Фолксваген се отказва от Помпа дюза

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Нед 19 авг 2007 18:50


don hose написа:Eми това си е чистата истина....А системата с директно впръскване известна под абривиатурата TDI е патентована от FIAT и за първи път се слага на Croma.


И това не е верно :Mr Green Fun

Директното впръскване е известно долу-горе от времето на чичко ви Рудолф Дизел, само дето е създавало проблеми и се е прилагало до 80-те миналия век само на големи дизелови двигатели. Комън рейл, не се заблуждавайте че са я измислили макаронаджиите. Патента е 1960 на швейцареца Роберт Хюбер, доразвита от Бош и пак така широко използвана в камиони и локомотиви преди да се качи на леки автомобили.

Последна промяна от yossarian на Пон 20 авг 2007 9:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 19 авг 2007 19:10


yossarian написа:[


Изчерпателен както винаги. :lol:


А някой по-горе питаше, в кои марки още се използват ПД мотори - отговора е Митсубиши и Додж използват 2.0ТДИ на VAG.

Имам чувство, че ПД-то се задържи още време и няма да се даде без бой.

Пиезо не се ли водят инжекторите по-точно?


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Нед 19 авг 2007 22:57


yossarian написа:
don hose написа:Eми това си е чистата истина....А системата с директно впръскване известна под абривиатурата TDI е патентована от FIAT и за първи път се слага на Croma.


И това не е верно :Mr Green Fun

Директното впръскване е известно долу-горе от времето на чичко ви Рудолф Дизел, само дето е създавало проблеми и се е прилагало до 80-те миналия век само на големи дизелови двигатели. Комън рейл, не се заблуждавайте че са я измислили макаронаджиите. Патента е 1968 на един, не му помня името от ETH Цюрих, доразвита от Бош и пак така широко използвана в камиони и локомотиви преди да се качи на леки автомобили.

Много ясно, че не са я измислили те просто го използват за пръв път :D Там съкращението не е ТДИ но сега не мога да се сетя какво беше.Иначе теорията за директно впръскване си е прастара :D Просто рестрикцията за помпите е била много висока.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 19 авг 2007 22:59


Само да добавя ,че първото масово вкарване/не идея,не разработки/ на директно впръскване при дизела е от МАН - от там и доста дълго време са го наричали М-процес и е с бутало чиято форма нападабява тазци на ТДИ - с вдлъбнатина.Според мен основната причина ФВ да зарежат ПД е че при леките коли само те я ползват и дават пари за разработка,докато още поне 10 фирми наливат пари в разработка на комън-рейл :wink: Иначе основни недостатъци на ПД са цена и "необузданост"-шумен,спонатанен,замърсяващ-като субективно първите два мен ме кефят страшно,ама важно е кво казва масовия потребител :cry: Последния пирон в ковчега на ПД бяха точно споменатите пиезо-дюзи който страшно пасват на комън-рейл и "убиват" по-високото налягане на ПД.
P.S.Това че ПД/и нормалното ТДИ/ работи в диапазон 1800-4000 е плюс ,а не както навсякъде пишат недостатък.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 20 авг 2007 0:16


Rabbit_TDI написа:Само да добавя ,че първото масово вкарване/не идея,не разработки/ на директно впръскване при дизела е от МАН - .


ми нищо чудно те са си царе при дезелчетата. Да не говорим че първия действащ мотор на Рудолф е произведен във Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg

или както е казал народа.....къдетое текло пак ще тече :wink:


Потребителски аватар
russonera
Мнения: 1121
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот russonera » Сря 05 сеп 2007 21:43


Здравейте колеги.
Днес като гледах мобиле.бг се учудих.Имаше Голф 4 която е Помпа дюза а беше произведена ноември 1999.Тъй като във форума бях чувал че помпа дюза е след 2000 година.Та може ли да ме светнете кога започва производството на помпа дюза. :arrow: :wink:


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 05 сеп 2007 22:24


russonera написа:Здравейте колеги.
Днес като гледах мобиле.бг се учудих.Имаше Голф 4 която е Помпа дюза а беше произведена ноември 1999.Тъй като във форума бях чувал че помпа дюза е след 2000 година.Та може ли да ме светнете кога започва производството на помпа дюза. :arrow: :wink:


Системата помпа-дюза е представена през 1998-ма година (моделно семейство 1999-та година).


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 05 сеп 2007 22:56


Първи двигател помпа-дюза, поставен на Пасат (Б5) - януари 99. На Голф - май 99. Данните са от ETOS.


Потребителски аватар
russonera
Мнения: 1121
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот russonera » Чет 06 сеп 2007 9:14


Мерси колеги. :wink:


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Чет 06 сеп 2007 12:06


:предавам се

Последна промяна от toshev на Чет 06 сеп 2007 15:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 06 сеп 2007 14:48


toshev написа:Най-накрая с Common-Rail !
Шумния и тракащ дизел беше популярен 80-те и 90-те! Докога ФВ ще трака и шуми като Газка. Автомобила трябва да предлага комфорт на возене! Това засяга и шумувете и изгорелите газове! ТДИ бил спонтанен,абе то вече всички са спонтанни, на кой му трябва тракане при движение. Все пак говорим за автомобили за ежедневието и превозване на домочадието! Мен ако питате ДВГ изобщо не трябва да се чува.
А вижте какво прави БМВ с техните дизели.Не коли а самолети!А Мерцедес и ПСА.



:smackbum mhihi

по тъпо мнение не бях чел скоро време, бас държа, че не си карал нито един от изредените дизели нито ЦДИ, ХДИ нито ТДИ ПД последно поколение :idea: :idea: :!:
Ебати тъпия пост :!:


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Чет 06 сеп 2007 15:21


Съжалявам за скромното си мнение! :042:
Тактично си замълчавам! Нека разбирачите и големите шофьори продължат! Евала... :kef:


Потребителски аватар
russonera
Мнения: 1121
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот russonera » Чет 06 сеп 2007 15:51


:D



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта