модел 1302
омасляване около кръга с много болтчета, около пробката за смяна на масло.
да си взема ли ганитури от магазина на деб******* или да приспособявам нещо???
понякога има такива локви, че се съмнявам дали ще ме закара до морето и обратно.
благодаря за всякви идеи.
теч на масло...гарнитури
- airMcooled
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 31 окт 2004 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
там болчетата са ф6 може и някое да е превъртяло което е много гаден вариянт ......... получава се когато голямата шайба няма пропка за изтакане на маслото
гадното е че в този случай трябва да си намериш мечик 7 и да направиш нови шпилки
иначе си купи гарнитури и ги намажи с нещо от рода на херметик или в краен случай силикон / той не издържа на бензин/ а при дадени обстоятелства там попада и бензинец
гадното е че в този случай трябва да си намериш мечик 7 и да направиш нови шпилки
иначе си купи гарнитури и ги намажи с нещо от рода на херметик или в краен случай силикон / той не издържа на бензин/ а при дадени обстоятелства там попада и бензинец
- airMcooled
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 31 окт 2004 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
май пак съм в грешка
оказа се, че пак не съм догледал нещата...
като забърсах по-старателно отдолу, изчаках 15 мин и се оказа, че първата капка, която се образува наново не е от кръга около пробката, а малко по-напред, до един по-голям болт с гайка. предполагам от държащите двете полвини на двигателя.
въпроса - къде в софия можя да се направи по-обстоен преглед на колата? единия вариант е при жеко. искам и аз да съм около майстора, за да добия неква представа за колата си.
bugman, ако искаш звънни на о888 24 26 91, за да пием по кафе в бургас, предполагам в неделя ще мина оттам, но с шкодата на брат ми. май няма да рискувам да тръгна с костенурката (въпреки, че пловдив-софия си ги взема с постоянна скорост над 100 и би трябвало да стигне до морето, че и обратно)
хайде до скоро
като забърсах по-старателно отдолу, изчаках 15 мин и се оказа, че първата капка, която се образува наново не е от кръга около пробката, а малко по-напред, до един по-голям болт с гайка. предполагам от държащите двете полвини на двигателя.
въпроса - къде в софия можя да се направи по-обстоен преглед на колата? единия вариант е при жеко. искам и аз да съм около майстора, за да добия неква представа за колата си.
bugman, ако искаш звънни на о888 24 26 91, за да пием по кафе в бургас, предполагам в неделя ще мина оттам, но с шкодата на брат ми. май няма да рискувам да тръгна с костенурката (въпреки, че пловдив-софия си ги взема с постоянна скорост над 100 и би трябвало да стигне до морето, че и обратно)
хайде до скоро
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Ми источи маслото смени болта и гайката и намажи отдоло със силикон за гарнитури - теча най-вероятно ще спре, но временно. За същинското решение на проблема ще се наложи да се цепи блокчето, а докато стане за цепене е голяма цигания, но може да използваш момента за нови сегменти, лагечета и някой шлайф ако има нужда. А ако не ти се цепи скоро може и да зацапаш мястото с някакво лепило за метали, но после като цепиш ще трябва да се сваля... 

- airMcooled
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 31 окт 2004 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
мммда
мирише на Голямата Играчка...


- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
та като стана въпрос за течове...
и аз си имам един (те всъщност са доста повече, ама един ме дразни:))
От ремъчната шайба, отзад на коляновия вал. Свалих я. Огледах я.
Не видях нещо, което да подлежи на ремонт. (абе нищо не видях).
Върнах я. Сега тече отвреме-навреме. Не ми пречи особено, само дето
целия двигател е в масло(не че пипам там, ама срамота е...)
Предложения?
Ако ви е много горещо не се мъчете...
)
От ремъчната шайба, отзад на коляновия вал. Свалих я. Огледах я.
Не видях нещо, което да подлежи на ремонт. (абе нищо не видях).
Върнах я. Сега тече отвреме-навреме. Не ми пречи особено, само дето
целия двигател е в масло(не че пипам там, ама срамота е...)
Предложения?
Ако ви е много горещо не се мъчете...

- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
А дали има опция за регулиране на тоя луфт(понеже тръбичката не е запушена)? Разни подложни шайби или ..... като на шайбата на алтернатора. Иначе луфт има, но дали е голям или малък - нямам база за сравнение. Ходил съм при двама майстори - единия каза че ще изкара още 100К(още малко и ще излезе прав), а другия "тоя мъртвец земи го зАсили у некое дере къде куче не минава"(и това заради един луфт!). та толкова знам за луфта... май се поотплеснах
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
stenly_r написа:А дали има опция за регулиране на тоя луфт
Луфта се регулира с ремонти шайби, които се монтират между коляновия вал и маховика, луфта трябва да е 0,04-0,16мм. Но има един, такъв неписан закон, че има ли мотора аксиален луфт, то най-малко лагерите са заминали, ако е каран повече с аксиален луфт, което е доста срещано - заминават и леглата на клапаните и вала и буталните болтове. Праосто тея мотори са много издържливи, а хората от другите коли са свикнали да карат докато се разтрака, запуши, гори много или запуши, и ги карат до такава степен, че после всичко вътре е за шлайф...

- airMcooled
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 31 окт 2004 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
хелп. пичове!!!! :(
за едно излизане вчера вечерата и изминати към 10 км нивото на маслото от средната чертичка на щеката съвсем изчезна от нея...
въпроса ми:
има някой сред вас, с който една събота да свалим двигателя, сменим необходимите гарнитури, претърсим за още грижи и донастроим каквото може.
цена за всичко това, която явно ще варира, понеже незнам колко ще е целия труд.
човека да е в софия.
пускам въпроса си, понеже двама от известните ми майстори са заети до края на август, а за третия се съмнявам дали ще му е приятно да му се вра в ръцете и да питам за всичко.
желая си успех

въпроса ми:
има някой сред вас, с който една събота да свалим двигателя, сменим необходимите гарнитури, претърсим за още грижи и донастроим каквото може.
цена за всичко това, която явно ще варира, понеже незнам колко ще е целия труд.
човека да е в софия.
пускам въпроса си, понеже двама от известните ми майстори са заети до края на август, а за третия се съмнявам дали ще му е приятно да му се вра в ръцете и да питам за всичко.
желая си успех

- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
BuGmaN написа:stenly_r написа:А дали има опция за регулиране на тоя луфт
Луфта се регулира с ремонти шайби, които се монтират между коляновия вал и маховика, луфта трябва да е 0,04-0,16мм. :
четири стотни!?! Да не си преместил десетичната запетая?

сигурен ли си? да не са 0,04-0,16"? защото моя сега е около 2-3мм (мерен на око)

- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
BuGmaN написа:2-3мм е мноооооого колега, и ми говори само лоши работи, май си истървал мотора даста повече от колкото трябва...Цифрите за аксиалния луфт са си точни, обаче мотора ти плаче за основен
Е на това му викам диагностик:))
не стигнах до морето

Звукът, който се чу...не го пожелавам на никого.
Резултатът: Една шийка на вала не подлежи на ремонт(черупките на лагера - една върху друга)
И така - нови вал и биела, лагери номинален размер и всичко обратно
та луфтът сега е 0,5мм, а има три шайби по 0,3мм.
Кака Лили(от магазина за части на Орион) каза, че не е препоръчително да се слагат повече от три шайби. Дали?
Много ме мъчи тоя луфт...
Дайте съвет, моля
Сега разбрах, че май съм пристрастен. Добре че не съм пробвал наркотици

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Трябваше да кажеш, че ще тръгваш към морето, щях да то кажа, че няма да издържи, но имаше начин да излъжем морора за едно море.
Ми луфта пак е много, за целта има различни по дебелина ремонтни пластинки 0,20-0,23-0,25-0,27-0,30... или нещо такова, за броя на пластинките нямам информация, но колкото по-малко, толкова по-малки проблеми, майтап - 3-4 трябва да ти стигнат, ако не има нещо нередовно.

Ми луфта пак е много, за целта има различни по дебелина ремонтни пластинки 0,20-0,23-0,25-0,27-0,30... или нещо такова, за броя на пластинките нямам информация, но колкото по-малко, толкова по-малки проблеми, майтап - 3-4 трябва да ти стигнат, ако не има нещо нередовно.

Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта