/у другото, както MOTUL, така и SHELL подържат спецификациите на VW.
Само дето ШЕЛ-ското ми го издуха за отрицателно време, а мотула не!
Добре се държи колата и с IGOL, пак 10W40. Даже днес се колебаех м/у двете, ама на IGOL е полусинтетика, макар и доста по-евтино, та предпочетох Мотулче ;)

и аз така градски си джъткам със същия Мотул/ий и за сега не се оплаквам,изненадан съм че го набеждаваш за 80% пълна синтетика за мене тва си е чиста полусинтетика ама знам ли ??




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 29 авг 2007 20:08


Абе не знам какво пише в тези книжки ,но 1литър/1000км. е безбожно много каквото и да си говорим..значи то какво излиза като си смениш маслото трябва да се запасиш с още една туба от 5литра масло че да остискаш до следващата смяна , хайде моля ви се не ме разсмивайте..че ако ви чуе някой майстор на който на ден му минават по 5-6 коли просто ще остане ошашавен от тъпотия... :lol: естественно че ако е по-тънко маслото например 5w40 ще го лапва ,ама чак пък 1л/1000км. и сига сте писали дават ми 10w40 много знаете на колко реални км. са ви колите ...давали ...дават по книжка за нова кола на 000км. която слиза от конвейра...и качесвото на маслото им е друго на тях ,тук само ментаци... :wink: Според моя скомен реален опит ако колата ти лапва до 500-800мил.л/10 000 т.е. една смяна е нормално и в граници ,ако лапа повече или проблема е маслото или не е наред двигателя...знаете как се тества един двигател...опъваш го по един голям баир на 2 и 3 скорост и ако отзад кади като дизелак не е наред пичове... :lol: все има нещо. 8)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 30 авг 2007 1:12


Danny boy написа:...изненадан съм че го набеждаваш за 80% пълна синтетика за мене тва си е чиста полусинтетика ама знам ли ??

Не е в къщи литровото шишенце, дето го взех за доливане, ама ако имаш такова наблизо - обърни внимание какво пише: Sintetic
А че е 80% синтетиката днес ме светнаха в сервиза, дето им е представител за Пловдив (до Мега Марина в Смирненски)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 30 авг 2007 7:12


jagler написа:Абе не знам какво пише в тези книжки ,но 1литър/1000км. е безбожно много каквото и да си говорим..значи то какво излиза като си смениш маслото трябва да се запасиш с още една туба от 5литра масло че да остискаш до следващата смяна , хайде моля ви се не ме разсмивайте..че ако ви чуе някой майстор на който на ден му минават по 5-6 коли просто ще остане ошашавен от тъпотия... :lol: естественно че ако е по-тънко маслото например 5w40 ще го лапва ,ама чак пък 1л/1000км. и сига сте писали дават ми 10w40 много знаете на колко реални км. са ви колите ...давали ...дават по книжка за нова кола на 000км. която слиза от конвейра...и качесвото на маслото им е друго на тях ,тук само ментаци... :wink: Според моя скомен реален опит ако колата ти лапва до 500-800мил.л/10 000 т.е. една смяна е нормално и в граници ,ако лапа повече или проблема е маслото или не е наред двигателя...знаете как се тества един двигател...опъваш го по един голям баир на 2 и 3 скорост и ако отзад кади като дизелак не е наред пичове... :lol: все има нещо. 8)

От терминологията която използваш си личи,че не си запознат дори и бегло с техническата литература(дори и тази публикувана в този сайт)...Явно познанията си ги трупаш от т.н. квартален тип майстори ,от които повечето от колегите във форума са пропищяли....
Чети книжки уважаеми....и не си мисли,че практиката без теоретична подготовка може да означава каквото и да е...ако на времето всичко е било проста механика,то от 20 години насам полуинтелигент трудно може да се ориентира дори и в най-общите детайли на устройството на автомобила.....


Потребителски аватар
slavcata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 18:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот slavcata » Чет 30 авг 2007 7:15


joker написа:
jagler написа:Абе не знам какво пише в тези книжки ,но 1литър/1000км. е безбожно много каквото и да си говорим..значи то какво излиза като си смениш маслото трябва да се запасиш с още една туба от 5литра масло че да остискаш до следващата смяна , хайде моля ви се не ме разсмивайте..че ако ви чуе някой майстор на който на ден му минават по 5-6 коли просто ще остане ошашавен от тъпотия... :lol: естественно че ако е по-тънко маслото например 5w40 ще го лапва ,ама чак пък 1л/1000км. и сига сте писали дават ми 10w40 много знаете на колко реални км. са ви колите ...давали ...дават по книжка за нова кола на 000км. която слиза от конвейра...и качесвото на маслото им е друго на тях ,тук само ментаци... :wink: Според моя скомен реален опит ако колата ти лапва до 500-800мил.л/10 000 т.е. една смяна е нормално и в граници ,ако лапа повече или проблема е маслото или не е наред двигателя...знаете как се тества един двигател...опъваш го по един голям баир на 2 и 3 скорост и ако отзад кади като дизелак не е наред пичове... :lol: все има нещо. 8)

От терминологията която използваш си личи,че не си запознат дори и бегло с техническата литература(дори и тази публикувана в този сайт)...Явно познанията си ги трупаш от т.н. квартален тип майстори ,от които повечето от колегите във форума са пропищяли....
Чети книжки уважаеми....и не си мисли,че практиката без теоретична подготовка може да означава каквото и да е...ако на времето всичко е било проста механика,то от 20 години насам полуинтелигент трудно може да се ориентира дори и в най-общите детайли на устройството на автомобила.....
:да:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 30 авг 2007 8:10


Защо ли се опитвам да надбягам вятъра...Жокер моите уважения ,но все пак всеки тук си има някакво мнение по въпроса нали. :wink: Наливай си там по 1л. масло и попътен вятър и безаварийна най-вече...ама нали знаеш колата кога се поврежда винаги по пътя. :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 30 авг 2007 9:07


jagler написа:Защо ли се опитвам да надбягам вятъра...Жокер моите уважения ,но все пак всеки тук си има някакво мнение по въпроса нали. :wink: Наливай си там по 1л. масло и попътен вятър и безаварийна най-вече...ама нали знаеш колата кога се поврежда винаги по пътя. :wink:

Ама защо някои колеги смятат,че казвайки моето мнеиние отхвърлям тяхното право на мнение....Напротив,аз просто казвам и се аргументирам.Това,че аргументите ми могат да звучат понякога убедително съвсем не значи,че могат да са верни и моето мнение е меродавно.Ей на виж как си признавам!!!! :P
за мен не е проблем например да се аргументирам ,колко е полезно човек да си направи [color=blue] сепуко....ама така ли е???[/color]
И чети внимателно....казва се до 1л/1000 км в зависимост от начина на каране....Ако караш до 3000 об и ти гори 1л на 1000 естествено,че ще се замислиш...
А за 27 годишният ми шофьорски стаж и 5 сменени автомобила никога,ама никога не се е случвало колата ми да аварира на пътя.....просто си поддържам колите стриктно по съответните технически ръководства,дето ти казваш,че не ги четеш и не съм имал и на йота проблем.....


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 30 авг 2007 9:17


Виж сега Жокер ,аз нямам нищо против теб и се вслушвам в съветите и постовете на колегите не съм казал че не се интересувам от книжки и т.н. виж ми колата как се грижа за нея ,а не само да карам душманската както някои правят.По състоянието на една кола може да съдиш за собственика нали... :wink:


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Чет 30 авг 2007 9:18


joker написа:
jagler написа:Защо ли се опитвам да надбягам вятъра...Жокер моите уважения ,но все пак всеки тук си има някакво мнение по въпроса нали. :wink: Наливай си там по 1л. масло и попътен вятър и безаварийна най-вече...ама нали знаеш колата кога се поврежда винаги по пътя. :wink:

Ама защо някои колеги смятат,че казвайки моето мнеиние отхвърлям тяхното право на мнение....Напротив,аз просто казвам и се аргументирам.Това,че аргументите ми могат да звучат понякога убедително съвсем не значи,че могат да са верни и моето мнение е меродавно.Ей на виж как си признавам!!!! :P
за мен не е проблем например да се аргументирам ,колко е полезно човек да си направи [color=blue] сепуко....ама така ли е???[/color]
И чети внимателно....казва се до 1л/1000 км в зависимост от начина на каране....Ако караш до 3000 об и ти гори 1л на 1000 естествено,че ще се замислиш...
А за 27 годишният ми шофьорски стаж и 5 сменени автомобила никога,ама никога не се е случвало колата ми да аварира на пътя.....просто си поддържам колите стриктно по съответните технически ръководства,дето ти казваш,че не ги четеш и не съм имал и на йота проблем.....
:beer не подтискаи така хората моляте ,че ще се депресират и ще спрат да отговарят :don't worry


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 30 авг 2007 10:10


jagler написа:Виж сега Жокер ,аз нямам нищо против теб и се вслушвам в съветите и постовете на колегите не съм казал че не се интересувам от книжки и т.н. виж ми колата как се грижа за нея ,а не само да карам душманската както някои правят.По състоянието на една кола може да съдиш за собственика нали... :wink:

Страшна машинка!!!!Много ми хареса!Искрено ти завиждам!
Моята изглежда много по-зле на външен вид....ама аз честно казано повече си играя с ДВГ и другите и атрибути и хич не ми стига времето да си играя с тунинг....не че не го харесвам....ама време иска!
Хайде не се сърди...форум е ....мен колко пъти ме шамаросват....ами аз от време на време изръсвам глупости .
Дето се вика витуален лаф-моабет застроен с лютички интелектулани пощипвания!
Жив и здрав.....


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Чет 30 авг 2007 11:39


Къде да ги видя нормалния разход на масло? Има ли някъде нещо из нета?

Такаа. За да стига разхода на масло до 1л. трябва за 10000 км да доливаш 10л.+4л(или там колкото е) налято първоначално. Меко казано странно.
На двутактов двигател сместта се прави 50:1. Т.е на 1л. масло 50л. бензин. Ако Голфа ти гори 1л. на 1000км. при среден разход на бензин 6л./100км., то за тези 1000 км. ще изгориш 60л. бензин и 1л. масло. Пропорцията става 60:1. Доста близо до двутактовата мелница. А много добре знаеш как пушат. Така, че при такъв разход на масло няма да си виждаш бронята от чернилка.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 30 авг 2007 13:38


ikonoma написа:Къде да ги видя нормалния разход на масло? Има ли някъде нещо из нета?

Такаа. За да стига разхода на масло до 1л. трябва за 10000 км да доливаш 10л.+4л(или там колкото е) налято първоначално. Меко казано странно.
На двутактов двигател сместта се прави 50:1. Т.е на 1л. масло 50л. бензин. Ако Голфа ти гори 1л. на 1000км. при среден разход на бензин 6л./100км., то за тези 1000 км. ще изгориш 60л. бензин и 1л. масло. Пропорцията става 60:1. Доста близо до двутактовата мелница. А много добре знаеш как пушат. Така, че при такъв разход на масло няма да си виждаш бронята от чернилка.

Ама ще се побъркам!!!!!!АААААААААААААААААААААААААА1
Пише до 1л на 1000 в зависимост от начина на каране Никъде не пише 10 л на 10 000......аааааааааааааа!
Абе хора този широк диапазон означава,че разходът на масло не е основен критерий за изправноста на двигателя на Фолксваген!!!!
Ами естествено като пуши.....ясно,че не е наред..
Ама я четете дявол да го вземе колко хора имат разход от около 1.5 л на 10 000 с огромни вариации и то при перфектни двигатели.....
Стигааааааааа!Четете статиите за разхода на масло моля ви..... ама много ви моля!


Потребителски аватар
bboikov
Мнения: 499
Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот bboikov » Пет 31 авг 2007 10:16


Намерих книжката на Голф ІІІ и според скромните ми познания по немски разхода до 1л. на 10 000 км се приема като възможност, а не като даденост. Според мен Joker не е прав, че е нормално да харчи масло. Не съм убеден, че е нормално да слагаш 10W40 и да доливаш постоянно. Пак казвам карам с 15W40 и не ми се налага да доливам. Наблюдавам нивото всяка седмица. Е случвало се е да падне малко, но по скромни изчисления става дума за около 100 гр., което е нищо. Сигурен съм, че двигателя не смесва бензин и масло, защото маслото тогава придобива специфична миризма на бензин. Нямам проблем с повдигачите /опитвал съм с 10W40/, няма го характерното чукане.

Нещо не достигат аргументи, според мен, в полза на 10W40. Така мисля аз. Отново уточнявам - основното означение не е достатъчно, трябва да се обръща внимание на "ситните букви". На пазара сигурно има 1000 вида 15W40.


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Пет 31 авг 2007 10:56


Всички коли харчат масло, ВСИЧКИ.....

Въпроса е колко харчат и как го харчат (при какви експлоатационни условия)!

Момчета, изпокарахте се за глупости, я пиите по една биричка! :beer


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 31 авг 2007 15:11


прави ми впечатление ,че стане ли дума за мАСлО всеки изведнъж започва много да разбира, и да дава акъл.все пак ,за това има толкова много марки масла ,както каза клегата по горе , а що се отнася до разхода ,то зависи от конкретният автомобил.за VW тестът е правен със чисто нов биитъл във намибия при темп.47 градуса + ,и при отсечка от 29 км на пълна газ е дал разход от 25 грама.това мога да кажа за разхода от ........ДО 1л. НА 1000км.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: redmed@abv.bg и 52 госта